• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alpinestars saappaiden koko ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thunderass
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

thunderass

New member
Mitenköhän kyseisessä merkissä menee koot "meikäläisten" kokojen mukaan.

Muistaakseni kokeilin A:n kenkiä 44 ja tuntui hiukan pieneltä. Oma jalka aika tarkkaan 43/10-10.5 Onko noihin lisättävä vähintään nro lisää.

Siis mitäköhän meitin kokoa vastaa Alpinestarssin kengät
10----- ?
11----- ?

Ainakin Alpinen crossisaappaat vs oma jalkani vaati normaalia isomman koon valinnan. Oma jalkani on sen verran epämääräisen muotoinen, että taisi vaatia jopa 2 numeroa isommat kun vertaa normikenkiin.

Minulla ainakin vaatii normaalia isomman kengän ko. valmistajalta lähinnä lestin kapeuden takia.

Muistaakseni niissä on ns. italiainen lesti, joten vaatii LÄHES AINA yhden numeron suuremman. Ja leveäjalkaiselle ei välttämättä koko kenkä sovi. Kun malli on kapea niin ei edes koon suurentaminen auta, ja siinä vaiheessa kun leveys riittäisi, niin pituutta on 2 metriä liikaa varpaiden edessä.

Minulla on SMX 4 Goretexit ja muistini mukaan niissä pitäisi olla vähän leveämpi lesti kuin Alpinestarsin kengissä normaalisti. Itselläni on toisaalta suomalaisen mittapuun mukaan kapea jalkapöytä, joten muita kenkiä vastaava koko kävi minulle. Kannattaa ehkä varautua kuitenkin ostamaan normaalia kokoa +1 isompi - eikä ole ehkä suositeltavaa ainakaan tilata kokeilematta netistä...

Back