• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Alustan säätö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja km9245
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

km9245

New member
Kertokaas nyt asiantuntijat onko mahdollista säätää seuraavia asioita Ducati S750FF mallissa?

-Pyörä on 5 cm liian korkea (suht lyhyt kun olen niin on tuo peruuttaminen pieneen ylämäkeen turhan haastavaa kun ei yllä kuin kengän kärjet maahan)

-Alusta tuntuu aika kovalta ( tuntuu että hampaat putoo suusta kun täräyttää pieneen monttuun tiellä)

-Ajoasento (Saisi olla ainakin kahvojen osalta hieman pystympi?)

Tässä näitä muutamia seikkoja mitä tähän alkuun on huomannut uudesta pyörästä.

Kiitos etukäteen.

Moro

Kertokaas nyt asiantuntijat onko mahdollista säätää seuraavia asioita Ducati S750FF mallissa?

-Pyörä on 5 cm liian korkea (suht lyhyt kun olen niin on tuo peruuttaminen pieneen ylämäkeen turhan haastavaa kun ei yllä kuin kengän kärjet maahan)

Itse 172cm ja olen tottunut tuon kanssa ennakoimaan. Jos on paha paikka, niin täytyy vetää pyörän sivulta. Joku tekniikan puolen madallusratkaisukin tuohon varmasti on.

sanoi:
-Alusta tuntuu aika kovalta ( tuntuu että hampaat putoo suusta kun täräyttää pieneen monttuun tiellä)

Veikkaan,että painosi on samaa luokkaa kuin minulla, noin 70kg? Alusta on vakiona liian kova. Reilu satakiloinen ystäväni on pitänyt tuota ihan hyvänä... Radalla ei haittaa niin paljoa kuin maantiellä. Itse olen ajatellut, että paremmat ja ehkä hieman löysemmät öljyt etupäähän ja painon mukaan jouset. Takapään kanssa pystyy elämään. Siihen tietty saa vaikka mitä alustapalikkaa, mutta sen asentamisen järkevyydestä en sano mitään... (toivottavasti ensi kaudella minulla on tästä jotain kokemuksia kerrottavana)

sanoi:
-Ajoasento (Saisi olla ainakin kahvojen osalta hieman pystympi?)

Tässä näitä muutamia seikkoja mitä tähän alkuun on huomannut uudesta pyörästä.

Kiitos etukäteen.

Mielipideasia. Itselleni se on juuri hyvä. Veikkaan,että tuohonkin on korotettua kliparia saatavana.

Kertokaas nyt

-Pyörä on 5 cm liian korkea

-Ajoasento
Säätäähän tuossa mallissa ei voi kuin takajousitusta. Löysää takajousen esijännitystä, se auttaa ajokorkeuteen. Jos takavaimentimessa on vaimennuksen säädöt (en muista onko tuossa), löysää sekä puristus- että paluuvaimennusta.

Parempaa tulokseen pääset, jos hommaat siihen löysemmän, painollesi sopivan takajousen.

Etupäässähän ei ole säätöjä. Kannattaa vaihtaa herkemmät öljyt. Keväällä siskon Monsteriin vaihdettiin Öhlinsin #4 öljyt. Keula herkkeni huomattavasti. Ei täristä niin nupulakivikadulla. Ei siitä huolimatta pohjaa jarrutuksissa.

Madaltaminen:
Keulaa voi laskea läpi T-kappaleista turvallisesti noin sentin ilman, että pyörä muuttuu fataalin epävakaaksi.
Takapäätä saat laskettua kunnolla oikeastaan vain hommaamalla uuden takaiskunvaimentajan, jossa on pituuden säätö.

Esimerkiksi DucatiKaemnalta saa helibarseja melkein kaikkiin itskupyöriin.

Säätäähän tuossa mallissa ei voi kuin takajousitusta. Löysää takajousen esijännitystä, se auttaa ajokorkeuteen. Jos takavaimentimessa on vaimennuksen säädöt (en muista onko tuossa), löysää sekä puristus- että paluuvaimennusta.

Parempaa tulokseen pääset, jos hommaat siihen löysemmän, painollesi sopivan takajousen.

Etupäässähän ei ole säätöjä. Kannattaa vaihtaa herkemmät öljyt. Keväällä siskon Monsteriin vaihdettiin Öhlinsin #4 öljyt. Keula herkkeni huomattavasti. Ei täristä niin nupulakivikadulla. Ei siitä huolimatta pohjaa jarrutuksissa.

Madaltaminen:
Keulaa voi laskea läpi T-kappaleista turvallisesti noin sentin ilman, että pyörä muuttuu fataalin epävakaaksi.
Takapäätä saat laskettua kunnolla oikeastaan vain hommaamalla uuden takaiskunvaimentajan, jossa on pituuden säätö.

Esimerkiksi DucatiKaemnalta saa helibarseja melkein kaikkiin itskupyöriin.
Takapäässä on juuri nuo mainitsemasi säädöt (esijännitys, vaimennukset molempiin suuntiin). Tuli muuten mieleen, että Bitubolta saa eri mittaisia takajousia jos haluaa päästä halvemmalla kuin säädettävällä.

Omasta mielestäni takapää ei ole ongelmallinen, mutta etupää valitettavasti on tällä painolla. Minun piti jo tällä kaudella katsoa, että kuinka hyvän etupäästä saisi ihan öljyillä ja jousilla, ja miten se vertautuu paremman pään Showaan. Tämä jäi tekemättä (niin kuin aina moni muukin homma) ja ensi kaudella varmaan keskityn vaan tuohon Showaan. Sellainen luulo minulla(kin) kuitenkin on, että noista Marsuista varmaan tulee aivan käypäset ehkä jo öljyillä.

Ja ettei ketjun aloittajalle tule mitenkään epäileväinen tai paha mieli, niin ei tuo alusta ihan huono ole ja itseänikään se ei niin paljoa ole haitannut, että olisin viiden vuoden aikana jaksanut siihen panostaa.

Alustassa sinänsä ei ole mitään vikaa. Tuli huomattua että hieman kovemmassa vauhdissa alusta todella tuntuu toimivan hienosti. Menee kuin juna kiskoilla verrattuna muutamaan muuhun merkkiin mitä olen kokeillut. Pyörän korkeuskaan ei ole ongelma kun katsoo vain hieman tarkemmin paikkaa mihin pysäköi.

Kiitos kuitenkin tiedoista.
bowdown.gif

Back