Alustan säädöstä??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

busai

New member
Alustan säädöstä??

Mites se ny meni sagit kadulle takana 25-35mm ja edessä 35-45mm vai miten??
 
Ok, kiitos. Miten ne mitataan?

Rengas ilmassa mittaa esim. liukuputken näkyvän osan ja perästä taka-akselista vaikka takakatteeseen sopivaan kohtaan. Nämä mitat ylös ja sitten kuski päälle ja kaveri mittaa samat uudestaan. Erotus on tuo sag tai painuma. Jos on liian pieni niin esijännitystä auki, jos liian suuri esijännitystä kiinni. Jos säätövarat loppuu, joutuu vaihtamaan jousta.
 
Se, mikä on kohdillaan riippuu mm. pyörästä, jousituskomponenteista ja ajopaikasta ja -tavasta.

Oikea säätö löytyy vain hakemalla sopivaa.
 
Se, mikä on kohdillaan riippuu mm. pyörästä, jousituskomponenteista ja ajopaikasta ja -tavasta.

Oikea säätö löytyy vain hakemalla sopivaa.
Kyykkypyörässä fyysisten mittojen ja ajogeometrian vaihtelut merkistä ja mallista toiseen, ovat minimaalisen pienet. Siitä syystä perus nyrkkisääntö painaumien suhteen pätee kaikkiin kyykkypyöriin.
 
N.30mm oli painauma takana busassa ja kawassa,edessä kummassakin liian vähän,kawassa riitti säätövara,mut busas ei vaikka aukaa kaikki säädöt löysimpään.
Kawa niiaa nyt tasaisesti kun istuu päälle mut busassa jää keula hieman jälkeen eli ensin painuu takapää ja sit vasta keula.
 
Supermotooni tehty keulahuolto 7.4

Ihan kun tuntuisi jarruttaessa edestä klappia/klonksumista. Ainoastaan jarruttaessa. Onko klappi ok vai vienkö takaisin liikkeeseen?
 
Supermotooni tehty keulahuolto 7.4

Ihan kun tuntuisi jarruttaessa edestä klappia/klonksumista. Ainoastaan jarruttaessa. Onko klappi ok vai vienkö takaisin liikkeeseen?
Iha ekaks kokeile pistää etujarru pohjaan ja töki mopoa ees taas ja kato liikkuuko yläkolmio rungon suhteen, ts onko ohjauslaakeri löysällä.
 
Supermotooni tehty keulahuolto 7.4

Ihan kun tuntuisi jarruttaessa edestä klappia/klonksumista. Ainoastaan jarruttaessa. Onko klappi ok vai vienkö takaisin liikkeeseen?

Klapi on ok, jos se esiintyy eteen/taakse jumpatessa jarrupaloissa ja levyissä.
 
Iha ekaks kokeile pistää etujarru pohjaan ja töki mopoa ees taas ja kato liikkuuko yläkolmio rungon suhteen, ts onko ohjauslaakeri löysällä.

Juuri näin ja kurapyörissä/smotoissa käännetään vielä ohjaustanko ääriasentoon. Silloin näkee helpommin, jos yläkolmio liikkuu runkoon nähden. Siis mikäli ohjauslaakeri on risa tai löysällä.
 
Kiitos kaikille.

Kävin nyt testaamassa paikallaan.

Eli etujarrupohjaan ja nytkytystä. Pientä liikettä tapahtuu.

Tuntuu kuin eturengas liikkuisi vaikka jarrupohjassa ja siitä tulee sellanen klonk ääni. Iskarit tuntuu ok:lta mutta tosiaan eturengas liikkui hieman etujarru pohjassa.

Jarrupalat myös siis vaihdettu keulahuollon yhteydessä.
 
Siis eturengas pyörii jarru pohjassa, vai mitä tämä liike on?
 
Back
Ylös