Alastaro Circuit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scuuba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmm...Palmasista suoraan ja jarruun olis varmaan joku n. 260(?) ja pyörä pystyssä ajettava jarru sisään suht jouheeseen 90 mutkaan. Ihan ok kai.

Lemminkäisestä "suoraan" mutkitellen jarruun varmaan inan vähemmän, mutta jarrun aikana joutuu kääntää pyörää ja tähtäilee hyvällä linjalla suht ajettavan näköseen karuselliin. Lisäksi tuo avaus lienee mielenkiintonen, kun tullaan pyörä vähän kyljellään pitkän matkaa. Jännä nähdä mihin kohtaan tuossa jarrumerkki asettuu. Nopeuserot voi kyllä olla aika jännät.

Jälkimmäinen vaihtoehto kuulostaa paljon kivemmalta.
HUH! Meinaatko että Palmasista tohon uuteen jarrupaikkaan saisi niin paljo lisää vauhtia että 260 menis siihe jarruun? Itellä Palmasin jarrun pohjat on 206 ... varmaan joku 220 saisin siihe toiseen jarruun.

Toi uusi vauhtivasuri tulee olee kyl kovaa katottavaa ku Eemeli tai Niki vetää sen tonnarilla ku se ajetaan todnäk vähä niinku Thruxtonin vauhtimutkat eli kaasulla perä luistossa. Sitä taitoo ei iha hirveen moni handlaa. Jopa eme sitä tuolla elokuussa kuvauksissa hypes että sykkeet nousee ku parihunttia lasissa ja perse lintassa :D
 
HUH! Meinaatko että Palmasista tohon uuteen jarrupaikkaan saisi niin paljo lisää vauhtia että 260 menis siihe jarruun? Itellä Palmasin jarrun pohjat on 206 ... varmaan joku 220 saisin siihe toiseen jarruun.

Toi uusi vauhtivasuri tulee olee kyl kovaa katottavaa ku Eemeli tai Niki vetää sen tonnarilla ku se ajetaan todnäk vähä niinku Thruxtonin vauhtimutkat eli kaasulla perä luistossa. Sitä taitoo ei iha hirveen moni handlaa. Jopa eme sitä tuolla elokuussa kuvauksissa hypes että sykkeet nousee ku parihunttia lasissa ja perse lintassa :D

Kännykän ruudulta yritin mittailla karkeesti sormimitalla noita suoria. Näyttäs aika saman pituselta kuin nykynen lähtösuora (240km/h), mutta tohon tullaan nopeemmasta mutkasta. Toki mun sormimitta-arvio voi olla pahastikin pielessä.
 
Jos veikkaamaan ryhtyy niin tämä vaihtoehto tosiaan lienee todennäköisin + kahvila normaalisti kuten nyt.
 

Liitetiedostot

  • Alastaro laajennus.JPG
    Alastaro laajennus.JPG
    70,5 KB · Katselut: 205
Jos veikkaamaan ryhtyy niin tämä vaihtoehto tosiaan lienee todennäköisin + kahvila normaalisti kuten nyt.
Eihän tossa mitää veikkaamista edes ole, ku toi tulee olemaan se layout :D

Toi vaihtoehtoinen joka menee Palmasista suoraan toiseen 90 mutkaan, ni varmaan tulee jolleki pikkuformula sarjalle ajankohtaiseksi. Mutta toi minkä piirsit tulee olee se "default" täyspitkä rata.
 
Eihän tossa mitää veikkaamista edes ole, ku toi tulee olemaan se layout :D

Toi vaihtoehtoinen joka menee Palmasista suoraan toiseen 90 mutkaan, ni varmaan tulee jolleki pikkuformula sarjalle ajankohtaiseksi. Mutta toi minkä piirsit tulee olee se "default" täyspitkä rata.

Oliko palmasista eteenpäin tehty tienpohjia kuten muualla laajennuksen osalta ?

Tänä vuonna vetäsin palmasin jarrun pitkäks ja pihalle, enkä siinä huomannut kuin uudet turvahiekat ja vähän hikeä ohimolla.
 
Oliko palmasista eteenpäin tehty tienpohjia kuten muualla laajennuksen osalta ?

Tänä vuonna vetäsin palmasin jarrun pitkäks ja pihalle, enkä siinä huomannut kuin uudet turvahiekat ja vähän hikeä ohimolla.

Ei ainakaan ollut syyskuun alussa.
 
Oliko palmasista eteenpäin tehty tienpohjia kuten muualla laajennuksen osalta ?

Tänä vuonna vetäsin palmasin jarrun pitkäks ja pihalle, enkä siinä huomannut kuin uudet turvahiekat ja vähän hikeä ohimolla.
Veikkaisin että toi tehdää nyt ajokauden jälkee ku pitää asfaltit repiä ja hiekat kaivaa pois tieltä yms.

Tulee ens kaudella Palmasiin olee paljo enempi suoraks vetämisiä ku siel on asfaltti jonne vetää jos menee pitkäks :D
 
Jeah! Vielä on mahdollisuus pettyä uudelleen viimekesän tavoitteiden parissa :grin::jippikaijee::grin:
 
Onkohan jollakulla tietoa milloin tuo 4,5 km rata aukeaa? Kalenterin mukaan esim. orgin Alastaron päivät 27-28.5. on merkattu 4,5 km radalle, mutta mahtaako tuo pitää paikkaansa? Joulukuisen Bike-lehden artikkelista lainattuna "Ensi kesän asfaltoinnit tehdään niin, etteivät ne vaaranna tai vähennä radan käyttöastetta. Valmista pitäisi olla joka tapauksessa juhannukseen mennessä."

Eli mahtaako jollain olla tietoa asiasta? Onko orgin toukokuun päivillä tuo uusi rataosuus käytössä vai ei?
 
Onko sinne varikolle tulossa jossain vaiheessa pilttuita ?

Jostain tällaisen luin ja jäi mieleen.
 
Onkohan jollakulla tietoa milloin tuo 4,5 km rata aukeaa? Kalenterin mukaan esim. orgin Alastaron päivät 27-28.5. on merkattu 4,5 km radalle, mutta mahtaako tuo pitää paikkaansa? Joulukuisen Bike-lehden artikkelista lainattuna "Ensi kesän asfaltoinnit tehdään niin, etteivät ne vaaranna tai vähennä radan käyttöastetta. Valmista pitäisi olla joka tapauksessa juhannukseen mennessä."

Eli mahtaako jollain olla tietoa asiasta? Onko orgin toukokuun päivillä tuo uusi rataosuus käytössä vai ei?

Täyttä varmuutta valmistumisesta ei ole vielä, mutta jos pitkä rata on valmis niin sitä ajetaan orgin päivillä toukokuussa. Jos ei niin sit mennään lyhkäsempää versiota.
 
Löytyyköhän täällä keneltäkään pidennetystä radasta videomateriaalia, jota voisi tutkailla ennen viikonlopun ratapäiviä? Mielelläni tutustuisin siihen jo etukäteen, jottei tule mutkat silmille. Kiitos jo etukäteen, jos joltain löytyy ja jaksaa/viitsii/voi pätkän laittaa jakoon.
 
Löytyyköhän täällä keneltäkään pidennetystä radasta videomateriaalia, jota voisi tutkailla ennen viikonlopun ratapäiviä? Mielelläni tutustuisin siihen jo etukäteen, jottei tule mutkat silmille. Kiitos jo etukäteen, jos joltain löytyy ja jaksaa/viitsii/voi pätkän laittaa jakoon.
Eihän sitä kukaan ole päässy vielä prätkällä/ autolla ajamaan…. Fillarilla ajoin pari kierrosta uudel osuudella😊
 
Mun piti saunareissulla kuvata otsakameralla fillarilla se rata ennen saunaa, mutta unohdin kameran autolle enkä jaksanu enää lähtee hakemaan sitä.

Pähkinänkuoressa uus rataosuus:
- vajaalla kaasulla pari nopeaa mutkaa ja suunnanvaihtoa (todnäk nelosella vedettäviä valtaosalla pyöristä)
- pitkä 180 asteen mutka joka ajetaa kahdella apexilla, todnäk kolmosella läpi
- pitkä suora jonka päässä samanlainen karuselli kuin kemoran paluusuoran jälkeen, mutta peilikuvana
 
Back
Ylös