Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toimii.Biltema myy edullisesti... mutta onko hyvä.![]()
Ja .Org! WebShopistakinCtek on halpa ja hyvä. Syksyllä kiinni ja keväällä irti. Löytyy esim. halpa-hallista.
Oliko kyse tosta Bilteman 8.50e laturista? Eipä oo ainakaan hinnalla pilattu ja mullehan oikeestaan riittää kun se hoitaa hommansa =)Toimii.Biltema myy edullisesti... mutta onko hyvä.![]()
Niin, ja ei ole edullinen, vaan halpa!
Ja .Org! WebShopistakinCtek on halpa ja hyvä. Syksyllä kiinni ja keväällä irti. Löytyy esim. halpa-hallista.59,90![]()
sulake tai laturi menee... Mulla ei oo kuin kerran kesäkuumilla tullut trakvaattorin akku silmille..Mulla on Bilteman laturi, jonka ohjeessa sanotaan:
"älä lataa akkuja, joiden kapasiteetti on alle 20Ah" . Jammun akku on 12Ah.
Jos käytän, räjähtääkö akku vai laturi, vain meidän talo? Jos tämä on iso vaara, niin olkaa sitten muut tarkempana laturia ostaessanne.
Ajastinkin voisi auttaa tuohon. Biltemasta viikkoajastin 3,50 euroa. Esimerkiksi.Bilteman laturi toimii, kun joku sitä nykii päälle/pois, eikä jätä mopoon kiinni.
Ihan hyvä idea, mutta Bilteman ko. laturilla ei pääse latailemaan koskaan teholla, jota suljettujen akkujen valmistajat suosittelee. Sehän ei ole välttämättä tarpeenkaan, jos ei jätetä akkua talveksi kiinni myllyyn, eli suoritetaan riittävän aktiivisesti ylläpitolatausta.Ajastinkin voisi auttaa tuohon. Biltemasta viikkoajastin 3,50 euroa. Esimerkiksi.Bilteman laturi toimii, kun joku sitä nykii päälle/pois, eikä jätä mopoon kiinni.
Tähän asti on toiminut ihan jees... saa nähdä ens kevväänä.Jos hyytelöakun, tai suljetunkin, laskee tyhjäksi ja muutaman kuukauden jälkeen meinaa latailla tolla Bilteman versiolla, niin se jää usein haaveeksi.
Toi ei ainakaan toiminu mulla fazun hyytelö akun kanssa, vaan oli lataus valo kokoajan päällä. Luulin eka että laturi sökö, mutta testasin autossa ja toimi ihan normaalisti, eli latas ja sitten lopetti kun oli mielestään virtaa tarpeeksi.Ostin saman tien tämän. Kuitenkin tarvii kotiloon ja muihin joskus niin yksi laite riittää. Ja silti CTEKkiä halvempi. En kyllä pidä koko talvea kiinni, kerran lataan kun otan akun irti ja talven mittaan pari kertaa kun muistan.
Tulin ostaneeksi tuon Bilhelveten laturin (halvan hinnan houkuttelemana). Uteliaisuuttani tulin kuitenkin pistäneeksi mittaten tuon ulos pukkaaman jännitteen. Ilman kuormaa tuosta tuli peräti 11.9V!Ihan hyvä idea, mutta Bilteman ko. laturilla ei pääse latailemaan koskaan teholla, jota suljettujen akkujen valmistajat suosittelee. Sehän ei ole välttämättä tarpeenkaan, jos ei jätetä akkua talveksi kiinni myllyyn, eli suoritetaan riittävän aktiivisesti ylläpitolatausta.Ajastinkin voisi auttaa tuohon. Biltemasta viikkoajastin 3,50 euroa. Esimerkiksi.Bilteman laturi toimii, kun joku sitä nykii päälle/pois, eikä jätä mopoon kiinni.
Jos hyytelöakun, tai suljetunkin, laskee tyhjäksi ja muutaman kuukauden jälkeen meinaa latailla tolla Bilteman versiolla, niin se jää usein haaveeksi.
Lukekaa, mitä akkuvalmistajanne suosittelee!!
Kikkailemalla pärjää ihan hyvin myös halvoilla vehkeillä ja akun napajännitettä mittailemalla ja purkamalla/latailemalla akkua olen pärjännyt itse halvoilla vehkeillä. En kuitenkaan kiistä, etteikä noissa hienommissa latureissa alkaisi olla ideaa: ne hoitaa kikkailut itse.
Joo - saman huomasin aikoinaan itsekin. Paikalliseen tarvikeliikkeeseen takaisin kysymään, että mikäs se tämmöne lauri on, joka noin pientä virtaa pukkaa. Myyjältä sain vastauksen, että niinhän nämä "pienvirtalaturit" toimii, pukkaa pientä virtaa siitä lähettyviltä, mitä akussa lataushetkellä on tjsp. Kun luki ohjeet ja malttoi rauhassa sillekin laturille oman toiminta-aikansa, kyllä se sieltä yli 13 v:n kipuaa...Tulin ostaneeksi tuon Bilhelveten laturin (halvan hinnan houkuttelemana). Uteliaisuuttani tulin kuitenkin pistäneeksi mittaten tuon ulos pukkaaman jännitteen. Ilman kuormaa tuosta tuli peräti 11.9V!