akku kuoli

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hcaape
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hcaape

New member
eli "unohdin"defan laturin johdot kiinni uuteen yasan akkuun nyt piti mennä lataamaan akkua
laturissa vilkkuu punainen kolmio ja b-kingi virraton mitähän voisi koettaa vai suosiolla uusi akku muutaman kuukauden käytössä olleen tilalle:rant:
 
eli "unohdin"defan laturin johdot kiinni uuteen yasan akkuun nyt piti mennä lataamaan akkua
laturissa vilkkuu punainen kolmio ja b-kingi virraton mitähän voisi koettaa vai suosiolla uusi akku muutaman kuukauden käytössä olleen tilalle:rant:
Kokeile ensin ladata tyhmällä laturilla jos toi defan laturi on "viisas". Eli ei vaan lähe lataan akkua jos jännite on jonku rajan alle vaikka akku olisikin ok.
 
Noin niitä on elvytetty täälläkin. Typerä laturi akkuun kiinni että fiksu laturi tajuaa että akku on 12v eikä 6v. Fiksut laturit on aina pelastanut :thumbup:
 
jos ei ole tyhmää laturia käsillä, niin vaikka taskulampusta 1.5 V patteri sarjaan piuhan kanssa niin herää, jos vaan voltista on kiinni. Joko pitelee käsillä piuhoja muutaman minuutin tai teippaa kytkennän
Ja toinen Defan ominaisuus on että kuittaantuu irti pienestäkin sähkökatkoksesta, mitä taas c-tekki ei osaa.
 
Noin niitä on elvytetty täälläkin. Typerä laturi akkuun kiinni että fiksu laturi tajuaa että akku on 12v eikä 6v. Fiksut laturit on aina pelastanut :thumbup:

Ainaki ctek pystyy elvyttämään aikas hyvin syväpurkautuneenkin akun Recond toiminnolla. :thumbup:
 
Vanhassa 530d:ssä oli viallinen osa joka silloin tällöin tyhjensi akun. Kun akun jännite nousee, prossut käynnistyvät, ne syövät ehkä 5-10A, joten jännite putosi, ctekki kun antaa vain 3,6A. Prossut sammui ja hetken päästä sama toistui. Tökkäsin ctekin rinnalle toisen, 12A antavan laturin, ja nyt jännite pysyi riittävänä sen 8 minsaa että prossut menee lepotilaan. Pihtivirtamittarilla totesin että molemmat laturit antaa maksimivirtansa. Ton 8 minuutin jälkeen yksikin laturi riitti jatkamaan latausta.

Eli siis latureita voi myös kytkeä rinnan ja siten käynnistää tyhjän akun latauksen älylaturilla. Tai sitten voi kytkeä toisen akun rinnalle ja kun lataus käynnistyy, voi sen ottaa irti. Eli laturiakin voi auttaa apukäynnistinkaapeleilla.
 
Voitko kertoa mikä tuo viallinen osa oli? Kaverilla akku tyhjenee, eikä tiedetä mikä syö virtaa, saattaa päivässä olla virta loppu.
 
Voitko kertoa mikä tuo viallinen osa oli? Kaverilla akku tyhjenee, eikä tiedetä mikä syö virtaa, saattaa päivässä olla virta loppu.

Jossen väärin muista niin sähköllä toimiva poltttoaineenlämmitin jossain auton alla. En o kyllä tiennykään että sellaisia on.
 
Mulla E39 530i:ssä viallinen radiomoduuli tyhjensi akun.

Usein vika löytyy myös vaikkapa ovien tai penkieen moduleista,
esim jos on MB niin yllä olevat on yleisiä samon navi

mikä tahansa vialinen moduli voi "herättää/pitää hereillä" samassa väylässä oevat muutkin modulit tai
koko systeemin ja virtaa menee A tolkulla

vikaa voi koittaa haarukoida vaikka niin että irrotta modulilta kerrallan virrat tai sitten pihtimittarilla

hankalaksi homman tekee monesti että se moduli mikä on rikki voi olla rikki niin että heräilee omiaaikojaan vasta vaikapa 15min päästä tai vaikapa jänitten tipahdettu hiukan useeman tunnin jälkeen
tulkitsee sen sitten käskyksi herätä ja herättä kaveritkin



Mikähän äly on että jos akussa on jännitte alhalla niin älylaturi ei sitä lataa... sillonhan sitä pitäisi ladata
vai pitääkö laturin suunitelijat käytäjää niin tyhmänä että yrittäisi ladat 12v laturilla jotain muuta kuin 12v
akkuja jos niin voisivat lisät jonkun nappullaan millä kuitattan että oletko varma että tämä akku missä on 9v
on 12v tyhjentynyt akku
 
Back
Ylös