• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

aloitteleva motoristi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jlik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea joo minunkin puolestani. Sitten puuttuu enää valkoinen kypärä ja sininen ajoasu, niin vastaantulijoiden paniikkireaktiot ja vihat on taattu. :grin: :p

Ostin sitten ton mopon. Lankomies antoi sille kunnon kyytiä Turun motarilla tänään (itse en uskalla vielä). Ajotunteja varasin Autokoulu Frendistä heinäkuulle (niin heinäkuulle kun olen 1.5 kuukautta matkoilla).
Onneksi olkoon! Hieno peli. :jippikaijee:

Ihan siihen aloittajan kysymykseen ja viimeiseen kappaleeseen.
Koita hakea peli josta itse tykkäät. Jos nyt ymmärsin niin ihan teini et enää ole.
Vaimon saa kyytiin, kun itse olet innoissasi pelistä ja harrastukseta.
Koita vaikka fjr jamppi ja gtr kawa tms pan-european ja seuraavaksi 1400 zzr tai Hayabusaa. Sitten perään jotain Victoryn tai HD kustomia. Ja siihen sitten noita matkaenskoja. Mm. Suzukin uusi on varmaan vastinetta rahalle.
Sieltä se oma maku löytyy. Tätä hommaa reiole yhtä oikeaa tapaa harrastaa.

Vaimon saa viihtymään kun huolehtii ettei sillä ole kylmä..;)

Ja kyllä niitä noista vielä kalliimpiakin pyöriä löytyy.

Onnea joo minunkin puolestani. Sitten puuttuu enää valkoinen kypärä ja sininen ajoasu, niin vastaantulijoiden paniikkireaktiot ja vihat on taattu. :grin: :p

Kiitoksia (kaikille).

Niin, tilasin valkoisen kuupan. Onneksi (nahka)puku on musta eikä sininen. Saa sitten nähä miten jengi suhtautuu kun olen liikenteessä.

Todella hyvä tämä palsta. Olen etsiskellyt mm. nahankäsittelyrasvaa ja mopon suojapeitettä googlaamalla niin aina päädyn sitten näille orgin sivuille.

Yksi kysymys. Onkos muuten Orgilla omaa rekisterikilven pidikettä (jossa lukisi .Org tai jotakin muuta vastaavaa).

Aloittelija olen minäkin ja ensimmäinen pyörä on Suzuki gsx 750Fja sama juttu edessä eli ensin yksin iltaisin/öisin parkkipaikalla kahdeksikkoa lähtöjä ja jarrutuksia sit ympäri öistä kaupunkia uskon siinä taitoja karttuvan ja mukavaakin on kun liikenne on hiljaista sinne ruuhkaan kyllä kerkiää myöhemminkin.Vaimo tulee sit myöhemmin JOS tulee.:jpstyle:

No niin, matkat on nyt lusittu ja oma mopo haettu HPM:stä. Kun olen lahjakorttilainen niin otin Frendien Tarelta tunteja ja maanantaina vielä sitten lisää. Täytyy todeta, että oli ehdottoman tärkeää ottaa noita ajotunteja. Tare hoiti homman todella hienosti.

Äsken tulin kotiin oman mopon noutoreissulta ja pirun hyvältä tuntui. Mopo tuntuu todella hyvältä joten olen tyytyväinen valintaan. Monihan suositteli tässä ketjussa rosvoa ja se oli minusta hyvä suositus. Ainut pieni ongelma mun jalkojen lyhyys joten molemmat jalat eivät yhtäaikaa ylety maahan. Taren pyörä (Kawasaki XZ-6R) oli selvästi matalampi joten molemmat jalat tulevasti maassa. No, täytyy miettiä vaikka penkin madallusta. No niin, tiistaina sitten Ahvenistolle. Olen varmaan kaikkein hitain siellä mutta se ei haittaa mun menoa (eikä toivottavasti muidenkaan). Eiköhän sitä vois nyt sitten vetää vähän mallaspirtelöä. On aika hikinen olo kun 6 tuntia oli tix texit päällä.

No niin, matkat on nyt lusittu ja oma mopo haettu HPM:stä. Kun olen lahjakorttilainen niin otin Frendien Tarelta tunteja ja maanantaina vielä sitten lisää. Täytyy todeta, että oli ehdottoman tärkeää ottaa noita ajotunteja. Tare hoiti homman todella hienosti.

Äsken tulin kotiin oman mopon noutoreissulta ja pirun hyvältä tuntui. Mopo tuntuu todella hyvältä joten olen tyytyväinen valintaan. Monihan suositteli tässä ketjussa rosvoa ja se oli minusta hyvä suositus. Ainut pieni ongelma mun jalkojen lyhyys joten molemmat jalat eivät yhtäaikaa ylety maahan. Taren pyörä (Kawasaki XZ-6R) oli selvästi matalampi joten molemmat jalat tulevasti maassa. No, täytyy miettiä vaikka penkin madallusta. No niin, tiistaina sitten Ahvenistolle. Olen varmaan kaikkein hitain siellä mutta se ei haittaa mun menoa (eikä toivottavasti muidenkaan). Eiköhän sitä vois nyt sitten vetää vähän mallaspirtelöä. On aika hikinen olo kun 6 tuntia oli tix texit päällä.

Elä turhaan madalla, menee pieni hetki ja olet sinut sen mopon kanssa.
Itsellä pituutta 175cm ja hyvin on tottunut vaikka molemmat jalat ei tonttiin osu kunnolla.
Ei muuta kuin hienoja ajohetkiä yksin sekä kaks päällä :orgmp:

Elä turhaan madalla, menee pieni hetki ja olet sinut sen mopon kanssa.
Itsellä pituutta 175cm ja hyvin on tottunut vaikka molemmat jalat ei tonttiin osu kunnolla.
Ei muuta kuin hienoja ajohetkiä yksin sekä kaks päällä :orgmp:

OK, täytyy toivoa että sinuiksi pääsen hitaissa vauhdeissa. Sulla on 4 cm pituutta enemmän joten se auttaa ainakin vähän. Jos mä olisin ton mittainen niin mulla ylettyis molemmat jalat tonttiin kun toi satula on alimmassa asennossa.

Äsken tulin kotiin oman mopon noutoreissulta ja pirun hyvältä tuntui. Mopo tuntuu todella hyvältä joten olen tyytyväinen valintaan. Monihan suositteli tässä ketjussa rosvoa ja se oli minusta hyvä suositus. Ainut pieni ongelma mun jalkojen lyhyys joten molemmat jalat eivät yhtäaikaa ylety maahan. Taren pyörä (Kawasaki XZ-6R) oli selvästi matalampi joten molemmat jalat tulevasti maassa. No, täytyy miettiä vaikka penkin madallusta.

Onnea. Pakko kuitenkin saivarrella... Onko sulla nyt siis tuon rosvopuheen mukaan kuitenkin banditti (gsf) vai gsx-f niin kuin allekirjoituksessa? Ovat siis kaksi eri pyörää. Penkin muokkauksen sijasta selvittäisin saako siihen 30mm madaltavia takajousituksen koiranluita.

Onnea. Pakko kuitenkin saivarrella... Onko sulla nyt siis tuon rosvopuheen mukaan kuitenkin banditti (gsf) vai gsx-f niin kuin allekirjoituksessa? Ovat siis kaksi eri pyörää. Penkin muokkauksen sijasta selvittäisin saako siihen 30mm madaltavia takajousituksen koiranluita.

No joo, se on tuo allekirjoituksen mukainen pyörä. Kattelin noita madallussarjoja ja Englannissa olis ollut yks paja mikä valmistaa niitä. Parin kaverin kanssa oon jutellut noista koiranluista eivätkä oikein suositelleet niitä. Pitäis etupäätäkin laskea jne. Ja korkkareilla en aio ruveta ajamaan, jääköön nuo korkkaritjutut emännälle. Ei nyt ruveta vääntämään tästä taas kättä, ei oo niin tärkeä asia, ja mulla kun ei oo mitään kokemusta koiranluista.

Ok, ei sit aleta vääntää. :p Mut sen vielä sanon että kyllä noita pelkkiä takamadalluksia käytetään, enkä oikein ymmärrä miksi se nyt olis niin paha. Varmasti useimmilla kaksipäällä ajavilla perä on suhteessa alhaalla ja tässä madalluksen tapauksessa kuitenkin sieltä puuttuu 60-80kg kuormaa... :grin:

Ok, ei sit aleta vääntää. :p Mut sen vielä sanon että kyllä noita pelkkiä takamadalluksia käytetään, enkä oikein ymmärrä miksi se nyt olis niin paha. Varmasti useimmilla kaksipäällä ajavilla perä on suhteessa alhaalla ja tässä madalluksen tapauksessa kuitenkin sieltä puuttuu 60-80kg kuormaa... :grin:

Katotaan tilannetta kunhan saan enemmän kokemusta. Ehkä se on vain kokemuksen puutetta.

OK, täytyy toivoa että sinuiksi pääsen hitaissa vauhdeissa. Sulla on 4 cm pituutta enemmän joten se auttaa ainakin vähän. Jos mä olisin ton mittainen niin mulla ylettyis molemmat jalat tonttiin kun toi satula on alimmassa asennossa.

Ei omat jalat ylety tonttiin tasaisesti (vissiin lyhyet jalat), mutta omalla kohdalla siihen kyllä tottui nopeasti :D

Herrajumala sehän ihan muuttaa sitä miten moottoripyörä kääntyy, etujättö suurenee ja vaatii sitten enemmän vastaohjausvoimaa kääntämiseen:
http://www.bajahill.net/1999/08/miksi-ja-miten-moottoripyora-kaantyy.html

(laiturin päästä lomatrolli jossa totta toinen puoli)

Enpä ite oo tosta koiranluilla madaltamisesta huomannu muuta haittaa olevan muijan pyörällä ajaessa ku et jos varpaat roikkuu tapeilta ni se kyl ilmottaa jyrkemmässä mutkassa.. toisaalta hyöty on ollut siinä että nykyään tulee automaattisesti pidettyä jalkoja "oikein" tapeilla.

Exaust, tuota vastaohjaus keskuteluahan me voidaan jatkaa tuossa toisessa topiikissa. Hyviä ehdotuksiahan siellä tuli, mutta kukaan ei muistanut näitä koiranluita.

Tuhti, toivottavasti sulla oli kunnon buutsit jalassa kun varpaillas ajelit.

Ihan oikeesti mä kuuntelen kaikkia neuvoja vaikka välillä meikäläisen kirjoittelu menee p-jauhannan puolelle. Nöyränä on oltava.

Back