Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä mun ainakin täytyy pähkäillä, Hornettiin uusi akkuuusi akku muutama kymppi, miksi pähkäillä![]()
emmä mistäänmitääntiiä
Mitään tietämättä veikkaisin ainakin että noi Amppeerituntiluvut (Ah) tarkoittavat millaisille akuille laturi on tarkoitettu.oon kyllä niin hyvä näitten kans.. tuos laturin kyljessä lukee rated current arithmetic 2,5A, effecetive 4 A ja sen jälkeen 12 to 60 Ah
eli onko tuossa nyt sitten 4ampeeria ja mitä nuo 23 to 60 Ah on?
Pyörässäni on uusi akku jonka tyhmyyttä onnistuin tyhjentämään pakkasessa. Siksi kyselin latausvinkkejä.Mikähän se on ihmisluonteessa vikana, kun aina pitää akun hankinnassa säästää?
Olen jo vuosikymmenet katsellut autonakkujen kanssa keplottelevia ihmisiä, jotka tuovat vanhaa akkua väilillä lämpimään ja seuraavan päivänä taas työnnetään autoa porukalla.![]()
Kyse on kuitenkin yleensä 50-200EUR hankinnasta ja monet ostelevat sillä rahalla helposti kaikkea muuta mukavaa autoon, paitsi akkua.![]()
Eikä tuo mp-akkukaan paljon maksa (18-75EUR), jos esim. Biltemasta hankkii (Nämähän ovat Biltemassakin kohtalaista laatua!). Varmaan erikoisempiakin akkuja on joissain pyörissä, mutta yleensä nämä käyvät.
Miksi siis tehdä elämästä vaikeampaa kuin se on?![]()
Pakkanen on monille akuille todella pahasta, varaamaton akku saattaa jäätyä helpostikin, sen jälkeen akkukaupoille todennäköisesti.Pyörässäni on uusi akku jonka tyhmyyttä onnistuin tyhjentämään pakkasessa. Siksi kyselin latausvinkkejä.Mikähän se on ihmisluonteessa vikana, kun aina pitää akun hankinnassa säästää?
Olen jo vuosikymmenet katsellut autonakkujen kanssa keplottelevia ihmisiä, jotka tuovat vanhaa akkua väilillä lämpimään ja seuraavan päivänä taas työnnetään autoa porukalla.![]()
Kyse on kuitenkin yleensä 50-200EUR hankinnasta ja monet ostelevat sillä rahalla helposti kaikkea muuta mukavaa autoon, paitsi akkua.![]()
Eikä tuo mp-akkukaan paljon maksa (18-75EUR), jos esim. Biltemasta hankkii (Nämähän ovat Biltemassakin kohtalaista laatua!). Varmaan erikoisempiakin akkuja on joissain pyörissä, mutta yleensä nämä käyvät.
Taitavat olla kyseessä nämä ihmiset, joille akku on vain loota joka näyttäs olevan tarpeellinen auton toiminnan kannalta, eli ei oikein ymmärretä mistä on sen kanssa kysymys. Itse kanniskelin männävuosina lähes päivittäin vanhan obeliskin akkua aina mukanani kämpille, mutta silloin oli kyse kovista pakkasista, opiskelijan budjetista ja ooppelista, jota sai sahata päivittäin aika paljon. Se akku toimii varmaan vieläkin moitteettomasti, vaikka kyseisen auton tekniikka oli ns. valmis. Näin sen kyllä liikenteessä vielä siitä eroon päästyäni, joku innokas lippisjamppa varmaan laittanut sen kuntoon, ainakin näytti olevan aika läpikäydyn näköinen ja vanteetkin oli komiatMikähän se on ihmisluonteessa vikana, kun aina pitää akun hankinnassa säästää?
Pyörässäni on uusi akku jonka tyhmyyttä onnistuin tyhjentämään pakkasessa. Siksi kyselin latausvinkkejä.Mikähän se on ihmisluonteessa vikana, kun aina pitää akun hankinnassa säästää?