• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Analysoidaampas tätä...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kirin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö tuossa ois pitäny kääntää niinku pikkasen oikeelle eikä ajaa suoraan??
nixweiss.gif
 
Jarrua kallistuksessa ja hartialukko. Työntöohjaus peliin ja hiukkasen rohkeutta. Onneksi ei tullut ketään rednecciä vastaan.
 
Liikaa vauhtia ja ohitus tyhmässä paikassa. Näihin syynä varmaan näyttämisen halu porukassa.
 
Arviointivirhe ja kokemattomuutta.hartialukko.Tosin noita jätskipyöriä ei paljon mihinkään kallistella.Noilla mopoilla olis parempi vaan ajella jotain haiveita
 
Liikaa vauhtia ja ohitus tyhmässä paikassa. Näihin syynä varmaan näyttämisen halu porukassa.
Nimenomaan... ja vielä matkavessalla joka ei iha nii hyvin taivu mutkiin...
+ toinen taitamaton/idiootti, joka tuli takana, tuijotti vain edellisen perää , mutta vauhtia oli sen verran vähemmän, ettei ajautunut ekan päälle, vaan pystyi velä jotenkun pääsemään ojasta ylös.
 
Kyllä noikin mopot menisi tuosta mutkasta läpi vielä aika paljon kovempaakin, mutta hartialukko iski kuskille.
 
Näitähän on Suomessakin ollut tänä kesänä melkein joka toinen kuolonkolari.Mopo ajautuu vasemmalle kääntyvässä mutkassa oikealle ojaan tai toisinpäin.Liikaa vauhtia ja paska kuski,niin puska pölisee ja Pappi saa taas kaffia juodakseen.
 
Kyllä noikin mopot menisi tuosta mutkasta läpi vielä aika paljon kovempaakin, mutta hartialukko iski kuskille.
Ei noilla vauhdeilla ja ajolinjoilla, kuten kuvasta näkyi.
Minusta tuo totaalisesti väärän ajolinjan valinta on perussyy miksi asiat rupeavat menemään pieleen. Oikealle kaartuvassa mutkassa pitäisi ajaa mutkaan sisään keskiviivan vierestä ja ruveta siirtymään kaistan keskelle vasta kun mutka aukeaa, jolloin kääntösäde saadaan mahdollisimman suureksi. Ensimmäinen kaveri kyllä periaatteesssa lähtee keskiviivan vierestä, mutta ajaa mutkaan sisään ihan oikeasta reunasta eli yrittää oikaista/ ajaa mutkaa suoraksi. Sitten kun huomaa, että mutkan jälkeen rupeaakin olemaan "poikittain" kaistalla hätääntyy ja rupeaa jarruttamaan. Ainakin takajarrusta tupsahtaa savua, mutta jos jarruttaa vielä etusellakin, niin se edelleen kampeaa vastaan kallistusta oikealle.

Noi jutut ainakin minä olen havaitsevinani tuosta "opetus" pätkästä. Sitähän tuosta ei näy missä on etummaisen kuskin katse tuon episodin aikana, mutta arvelempa sen olevan ensin aika lähellä etupyörää kun noin yrittää oikoa ja sitten jarrutuksen alkaessa siellä montussa "tonnekko sitä nyt mennään!"

Voihan tuo kuski olla kokenutkin, mutta tilanne vain väsyneenä yllättää. Kaikesta huolimatta epäilen, että kaverilla ei oikeasti ole käsitystä millaisilla ajolinjoilla mutkatiellä pitäisi ajaa ja pyörän käsittelytaidossa on puutteita. Eikä tietysti tuo pyörä kaikkein ketterin muutenkaan ole, mutta toisaalta uskon, että taitavan kuskin käsissä olisi tuossakin vauhdissa mutkan mennyt läpi. Toisaalta ei se tienpitäjäkään varmasti tuohon kohtaan ole turhaan ohituskieltoviivojakaan piirrellyt, joten jotain asennevammaakin on varmasti pelissä.

Takimmaisen kuskin katseesta ei ole paljon epäselvyyttä. Se on täytynyt olla tuollasen esityksen perusteella etummaisen pyörän rekisterilaatassa.
 
Kyllä noikin mopot menisi tuosta mutkasta läpi vielä aika paljon kovempaakin, mutta hartialukko iski kuskille.
Ei noilla vauhdeilla ja ajolinjoilla, kuten kuvasta näkyi.
Kyllä noillakin mopoilla voi vetää mutkat niin, että kipinät lentää putkista/laukuista, kun laahaavat maata. Tuossa olisi kyllä ollut varaa jos vain kuski olisi uskaltanu kantata.
Niinpä. Ei siinä mistään hartialukosta ole kysymys; hartialukko on vain tekosyy sille, että ei osaa viedä prätkää mutkaan eikä hallitse vastaohjausta. Eihän tuo ojaan ajanut kaveri edes kallistanut h*mosohvaansa. Noin yleisellä tasolla todettuna kyllä kannattaisi pysyä customilla kokonaan pois mutkateiltä, ja jäisi monta ojaanajoa sekä siitä foorumilla seuraavaa kynttiläketjua toteutumatta.
 
Enemmän tuossa ihmettyttää se, että miks vitussa tuo kuvaaja jatko matkaa, eikä jäänyt varmistamaan tilannetta.
Olis voinu ehkä hieman enemmän löytyä ensiaputarvikkeita matkailuautosta (tai millä nyt nuo olikaan matkassa) kuin moposta.
 
Back
Ylös