Akkulatauspistoke

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MarkoNy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinka lataus käy F800S:ssä? Muistan lukeneeni jostain tältä saitilta, että jos lataa akkua virranulosoton kautta, pitää käyttää bemarin omaa laturia muuten yhteys katkaistaan jonkun minuutin kuluttua. Koskee ilmeisesti can-väyläisiä pyöriä. Puskisko originaali akkulaturi jotain pulssia latausjännitteen sekaan jolla väylä pidetään auki.
 
Kuinka lataus käy F800S:ssä? Muistan lukeneeni jostain tältä saitilta, että jos lataa akkua virranulosoton kautta, pitää käyttää bemarin omaa laturia muuten yhteys katkaistaan jonkun minuutin kuluttua. Koskee ilmeisesti can-väyläisiä pyöriä. Puskisko originaali akkulaturi jotain pulssia latausjännitteen sekaan jolla väylä pidetään auki.
Juuri about noin kuin kuvailet.

Laiska possu ei taistele noiden alkuperäisten liittimien ja tarvikelaturien kanssa. Vaiuhtoehtoja on kuitenkin lukuisia eivätkä ne maksa paria €uroa enempää. Esimerkkejä:

- Hanki CTEK ja kiinnitä mukana tuleva "akkusarja" kiinteästi akun napoihin. Sarjan päässä olevaan liittimeen saat sitten CTEKin suoraan kiinni.
- Käy MotoNet'istä alkuperäistä BMW-liitintä vastaava liitin ja johdota se sulakkeen kautta akkuusi
- Käy mistä hyvänsä autotarvikeliikkeestä mikä hyvänsä haluamasi liitin ja johdota se akkuusi sulakkeen kautta

Helppoa, halpaa ja hauskaa...
 
Morienttes!

Niin sitten menin ja ostin CTEK laturin ja eikun asentamaan pistoketta paikalleen erillaisia muoviosia irrotellen.

Kiitos kaikille neuvoista.

Marko
bowdown.gif
Hyvä valinta. Ei muuta kuin muutamia kuusiokolo irti jotta saat sivukatteet irti ja tankkia hiukan ylös..
 
Moro!

Nyt on piuha paikallaan ja nätisti meni palkin taakse piiloon. Oli kyllä ahtaassa tallissa kohtuullinen näpertely. Hitto kun niitten sivupaneelien pitää olla yhtenäiset. Varsonkin ne eturuuvit oli aika hankalassa paikassa.

No lopussa kiitos seisoo ja silleen.
smile_org.gif
 
Tietääkö kukaan, voiko vm- 2004 BMW F 650 GS Dakar -pyörän akkua ladata alkuperäisen pistokkeen kautta, eli onko pistokkeella aina suora yhteys akkuun riippumatta siitä, onko virta päällä vai ei?

Olisi tuolle CTEK 3600:sen kiinteästi asennettavalle pistokkeelle muuta käyttöä.

Edit, Chaing Gangin sivuilta selvisi, että tuossa Bemarissani pitäisi olla istuimen alla sulakerasian vieressä +napa akun latausta varten, täytyypä katsoa. http://faq.f650.com/FAQs/BatteryFAQ.htm#Charging

Edit 2, Niin näyttää olevan. Olisi pitänyt lukea huolto-opaskin ;-). Eli F650 GS:ssä on ainakin 2004 vuosimallissa istuimen alla "tankin lähellä" punaisella tarralla merkitty pistoke suoraan akun +-napaan. Laturin miinus taasen kytketään öljynsuodatinkopan etummaiseen kiinnityspulttiin
 
Yksinkertainen ja helppokin tapa ladata akkua  
smile_org.gif
.
Yksinkertaisille miehille ja yksinkertaisille mopoille.
Eikä tarvitse turhaa hifistelyä...

P2251509.JPG
 
Ethän KTE käytä tuota Matti laturia pitkään! Nostaa jännitteen about 18V:iin ja keittää akun.
 
Ethän KTE käytä tuota Matti laturia pitkään! Nostaa jännitteen about 18V:iin ja keittää akun.
No, tää oli vähän sellaista off-topiccia, pientä piruilua  
biggrin.gif
.

Taisi olla laturi kiinni kuvan ottamisen ajan - kokonaista 2 minuuttia.

Täytyy jotain kivaa keksiä ajokelejä odotellessa...

t. Kari
 
tulppa ja pistoke maksoivatko kympin autotarvikeliikkeessä
1A laturi olikin jo ja kytkentä suoraan
akun napoihin 10 A sulakkeen kautta kun
samasata myös ulosottoa
 
Back
Ylös