Alpit ja World Superbike 2017

No niin, pyöräksi valikoitui KTM SMT ja reissun suunnittelukin on aktivoitunut.

Liikkeelle siis Misanosta sunnuntaina kisojen jälkeen, ajatuksena suhauttaa jonnekin Trenton tienoille. Siitä meinasin ajella ensin Nockalmstrasselle, siitä Grossglocknerille ja passoja kierrellen kohti länttä. Siitä sitten vielä pyörähdys Välimeren rantaan ja pikku hiljaa kohti pohjoista ja kotia kohti.

Linkin takana sellainen suuntaa-antava karttasohaisu: https://www.google.fi/maps/dir/Misa...47a5a053c8ffe44f:0xa146ef01e5c7f4d3!3e0?hl=en

Pahoittelut linkkihirviöstä. Oon unohtanut miten sen sai lyhyemmäksi. Tuossa kartalla on reitti sen verran pielessä, että Grossglocknerilta meinasin seikkailla Sveitsin ja ITalian rajaa ja sitten Ranskan puolta tuonne kohti Välimerta.

Tuohon siis en ole passoja erikseen merkkaillut. Alpeilla meinasin suhailla sen aikaa kun huvittaa. Koko reissun aikataulu ei ole hirveän tarkka, kesäkuun vikalla viikolla varmaan kuitenkin viimeistään kotia kohti.

Ajelen tosiaan yksin, joten suunnitelmaa voin muokata lennosta ja varmaan tulee ajettua paljon. Jos yksin matkailu jossain vaiheessa tympäisee, niin sitten vaan keula kohti kotia.

Kommentteja, vinkkejä? Historiaintoilijana linnat ja muut siistit jutut reitin varrella tai lähistöllä kiinnostavat.

Motocaching on myös ahkerassa käytössä.
 
Majoitu ns.bikerhotelleissa niin saat juttuseuraa helposti, ja ovat muutenkin asiallisia mestoja yöpymiseen.:thumbup:
 
Taidankin kääntää tuon kiertosuunnan toiseen suuntaan, koska onhan Nockalmstrasse ainakin 800 kilsaa lähempänä kotia kuin Cannes, jos vaikka iskee koti-ikävä. Onneksi on vielä monta iltaa aikaa piirrellä kartalle viivoja.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Ota kämppä keskeisiltä mestoilta 2-3 yöksi ja siitä suhaat ilman matkakamppeita alppiteitä muutamat päivät ja vietät laatuaikaa pyöräsi kanssa.. :orgmp2::orgmp2: On aika hupia!:thumbup:

Perusleirit: Livigno ja Arabba ainakin ja miksei vanha jo lähes legendaarinen www.iselsbergerhof.at Siitä on GG ja Nockalm ym. lähellä, sijaitsee GGn tien varrella Lienzin yläpuolella.. :thumbup:
 
Suunnitelmat elää ja muuttuu. Reissupäivä alkaa olla sen verran lähellä, että kai suunnitelmat jonkin verran ovat kirkastuneet, mutta vielä ei kyllä uskalla sanoa, etteivät muuttuisi.

Eli keskiviikkona Helsinkiin ja torstaina pyörä Niinivirralle. Seuraavana keskiviikkona itse Milanoon perässä. Wsbk-kinkereiden jälkeen ajatus oli sunnuntaina hurauttaa tietulleja vältellen esim. Riva del Gardaan, jossa nopsa yöpyminen. Siitä Pordoin ja Sellan kautta esim. Livignoon, jonka ympäristössä muutama päivä. Siirtymä Andermattin seudulle ja siinä kanssa ainakin yksi päivä lähipassoja koluten. Sitten keula kohti itää esim. Liechensteinin kautta tuonne Grossglocknerin ja Nockalmstrassen suuntaan. Tähän asti jos mies on jaksanut ja ajo vielä maistuu, niin kiinnostavia kohteita tsekkaillen kotiin Tsekin, Puolan ja Baltian läpi.

Eli yhä otan mieluusti vastaan ajovinkkejä tai kohdevinkkejä suunnilleen noilta seuduilta. Myös majoitusvinkit olisi kova juttu.

Sitä mie tässä yhä pohdin, että mitä porukka voittaa sieltä Ruotsin kautta ajaessaan? Itse kun pidän tukikohtaa Lappeenrannan itäpäässä, niin en näe järkevänä GGn seuduilta lähteä kiertämään kalliimpaa reittiä. Onhan Via Baltica tylsä, mutta hyvin se aina vuoden aikana unohtuu, että kuinka tylsä. Miksi siis Ruotsin kautta ennemmin kuin Via Baltica? Itse en siis ole Ruotsin kautta ikinä matkannut.
 
www.astoria-obergoms.ch Meidän kantapaikka Andermattin seudulla. Prätkäpaikka, paljon motoristeja yöpyy tässä. Tallit on, huoltamo kadun toisella puolen, Sveitsin korkein alppitie Nufenenpass lähtee talon edestä, ym. Ja hyvä ruoka ja aamiainen. :thumbup:

Tästä pystyt suhaa hyvin Susten/Furka/Grimsel/Nufenen/St Gotthardpassot. :orgmp2::orgmp2: Livignosta hyvä päiväveto vaikka San Bernardino-passon kautta Ulricheniin yöksi. Jos ajat San Bernardinon yli, jatka vanhaa tietä nro 2 alas, menee motarin vierellä pitkän matkaa mut on aika kiva ajella.:orgmp2:
 
www.coldebussang.com on mainio prätkäpaikka Mulhousen lähistöllä, motarilta lounaaseen/länteen reilu 50 km mukavaa kantatietä pitkin. Belgialainen omistaja Mark, vaimonsa Idan kanssa, tykkää soittaa illalla hyvää rokkia cd:ltä asiakkailleen ja Ida hoitaa kokkauspuolen ihan kunnialla. Asiakkaat kaikki motoristeja.:orgmp2::orgmp2::bisseä:

Sijaitsee siis Vosgesin alueen eteläisessä päässä, lähellä on mm. todella hyvä mutkapätkä Col de Balloon. Hotellilta ensin Col de Bussangin päälle ja vähän matkaa siitä eteenpäin, kylästä vasemmalle, ja olet Balloonin huipulla. Mark neuvoo mielellään alueen hyvät vetotiet.:orgmp2::orgmp2:
 
Kiitos vinkeistä! Lisää otetaan vastaan, erityisesti majoitusvinkkejä. Hyvä olla valinnanvaraa, jos vaikka tulee hätä jossain vaiheessa.

Sie oot vissiin Karza muutaman kerran käynyt noilla seuduilla?

Eilen jäi pyörä Niinivirralle. Palvelu oli erinomaista, huomaavaista sekä kohteliasta. Jotenkin jäi ihan tosi hyvä fiilis. Miun omista liinoistakin muutaman halppiksen karsivat ja vetivät jämäkämmillä. Nyt ois sitten edessä kituviikko odottelua.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
On siellä pyöritty kymmeniä vuosia kesäisin....:orgmp2::orgmp2:..ja edelleen pyöritään...26.6. startataan täältä Espanjan etelärannikolta kohti Alppeja taas...:orgmp2::thumbup:
 
Jos Italiasta heität ajolenkkejä Sveitsin puolelle päiväseltään, ei frangeja tarvi välttämättä vaihtaa. Ainakin vuoristossa taukopaikoissa ottavat euroja hyvin vastaan, kolikot sitten vaihtorahoina tulevat useimmiten frangeina takas. No niillä voi ostaa seuraavassa paikassa taas kaffetta, ym.:orgmp2::orgmp2:
 
Jos Italiasta heität ajolenkkejä Sveitsin puolelle päiväseltään, ei frangeja tarvi välttämättä vaihtaa. Ainakin vuoristossa taukopaikoissa ottavat euroja hyvin vastaan, kolikot sitten vaihtorahoina tulevat useimmiten frangeina takas. No niillä voi ostaa seuraavassa paikassa taas kaffetta, ym.:orgmp2::orgmp2:
Näin mie vähän mietinkin. Tai sit nostaa vähän taskurahaa, mutta varmaan sielläkin bensaa saa kortilla.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Back
Ylös