• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ameriikanpellelle painetta

Onko homma edennyt mihinkään suuntaan ? Paikalliset viranomaiset ottaneet yhteyttä ?
Kaikille mahdollisille instasseille on ilmoitettu, esim. kytät, BBB (jenkkien kuluttajavirasto), IRS (verovirasto) + joku toinen veroinstanssi, Rotrex (esiintyy heidän jälleenmyyjänään, vaikka Rotrexin sivuilla ei ole ko. puljua mainittu) jne.. Koitan parhaani mukaan saada jätkän todelliseen kuseen.

BBB ja kytät ovat ainakin ilmeisesti jo lähestyneet kaiffaria. IRS varmaan lähiaikoina. Rotrex myös selvittelee asiaa.

Rahoja ei ole vieläkään näkynyt..
Eikä varmaan tule näkymäänkään, valitettavasti. Jos kohtaloasi jakavia ei olisi useita, niin saattaisi olla jonkinlainen mahdollisuus mutta hieman tuntuu siltä, että et todellakaan ole yksin asiasi kanssa ja varmaan paikallisten instanssien tärkeimmäksi asiaksi jää kuitenkin kyseisen kaverin toiminnan lopettaminen. Kunhan saat jotain infoa niin kerro meille. Ainakin minua kiinnostaa, koska olen netin kautta tilannut kaikenlaista, ameriikastakin, tavaraa ja vielä aika sinisilmäisesti, jopa sähköpostin välityksellä antanut luottokortin tiedot
confused_orig.gif
Kun on joskus katsonut uutisia missä uutisoidaan jenkkien rikoshaasteista ja tuomioista, niin voisi uskoa että Tylyttäjästä tulisi pikkuhiljaa rikas mies
biggrin.gif

thumbs-up.gif
Toivotan onnea operaatiolle. Olen hommannut kamaa sieltä päin itsekkin. Tähän asti homma on onneksi toiminut.

Minua huijattiin Saksan Ebayssa. Maksoin 11/2006 auton renkaat 950€ etukäteen, kun liikkeellä oli n. 2700 myyntitapahtumaa ja kohtuuhyvät referenssit. Mitään ei kuulunut, firmassa ei vastattu emailiin tai puhelimeen ja firma hävisi EBaysta tammikuussa. Helmikuun alussa tuli sitten asianajajalta kirje, että firma on joutunut maksuvaikeuksiin ja rahat tulee takaisin mutta voi kestää. Vastasin, että haluan rahat heti mutta asianajaja ei ole kertaakaan tullut puhelimeen. Sihteeri ei yhdistä vaikka lupasin soittaa joka viikko ja soitinkin. Erään foorumin kautta eräs henkilö sitten privaviestien jälkeen etsi tyypin kotinumeron ja kotiosoitteen. Soittelin pari kertaa ja kerroin oman tilinumeron ym. ja äijä lupasi maksaa. Sitten loppui marraskuussa kärsivällisyys ja soitin, että onhan osoite sejase ja olisiko hän kotona viikonlopulla. Kaverini tulisi hakemaan rahat KUN PÄÄSEE LOMILLE ja jos ei rahaa löydy niin korvauksesta sovitaan muuten. Äijä sanoi, että pystyy maksamaan kolmessa erässä ja eka erä lähtee heti. Viiden minuutin kuluttua soitti vielä, että rahat lähti jo ja niinhän 320€ tuli. Joulukuussa ei tietenkään tullut mitään ja eilen soitin, että milloin pystyy maksamaan. Lupasi ensi viikolla maksaa toisen erän. Kyllä se kestää, mutta periksi en anna. Tarvittaessa käväisen. Vituttaa vielä se asianajajakin. Onneksi en tilannut vanteitakin.

Voin antaa vain yhden ohjeen kaikille käyttäkää sitä LUOTTOKORTTIA tilatessanne ulkomailta
idea3.gif
. Jos ei ole omaa niin sitten isipapan korttia tai ihan kenen vaan.
biggrin.gif
En olisi itse kovin innokas käyttämään tuota luottokorttia.
Ei se ole mikään itsestään selvyys et luottokunta palauttaa rahat jos sattuu joutumaan tekemisiin venkulafirman takia.
Muutoinkin luottokortin numeron ilmoittaminen netissä on aina hieman riskaabelia.

Paypal taasen ihan eri juttu.

Toivottavasti homma selviää vielä.

Minua huijattiin Saksan Ebayssa. Maksoin 11/2006 auton renkaat 950e etukäteen, kun liikkeellä oli n. 2700 myyntitapahtumaa ja kohtuuhyvät referenssit.
Muist käyttää ens kerralla Visaa/ kaverin Visaa/ tms, nii menee tommoset kämmit luottokunnan hoidettavaks ja sä saat rahat "heti" takaisin.
Suurimmalle osalle Saksan Ebayssa ei käy Visa eikä Paypal, koska ovat yksityisiä. Pienelle osalle yksityisistä ja yrityksistä käy jälkivaatimus, mutta yleensä firmoillekaan ei Visa. Ei varsinkaan halvimmille. Mutta postista on ikävää hakea eikä yleensä ehdikään aukioloaikaan. Olen lähes aina maksanut rahat tilille ja tämä on ainoa huijari n. 50 kerrasta. Pyörämiehiin yleensä voi luottaa, mutta tämähän ei ollutkaan motoristi.
Amerikasta tilaukset on Saksaan tullut esim. Chicago-Harleylta alle viikossa, ALV 19% ja tulli 5%, jotka pitää maksaa käteisellä kun paketti tulee. Onneksi vaimo on ollut kotona. Ei kyllä haluttaisi Saksan tulliin mennä planketteja täytteleen ja jonottaan monille tiskeille.

Back