All-round renkaat ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vklnuppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vklnuppi

New member
Ducati Hypermotardiin pitäisi vaihtaa uudet ja ajattelin koittaa jotain Allround-malleja katurenkaiden sijaan. Lähinnä jos hiekkatie ajelusta tulisi hieman vähemmän hektistä. Suomihan on täynnä pieniä sora/hiekkateitä ja on nuo pienemmät asfalttipätkätkin aika heikossa kunnossa.

Pirelli MT60 ?
Metzeler Tourance ?

Tuskin tuollaisista kovin paljoa maantieominaisuudet kärsii vai alkaako jurista/nypyttää ? Vauhdit on kuitenkin sitä luokkaa (max 110km/h), että tuskin pidossa voi huomata eroa (?) Radalla en käy ja ajelu on maisemareissaamista.

Koot on siis 120/70/17 ja 180/55/17
 
Conti trail attac2, jos kokoja löytyy. Tuollaiset olivat minulla taannoin katupyörässä ja matkaendurossa samaan aikaan. Toimii mainiosti asfaltilla ja melkoisen hyvä sorallakin, jopa erinomaisen hyvä kun katsoo millainen pintakuvio siinä on. Savessa ja soisessa liejussa ei niinkään hyvä. Lisäksi varsin kestävä.
 
Conti Trail Attackeilla (1 tai2) olen ajanut monta ratapäivää, ne pärjää siinä ihan hyvin ja on hiekkatielläkin hyvät. Nykyisin olen laittanut taakse Conti TKC70, ihan hyvä assulla ja pitää paremmin hiekalla verrattuna trail attackiin. Ennen vaahtosin siitä kuinka yllättävän hyvä Trail attack on hiekalla mutta sitten ajoin peräkkäin molemmilla samat pätkät..
 
Pirelli Scorpion Trail II
pirelli-scorpion-trail-2-takarengas.jpg
 
Tkc70 on 1190r: takiksena täälläkin. Varsin hyvän tuntuinen kumi, vaikka sitä jotkut moittivat löysäksi. Ite en ole sellaista huomannut. On assulla ja kovalla pinnalla parempi kuin tkc80, vaikuttaa myös kestävämmältä.

Tuo contin trail attack 2 toimi kans kotarissa hyvin (150/70-18). Kumma kyllä multissa ei niinkään (190/55-17), siinä ei syntynyt assulla luottoa.
 
Viimeksi muokattu:
Metzeler Tourance Next.
Älyttömän hyvät just tommoseen sporttipyörään!
 
Pirelli Scorpion STR tai jos oikeesti haluis sekotella soraa enemmän joukkoon niin Michelin Anakee Wild. Jälkimmäinen jo aika hyvällä nappulalla muttei niin pehmeä ja kuluvainen tai kantikas kuin Contin tkc80 ja aikasta hyvin tulee kuitenkin asfaltilla toimeen.

Muoks: paitsi että tosta Misukasta ei näyttäisi löytyvän kokoa kuitenkaan tohon laitteeseen...
 
Viimeksi muokattu:
Tänä vuonna on ollut joko wild tai tuo scorpion trail 2 edessä ja wild tai tkc 70 takana. Wildin ongelma takana on kesto, muuten se olisi koko ajan takana..
seuraavaksi menee Mitas E-07+ taakse, eteen Wild
 
Anakee Wild kestää näillä keleillä takana sen reilu neljä tonnia, kolmas rengas lopuillaan ja Mitas E07+ seuraavaksi alle. Taakse tarkoitettu Wild ei sitten toimi eturenkaana kuvionsa takia.

Edit: typo korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä vaihtoehtoja tullut. Renkaista en mitään tiedä, mutta eikö tuollainen Mitas E-07 tyylinen ala jo pompottaa asfaltilla ? Ainakin näyttää karkealta.

En siis ole motocrossia menossa koittamaan tällä, vaan ajatuksena on ihan ettei touringissa tarvitse kärsiä kun asfaltti vaihtuukin hiekkatieksi. Käytännössähän hiekkatie on sepelitie :D Veikkaisin että ajo on 70 asfalttia ja 30 hiekkaa.
 
Hyviä vaihtoehtoja tullut. Renkaista en mitään tiedä, mutta eikö tuollainen Mitas E-07 tyylinen ala jo pompottaa asfaltilla ? Ainakin näyttää karkealta.
Ei pompota yhtään tai en ainakaan huomannut, kun aamulla ajelin kehä 1:stä töihin. Tutinaa ja tötinää piisaa, mutta se tulee yksimukisesta, ei renkaista.

Seuraavat renkaat tulee olemaan nämä:

TKC-80-Twinduro-600x600.jpg
 
Ei pompota yhtään tai en ainakaan huomannut, kun aamulla ajelin kehä 1:stä töihin. Tutinaa ja tötinää piisaa, mutta se tulee yksimukisesta, ei renkaista.

Seuraavat renkaat tulee olemaan nämä:

katso liitettä 16938

TKC80 ei mulla ainakaan pompottanut yhtään Banditin alla millään alustalla. Noilla nostaa sorateiden hauskuus kertoimet uusiin svääreihin.:grin:
Ääni näille, kulutuksen kesto tietysti tuollaisessa "nappularenkaassa" on vähän rajallinen.
 
TKC80...
Ääni näille, kulutuksen kesto tietysti tuollaisessa "nappularenkaassa" on vähän rajallinen.

Mä mietin myös tuota kulutuskestoa. Nykyiset Mitakset kestää ihan hienosti asfalttia. Sitten toisaalta, tulee kilsoja niin vähän, että aion kokeilla TKC80:t, kesti sitten sen minkä kestää.
 
Anakee Wild kestää näillä keleillä takana sen reilu neljä tonnia, kolmas rengas lopuillaan ja Mitas E07+ seuraavaksi alle. Wild ei sitten toimi eturenkaana kuvionsa takia.

..näin se menee :p
Jos kahdelta kysyy niin tulee vähintään kaksi eri mielipidettä/tietoa..
Mitenkään mollaamatta, niin Wild on meikäläiselle paras karkea eturengas, lyhimmillään takana kestänyt yhden viikonlopun (alle 2 tonnia), pisimmillään olen säästellyt 4 tonnin pintaan mutta silloin viimeinen 500 km oli kyllä tosi huonoa..

Jostain syystä en tykkää ollenkaan E-07 tai Heidi K60 Scoutista edessä. Saan jostain syystä K60 Scoutin kestämään takana 6 tonnia..

Eli kovasti on eroja, mikään ei jaa mielipiteitä niin paljon kuin rengasasiat:thumbup:
 
No, minä sain Conti Trail Attckin kestämään takarenkaana 13tkm.... Elämä on täynnä valintoja, jotkut onnisuvat paremmin jotkut huonomin.
 
..näin se menee :p
Jos kahdelta kysyy niin tulee vähintään kaksi eri mielipidettä/tietoa..
Mitenkään mollaamatta, niin Wild on meikäläiselle paras karkea eturengas, lyhimmillään takana kestänyt yhden viikonlopun (alle 2 tonnia), pisimmillään olen säästellyt 4 tonnin pintaan mutta silloin viimeinen 500 km oli kyllä tosi huonoa..

Jostain syystä en tykkää ollenkaan E-07 tai Heidi K60 Scoutista edessä. Saan jostain syystä K60 Scoutin kestämään takana 6 tonnia..

Eli kovasti on eroja, mikään ei jaa mielipiteitä niin paljon kuin rengasasiat:thumbup:

Seisoo korjattuna hän...

Muokkasin tekstiä, tarkoitin ettei taakse tarkoitettu Wild toimi eturenkaana jos sellaisen laittaa 17" vanteelle. Wildin eturengas on taas ihan ässä ja omien kokemusten perusteella selkeä ykkönen katuenskan etuseksi, kestää kulutusta ja toimii loistavasti soralla ja pikitiellä. Tuosta jos haluaa paremman, enemmän sorapainoitteisen niin Pirelli MT16 molempiin päihin ja sit on soralla lustia jot hitto:grin: MT16 kestää sitten pikeäkin yllättävän hyvin.

Pompotuksista. Karkea kuvio saattaa joissain nopeuksissa aiheuttaa jonkinlaista värinää, ei niin pahaa mitä tien reunasa oleva pieruraita aiheuttaa mutta värinä on aistittavissa. Karkea kuvio myös ujeltaa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Yksikään nappularengas ei ole pompottanut, ei kisakrossi/enska, eikä mitkään muutkaan renkaat koska mulla on renkaat aina tasapainoitettu koska pyörät on aina olleet valkokilpisiä ja ajettu myös isoilla teillä.
 
Joo, mulla on Conti TA takasena kestänyt 6-12 tuhatta. Viimeksi oli tosi repeytynyt, palkeenkieliä ja kului tosiaan 6 tonnissa. Toi mun ajotapa ja hiekkatiet vaikuttaa varmaan asiaan.. ja muutama ratapäivä vielä siihen päälle. :p

Varmaan TA sietää enemmän kilsoja tyypillisesti kuin TKC 70, mutta molemmat tosi paljon enemmän kuin joku möhkönappula (Wild, TKC 80 etc.).

Ihmeen hyviä nuo möhkönappulat on edessä asfaltillakin, ajoin pari ratapäivää motoparkissa Karoo 3:lla kun en jaksanut vaihtaa sileempiä alle. Kierrosajaksi sai oli juuri ja juuri alle 2 minuuttia, mutta etunen ei livennyt kertaakaan. Takanen sitten kyllä lipsui joka setillä..

Jos möhkönappikset jumputtaa niin tasapainotus on unohtunut.. tai vanne on kiero. Mistähän mä tiedän :right:
 
Ihmeen hyviä nuo möhkönappulat on edessä asfaltillakin, ajoin pari ratapäivää motoparkissa Karoo 3:lla kun en jaksanut vaihtaa sileempiä alle. Kierrosajaksi sai oli juuri ja juuri alle 2 minuuttia, mutta etunen ei livennyt kertaakaan. Takanen sitten kyllä lipsui joka setillä..

Samaa huomio kun joskus tuli ajettua supermotoa nappuloilla kun ei ollut vielä smoto vanteita/renkaita, yllättävän kovaa pystyi TKC80:llä vetää radalla ja hauskuutta riitti mutkissa kun etunen piti ja takanen ei, power- ja motosladia riitti 690 Endurolla:grin:
 
Mulla on nappuloista kokemusta vain Kawasaki KX250F:n verran ja se täristi/pompotti (miksi tuota nyt haluaakin kutsua) asfaltilla. En tosin tiedä tasapainotuksesta kun ei ollut oma pyörä.

Melko karkealta nuo TKC80:t näyttää ja en vielä uskalla luopua pidosta asfaltillakaan. Eri sitten kun on enemmän kokemusta taas takana. Vaikka muuten nuo kyllä houkuttelisivat eniten.

Näköjään Scramblerissa nuo Pirelli MT60:t ovat ensiasennus renkaat.

Valintojen maailma on aina yhtä vaikea :blink:
 
Back
Ylös