Alkaa pyörien hinnat tippuu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.H
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä nyt nettimotossa myymisestä on kokemuksia niin pääasiassa ostajilla ei ole rahaa kun eivät rahasta puhu eikä pelkillä ajohaluilla saa pyörää.
033102bebe_1_prv.gif
Näinpä, nettimoto...

"Vaihdatko moottorikelkkaan?" -Ei just etelän suvessa moiselle ole käyttöä...

"Vaihto nettiauto xxxxx?" -Taunus vm.78/Hiace/asuntovaunu/pappatunturi...

"Maksan KÄTEISELLÄ xxx€ !" -En mä sitä velaksi ajatellu myydäkään...

"Tuun kattomaan sillon ja sillon" -Ei kuulu koskaan mitään...

"Noissa ton mallin 16-v kansissa on ollu ongelmia" -Tämä on 2 sylinterinen...

"Pistä tiukkaakin tiukempi hinta!"

"Myytkö alaikäiselle? Paljon kulkee?"
 
"Maksan KÄTEISELLÄ xxx€ !" -En mä sitä velaksi ajatellu myydäkään...
Tuo on kyllä ihan klassikko, mutta pointti lienee siinä sen tarjouksen tekeminen.

Mitä tätä ketjua muuten seurannut niin itse mahdollisena ostajana arvostan kovastikin sitä että joku jaksaa listata mitä pyörään on tehty ja mitä mahdollisia lisähärpäkkeitä (+ onko myös originaalit tallella) löytyy..

Noin yleensä ottaen hinnat aika korkealla käytettyjen puolella, ainakin jos vertaa autojen hintakehitykseen (enkä keksi mitään järkisyytä miksei voisi verrata?).
 
Se syy pyörien ja autojen väliseen hintakehitykseen on yleensä yksinkertainen: autoilla ajetaan ne välttämättömät
ajot ja tehdään säästäen huollot kun vikaa tulee. Moottori-
pyöräily on yleensä harrastus ja vehkeet pidetään siinä kun-
nossa, ettei sitä vikaa matkalla tulekaan. On toki poikkeuksia.
Kyllä minäkin olen katsonut ensin ukon ja sen jälkeen pyörän,
kun kauppoja olen muutaman tehnyt.
 
Esitin faktoja ja kitinää kuuluu vastaan....
biggrin.gif
Hmm. Faktaa?

Halvin nettimoton 2000 - 2001 katuenska on pikahaun mielestä tämä: http://www.nettimoto.com/725972 (3300e). Ei ihan sentään tuplaten tuo 2te mitä esitit. Seuraava on liki 100tkm ajettu 650 BMW joka maksaa 3650e. Sitten löytyy toinen KLE jossa pyynti jo 4500e. Kolme halvinta siis 3300 - 4500e.

Jos mennään hiukan iäkkäämpiin niin liki 100tkm ajetun Pegason saa 2990e hintaan ja on siis 1998 mallisista katuenskoista edukkain. Sitten olisi yksi DR 3000e ja kolmanneksi halvin onkin sitten BMW ja 3500e.

04 tai uudempia katupyöriä hintaluokassa 5000-6000e löytää haku 15kpl. Näistä 4kpl on tax free. Jää 11kpl ja vaihtoehdot ovat:

Kawan Z750 (6kpl)
Kolaroitu Z1000
Suzukin GSX-F 750 (3kpl)
Suzukin SV1000 (1kpl)

Ei noilla vielä juhlita minusta.
nixweiss.gif
 
Toi KLE onkin S U O M I P Y Ö R Ä , mikä selittää hintaa. Edelleenkään en tiedä, missä sijaitsee esim Kawasakin Suomen tehdas
withstupid.gif
 
Esitin faktoja ja kitinää kuuluu vastaan....
biggrin.gif
Hmm. Faktaa?

Halvin nettimoton 2000 - 2001 katuenska on pikahaun mielestä tämä: http://www.nettimoto.com/725972 (3300e). Ei ihan sentään tuplaten tuo 2te mitä esitit. Seuraava on liki 100tkm ajettu 650 BMW joka maksaa 3650e. Sitten löytyy toinen KLE jossa pyynti jo 4500e. Kolme halvinta siis 3300 - 4500e.

Jos mennään hiukan iäkkäämpiin niin liki 100tkm ajetun Pegason saa 2990e hintaan ja on siis 1998 mallisista katuenskoista edukkain. Sitten olisi yksi DR 3000e ja kolmanneksi halvin onkin sitten BMW ja 3500e.

04 tai uudempia katupyöriä hintaluokassa 5000-6000e löytää haku 15kpl. Näistä 4kpl on tax free. Jää 11kpl ja vaihtoehdot ovat:

Kawan Z750 (6kpl)
Kolaroitu Z1000
Suzukin GSX-F 750 (3kpl)
Suzukin SV1000 (1kpl)

Ei noilla vielä juhlita minusta.  
nixweiss.gif
Muistappa että ne ovat vain pyyntihintoja.. niiden muiden pyyntihintojen takia
cool.gif


062802moto_prv.gif
 
Kovin tuntuu olevan taas upporikkaita henskelin paukuttelijoita foorumilla. Jos oikeasti on paljon rahaa, ei sitä tartte foorumeilla kerskua. Netissähän tunnetusti kaikki on rikkaita ja komeita  
biggrin.gif


Mitä tulee hintoihin, kävin eilen blocketin sivuilla pitkästä aikaa haaveilemassa ja huomasin, että Ruotsin pyyntihinnathan ovat paljon halvempia, kuin Suomalaisten tuontifirmojen taxfree-hinnat. Tietenkin noissa verottomissa hinnoissa on mukana kaikki kustannukset, mutta kun Ruotsista on sen verran lyhyempi matka hakea vehkeitä, täytyy ihmetellä, ettei ole perustettu enempiä Ruotsintuontifirmoja.

Kyllä Suomessakin hintataso on laskenut, mutta jos otetaan esimerkiksi kustomipyörät. Mikä ihme niissä voi maksaa niin paljon? Jonkun -99 mallisen katupyörän, tai enskan saattaa saada kolmeen-viiteen tonniin, mutta kustomeissa on selkeästi joku mystinen tonnin-kolmen kustomlisä. Onko niissä kilohinta, vai mikä sen selittää?

Kotiloa myydessä omistajan hankkimat lisävarusteet eivät vaikuta hintaan juurikaan mitään, mutta pyörää myydessä täytyisi saada takaisin jokainen turhiin varusteisiin sijoitettu euro.
Nettimoton myynti-ilmoituksissa näkyy välillä hirmuisen pitkiä lisävaruste- ja huoltolistoja hintoineen, joilla ilmeisesti on tarkoitus perustella kovaa hintaa. Siinä tapauksessa, että on vaihtoehtona ostaa ko kikotin esimerkiksi alkuperäisellä vaimentimella tai pörinäpöntöllä hinnan ollessa eri, ollaan asialinjoilla, mutta mielestäni on hölmöä yrittää saada myyntihinnassa takaisin normaali kulutusosien, tai huoltojen hintoja. Mutta eihän se tunnetusti ole tyhmä joka pyytää  
smile_org.gif
Jos ihmettelet miksi Suomessa taxfree on korkeimpia kuin pyörien hinnat Ruotsissa niin käy ostamassa muutama ja myy ne Suomessa.
Ei niitä Ruotsistakaan ilmaiseksi haeta, kuluja on paljon muitakin kuin laivaliput ja kuljetuskaluston polttoaineet.
 
Kai pyöräkaupassa hinnoitteluun vaikuttaa myös se, että aika suuri osa myyjistä ei oikeastaan ole tosissaan myymässä vaan ainoastaan kokeilee josko tärppäisi... Huuto.netissä tämän huomaa vielä selvemmin.
Ostajana etsisin sellaista myyjää, joka on "pakkoraossa" pyöränsä realisoinnissa; silloin pitää neuvotella nopeasti se kompromissihinta ja rahat heti tiskiin. Näitä ei välttämättä tietenkään aina löydy  
biggrin.gif
 
Kuten eräs autokauppias sanoi asiakkaalleen: "Ei se kallis ole, se vaan tuntuu siltä, jos ei ole paljon rahaa.."
cool.gif
 
Juu hintoja ja pyöriähän on moneen lähtöön, enkä sitä jaksa murehtia vaikka pyörän hankinta on edessä.

Enempiki huolestuttaa se, että lapin pyörät tuntuu olevan kalliimpia ko jossaki espoossa tai ylipäätään oulun alapuolela. Mikäkhän tässä on syynä vai tuntuuko vain...
 
Ruotsin pyyntihinnathan ovat paljon halvempia, kuin Suomalaisten tuontifirmojen taxfree-hinnat. Tietenkin noissa verottomissa hinnoissa on mukana kaikki kustannukset, mutta kun Ruotsista on sen verran lyhyempi matka hakea vehkeitä, täytyy ihmetellä, ettei ole perustettu enempiä Ruotsintuontifirmoja.



 
smile_org.gif
Jos ihmettelet miksi Suomessa taxfree on korkeimpia kuin pyörien hinnat Ruotsissa niin käy ostamassa muutama ja myy ne Suomessa.
Ei niitä Ruotsistakaan ilmaiseksi haeta, kuluja on paljon muitakin kuin laivaliput ja kuljetuskaluston polttoaineet.[/quote]
Ihmettelin, miksi ei pyöriä tuoda Ruotsista, koska lyhyemmän matkan takia kustannuksetkin jäisivät todennäköisesti pienemmiksi, kuin esim. Saksasta tuotaessa.  

Jos yhtään luit,mitä kirjoitin:" verottomissa hinnoissa on mukana kaikki kustannukset"  , joten en ole väittänytkään, että niitä haettaisiin Ruotsista ilmaiseksi.

Nyt, kun on pakkolomat päällä olisikin hyvää aikaa lähteä pyöränhakureissulle, harmi vaan, kun päiväraha"miljoonat" ei oo vielä tilillä  
biggrin.gif
 
Katsoin itse tuolta Englannista tuollasta kilosta k7(kenties radalle) ja olivat muuten suhteellisen halpoja. Muistaakseni hinnat pyörivät siinä 5k€ ja 7k€ välissä.. Muistaakseni suomessa kyseisen pyörän taxfree hinta oli lähemmäs 10k€... Ja 13k€ oli sitten ihan Suomen kilvissä oleva.. Kallis maa
 
Kuten eräs autokauppias sanoi asiakkaalleen: "Ei se kallis ole, se vaan tuntuu siltä, jos ei ole paljon rahaa.."  
cool.gif
Eihän kyse ole siitä onko se kallis, sehän on suhteelista... vaan siitä että käytettyjen pyyntihinnat suhteessa uuden hintaan ovat olleet älyttömiä.

Jos uuden saa kahdeksaan niin onko järkeä maksaa parivuotta vanhasta kymppitonnin ajetusta seitsemän?

Tämä on näkynyt myös liikkeiden hinnoissakin, niinkuin joku täällä totesi että hyvityshinnat uusiin ovat olleet korkeita... syy, ja niinhän tuolla nettimopossa on nämä samat olleet jo vuodenkin myynnissä.

No havaittavaa on että liikkeidenkin uusien vaihtopyörien hinnat ovat laskenee, eli hyvistyshinnatkin
sport05.gif
 
Olen itsekin pyörää hankimassa kesäksi ja yrittänyt vähän seurata talven / kevään hintoja. Omasta mielestäni hinnat eivät kyllä kovinkaan paljon ole muuttunut, ainakaan käytettyjen osalta. Minua myös ihmetyttää sama ajatus kun ”Kale", elikkä miksihän Custom pyörät ovat 1k-3k kalliimpia kuin muut saman ikäiset pyörät? Onko jollain tähän järkevää vastausta?
omg.gif


”Kale:lla” oli toinen kommentti  lisävaruste- ja huoltolistoista joka pisti silmään. Minä ainakin arvostan jos pyörästä on kerrottu enemmän kun ainoastaan vuosimalli ja mittarilukema.  Kuten Brocol totesi niin silloin ostaja ainakin tietää mitä on tehty ja mitä mahdollisesti joudutaan tekemään lähi tulevaisuudessa. Toki nämä asiathan varmaan selviää myös puhelinsoitolla, mutta avaamalla asiat etukäteen voidaan säästää sekä myyjän että ostajan aikaa.

Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta paljonkohan esim. Nettimoto:n hinnoissa noin yleensä on tinkimisvaraa ja mitkä ovat teidän mielestä sellaisia tekijöitä (esim. renkaat, jarrut, jne.?) jotka antavat aihetta hinnan neuvottelemiseen? Selvähän on että pyörät ovat erilaisessa kunnossa ja hinta määrittyy sen mukaan, mutta jos yleistetään vähän.
cool.gif
 
Back
Ylös