• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alpinestarssin nahkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dachase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
klips' Laatu on silti ISO-sertifikaattien mukaista...
'lops
Noilla ISO sertifikaateille voi pyyhkästä hanuria. Monesti tuo sertifikaatti on vanhentunut tai se läpäistään nippa nappa (silloin kun sitä tarkistellaan). Samoin nää CE suojat. Monella valmistajalla on näitä CE suojia jotka ovat tasoltaan auton kuramaton tasolla (monella "tasokkaallakin valmistajalla), tietty noilla saadaan tehtyä joustava ja taipuisa asu, mutta turvallisuus kärsii. Dainesen nahoista vielä sen verta että olen hyplännyt yleensä niitä kalliimpia ja ei ne sen erikosempia ole verrattuna muihin laatuvalmistajiin.

Noh... Dainese on nyt kuitenkin johtavia valmistajia maailmassa, tried&tested asuja tekevät. Eiköhän sen todista usean kiskakuskin ajaminen Dainesella...

Dainese panostaa myös tuotekehitykseen erityisen paljon, heidän research-centerinsä on euroopan valmistajista suurin.

MUTTA

Se ei sulje pois sitä, että kyllä Apinastara tekee myös erittäin hyviä varusteita, ja miksei Arlenn Ness myös.

Sweepeillä sun muilla pikkuvalmistajien tuotteilla voi minun puolestani pyyhkäistä p**ttä.

Eiköhän sen todista usean kiskakuskin ajaminen Dainesella...
Toki moni kisakuski käyttää Dainesea, mutta ei aina siksi että se on paras, vaan siksi että sponsori raha puhuu. Suurella valmistajalla on varaa tarjota hyviä sponssi sopareita myös alemman tason kuskeille (ei välttämättä rahan muodossa suoraan vaan varusteissa). Toisaalta ei kannata verrata noita puhtaita kisapukuja näihin kaupallisiin vermeisiin, ne ei todellakaan ole samassa sarjassa keskenään. Mielenkiinnolla odotan saavani käsiini Kushitanin vermeitä (myös monta kisakuskia käyttää noita) ja uudet Arlen Ness tuotteet. Yksi selkeä sääntö pätee tähän ja kaikkeen muuhunkin, hyvä ja halpa ei mahdu samaan yhtälöön. Itselle otan kokeeksi Richan uuden 1 osaisen puvun. Kokeillaan miten se toimii (tässä suurimpana syynä hyvät dealit myyjän kanssa). Aiemmin oli Halwarsson ja siihen olin todella tyytyväinen, mutta uusien 1 osaisten hinnat ovat melko korkeita. Olisin ottanut Arlen Nessin, mutta sekin maksaa aivan tolkuttomasti (toki laatu on kohdallaan). Normaali kuskina pitää puntaroida sitä parasta kompromissiä turvallisuuden/käytettävyyden ja hinnan välillä.

Kehutte kovasti noita Arlen Nessin nahkoja niin rupesi kiinnostamaan mutta en löytänyt kotisivuja kuitenkaan.

Halpoja ainakin näyttäisivät nyt olevan täällä:
http://www.ema-usa.com/leathers/leathers_arlen_ness.shtml

Mutta mitenkäs se laatu etenkin noissa kaksiosaisissa jotka
näin henk.koht. kiinnostaa? Ovat niin halpoja niin laittaa jo epäilemään laatuakin.

Arlen Ness on edullinen kaikissa USA kaupoissa johtuen varmaan tulli sun sivu vaikutus asioista. Ne puvut mitä pääsin hiplailemaan olivat hintaluokassa yli 1000 eur. Ja tekeehä ne varmaan myös noita edullisempia pukuja myös valikoimaansa jotta tällaiset kadunmiehet voivat niitä ostaa
tounge.gif

Dainesesta pakko sanoa että minulla ainakin hajosi ajokauden aikana jokaisesta vetoketjusta vetimet. Takuuseenhan se olisi mennyt jos en olisi sitä lipannut pilalle, mutta laadukasta kuvaa ei jäänyt. Sama ongelma Dainesen gore housuissa.

Seuraavaksi kokeillaan alpinestaria...

Dainesesta pakko sanoa että minulla ainakin hajosi ajokauden aikana jokaisesta vetoketjusta vetimet. Takuuseenhan se olisi mennyt jos en olisi sitä lipannut pilalle, mutta laadukasta kuvaa ei jäänyt. Sama ongelma Dainesen gore housuissa.

Seuraavaksi kokeillaan alpinestaria...
Jäi mullakin alpinestarsin stuntista käteen sama osa viime kesänä.
tounge.gif

Vedetäänpäs tähän soppaan Alppitähden lisäksi muutkin merkit, niin ei tarvi aloittaa "samasta, mutta kuitenkin eristä asiasta toista topicia".

Minäkin olen ostamassa 2-osaista nahkapukua. Lähinnä olen miettinyt Richan Samourahia tai IXS:n Firebirdia tai Bantania. Ja nämä on mielenpäällä sen vuoksi, kun näistä on myös koot naisille. Kokeilemaan en ole pukuja päässyt, koska niitä ei ole vielä täällä kaupoissa.  
confused_orig.gif

Eli, kokemuksia/suosituksia otetaan vastaan myös muista merkeistä Alpinestarsin lisäksi.

Eli, kokemuksia/suosituksia otetaan vastaan myös muista merkeistä Alpinestarsin lisäksi.
Itse itseäni lainaten tuosta ylempää:
Mulla on Alpinestarsin tz1-takki. Löytyy myös Halvarssonin Victor-takki ja Rocker-housut.
A-stars, Dainese, Halvarsson, Ixs... eiköhän noista löydy istuva ja oikean mallinen joka jannulle halusi sitten race, touring tai ihan "klassisen" mallisia nahkoja. Ja laatu ainakin mun mielestä mainituissa merkeissä parasta a-luokkaa.

Back