• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ammatit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen sanon, että mää olen kurkkuani myöten täynnä opiskelua. Mieluummin siltapummiksikin kun opiskelemaan. Mietin tuossa millaisen hirveän lopun keksisin tuolle teollisuustalouden oppikirjalle, mikä tuossa vielä on. Voin sen tarvitsevalle myydäkin, mutta mieluummin kyllä rääkkään sen kuoliaaksi.

Tällaisella asenteella, luojan lykky että olen työpaikan saanut.
033102bebe_1_prv.gif

Opiskelua opiskelua...
Nyt vielä muutaman viikon yritän pitää pojat kurissa ja nuhteessa, eli olen osastosihteerinä Metso Paperilla..  
wink.gif

On muuten huippuhomma. Jotain tällasta vois tehdä tulevaisuudessa enemmänkin.  
thumbs-up.gif

edit: Niin tosiaan. Yritän opiskella yo-datanomiks näin päätoimisesti - talvella..
tounge.gif

Freelancer mainosgraafikoksi itseni lokeroin ja pian opiskelemaan tietojenkäsittelyn radenomiks. Sit ku oon iso niin pitää ruveta perusteleen firmoja. Sit vois vaihtaa ton B600 samanlaiseen 1200:seen.

Syyskuussa alkaa neljäs vuos ammattikorkeekoulussa (eli musta tulee inssi isona), kesät tehty sähköasentajan töitä ja viikonloput kuivailtu viiluja sahalla.

Olen ollut it-alalla ja ruumishuoneella, mikä on mielenterveyden ja mukavuuden kannalta sama asia. Myös joskus harvoin "raksa"-hommia. Nyt sitten aikuiskoulutuksessa ja mukamas takaisin it-alalle (no, koulutuspäiväraha edes juoksee!)... kurssi loppuu marraskuussa ja sitten ollaan taas tyhjän päällä...

Mielenkiinnolla ensi kesään; riittääkö jenit ajella pyörälle seuraavaa ajokautta vai mennäänkö polkukyykyllä?

Automation Engineer, eli teen softaa jotta saadaan paperia miesten-/naistenlehtiin...
033102beer_1_prv.gif

Yhdistelmä opiskelijaa sekä nörttiä, nörttiä noin niinkuin työn puolesta...
wink.gif

Mä voin olla mikä vaan...
biggrin.gif

oon ollu juontaja, toimistosihteeri, tutkimushaastattelija, ravintolatyöntekijä, lipunmyyjä, murtohälytinasentaja, GSM-mastojen korjauskin sujuu, sihteeri, kaupan kassa/kiireapulainen, kioskimyyjä, somistaja, kenkäkaupassakin on tullut oltua, matkapuhelin myyjä...
mitä vielä?
wink.gif

Tällä hetkellä teen töitä (tstosihteeri ja kesäterassi) ja opiskelen...
smile_org.gif

Pääkäyttäjä, työnjohtaja, varaosamyyjä, automyyjä... Autoliikkeessä ollaan ja käyttävät monipuolisuuttani (?) hyväksi oikein huolella. Mp-hommissa olen näyttelypäällikkönä paikallisessa mopot-shoussa.
sport05.gif

Opiskelua ois vielä monta monituista vuotta jäljellä. Jos tässä vielä alaa vaihtais.
Kaipa mä jonkinlainen taksiyrittäjä siinä sivussa olen.

Oisko tää tilaisuus kysyä, että voiko jossain opiskella jotain moottoripyöriin liittyviä juttuja? Siis niinku oikeesti opiskella, vähintään amk tai jotai...

"Namusetä"
wink.gif
tounge.gif

Totta osittain, olen Sales & Business Manager, vastuulla koko Skandinavia (mukana myös Grönlanti, Färsaaret ja Islanti), Baltia, Ukraina, Venäjä ja Alankomaat...

Matkapäiviä liikaa jos kotona kysyy, liian vähän jos pääkonttorilta kysyy
cool.gif

Ai niin, työnantaja on yksi maailman suurimmista
lookaround_orig.gif

muutaman kuukauden päästä DI ja sitten vielä muutaman kuukauden päästä toivottavasti FM. mutta opiskelija vielä olen ja kypsyny siihen hommaan niin totaalisesti... huoh! mutta pitää tehdä hommia josko jo ens kesänä sais sitten sen oman pyörän!  
wink.gif

muuten kiva huomata että monenmoista immeistä täällä näköjään pyörii..  
biggrin.gif

Mää oo vaa tämmöne insinööri. Jotain tietokoneita tääl töis on ja jotku puhuu aina välillä jostain noodeista,
bugeista, fixeistä ja deliveryistä.

Ammattajahan on tullut kokeiltua pakkaajasta ja teollisuusmaalarista automyyjään asti... Nykyään varaosamyyjänä...

Back