• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ajovarusteiden tullimaksu!?!?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peltzi82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Homma toimi yllättävän hyvin. Odotus aikana tuli pieniä tummia epäilyksen pilviä taivaalle, mutta paketti tuli ja tavara oli ehtaa.
Jälkipäin mietin, mikähän olisi mahtanut olla valtiovallan määräämä tupakkivero???
Kyseessähän on ollut EU:n sisäinen paketti, eli ei niitä tullata.
Ymmärtääkseni noissa on sama homma kuin alkoholin tilaamisessa muualta EU:sta (esim. Virosta), eli lain mukaan sun pitää itse tehdä ilmoitus tosta ostosta ja maksaa ne verot.

Mielestäni ei täällä pitäisi kehuskella, miten on saatu tullia höynäytettyä.
Niinpä .. tätä palstaa lukevat muutkin kuin motoristit. Tuli
mieleen, kun Storörenin kahvilassa tarjoilija kertoi lukeneensa
palstalta, että milloinka porukka on tulossa, että tietävät
varautua. Viranomaiset ovat sangen aktiivisia toisinaan.

Omasta mielestäni ei todellakaan kannattaisi kehuskella
erilaisista höynäyttämiskonsteista, ylinopeuksista tai muistakaan
"laittomuuksista".
smile_org.gif

Minä en ole tilannut mp-osia mutta valtavan määrän kirjoja ja parikymmentä lentokoneen pienoismallia. Kokemus ollut sellainen, että joskus ani harvoin kirja menee tulliin ja siitä joutuu vähän maksamaan. Lentokoneiden pienoismallit (muovivehkeita) tullataan noin joka kolmas kerta ja joutuu maksamaan hinnan + postimaksun pohjalta tullin. Kaikesta tilaustavarasta en siis ainakaan minä ole säännönmukaisesti joutunut maksamaan tullia.

Minusta on kyllä ihan ok juttu maksaa tulleja silloin kun ne kohdalle osuu. Itseasiassa ulkomaan nettikaupan käyttäminen vähän siinä mielessä harmittaakin, että se kuitenkin syö suomalaisen yrittämisen kannatusta. Mutta kun kaikkee kiinnostavaa ei saa täältä.

Jos ei ole vara maksaa tulleja niin ostakaa Suomesta! Voipi joku työpaikkakin säilyä...
tv. yrittäjä

Jos ostaa 60 dollarilla tän takin ebaysta;
http://motors.search.ebay.com/_W0QQsassZbestbuyQ5fhk2002
Minkä hintaseks tää arvoidaan tullissa vai minkä hinnan mukaan ne alkaa verottamaan?
Takin hinta + postikulut on n. 130$ eli n. 100€. Tullissa siihen lisätään tullimaksu, joka on nahka-asusteilla muistaakseni 4%. Loppusummaan lisätään vielä alv. 22% ja näin ollen takille tulisi hintaa n. 125 euroa. Jos paketissa ei ole mukana kauppalaskua, joudut todistamaan itse tuotteen arvon.

Tilasin ite Amazon.comista Haynesin manuaalin. Saa nähä tuleeko jotain tulleja päälle?! Onko jollaki kokemuksia kirjojen osalta?

Back