Antakaa Rengas apua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ertzi5
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ertzi5

New member
Sanokaa nyt te kokeneemmat mitkä renkaat mä hankin pyörääni. En aja kahtasataa ja mutkateitäkin hyvin rauhassa. Radalla käyn 2-3 kertaa kesässä, eli hyvin rauhassa maisemia katsellen mennään. Vesisateessa toki ajelen, eli pito märällä ois tärkeää.
Pyörä on -04 Bandit 600, kuskina melko pikkuinen ja kevyt naisihminen.

Nyt on tarjouksia tullut seuraavasti Mezeler Z6, Mezeler Z4, Pilot Road, Bridgestone BT 090 ja vaikka mitä. Pää on ihan pyörällä näistä.
nixweiss.gif
Toki houkuttaisi ne halvimmat, mutta kannattaako sekään loppujen lopuksi?

Kertokaa kokemuksia.....
eek.gif

Mää olen käyttänyt pilot poweria busassa. Sateella ainaskin hyvä ajettava ja mutkapätkillekin
smile_org.gif

Itselläni on ollut nuo Z4:set alla mutta seuraavaksi ajattelin koittaa jotain muuta, ehkäpä noita Z6:sia. Jotenkin nuo Z4:set ovat tuntuneet kovin liukkailta varsinkin kylmemmillä keleillä. Olen niillä muutaman kerran radallakin käynyt ja siellä toimivat mun köröttelytarpeisiin ihan ok. Tällä pyörällä ei tosiaan ole kokemuksia kuin noista Z4:sista.

Pilot road kumit oli mulla aikoinaan kuussatkussa ja tyytyväinen olin. Kestää kulutusta eikä pito-ongelmiakaan ollut.

Kokemuksia noista mainitsemistasi on Bridgestonesta ja Mezelerin Z4 ja Z6 mallista. Sekalaista ajoa, eli radalla on tullut käytyä joka renkaalla ja reissuajoa täydellä lastilla myös reippaasti. Radalla myös sateella ja silloin alla Z4.

Z4 on mielestäni ehdottomasti paras omaan käyttööni. Pitoa löytyy myös märällä tiellä hyvin ja kulutuskestävyys on parasta luokkaa. Myös etunen kestää ajettavana pitkään eli ei mene rapulle kovin helposti.  
062802jumpie_prv.gif

Z6 on kakkonen. Profiili takasessa on korkeampi eli kallistusvaraa on enemmän, mutta oman pyöräni mutkavakaus huononi tod.näk sen takia. Etusen kulutuskesto on jopa parempi kuin Z4 mallin, mutta takanen kuluu rapuille jostain syystä 7000km paikkeilla. Eli silloin vaihtoon menee ainakin mulla. Hyvä rengas silti.  
biggrin.gif

Bridgestonen 090 mallista en ole edes kuullut. Oliskohan se toi 020 mitä tarkoitit tai sit en vaan ole ajan tasalla.
020 takanen on hyvä, mutta etunen on perseestä. Niitä en enää osta ellei ole pakko. Voi tietysti toimia paremmin kevyemmässä pyörässä.
confused_orig.gif

Kokeillut olen myös Pirellin Diabloa ja Mezelerin M1 mallia. Kuluvat noin puolet nopeammin kuin noi Z4 tai Z6 mallit. Pitoa kylläkin pitäisi olla paremmin ratakäyttöä ajatellen.  
smile_org.gif

Käyttötarkoituksesi perusteella ostaisin Mezelerin Z4 mallin tai jos haluat, kokeile Z6:tosta. Riittää molemmat myös ratakäyttöön varmasti, mikäli käyt harjoittelemassa pyörän käyttöä katuajoa ajatellen.

Niin ja pyörä on XX.

Unohda ainakin se BT 090. Rengas on tarkoitettu 125-500cc pyöriin. En usko että on niin kulutuskestävä Banditissa, vaikka pitoa olisikin. Eli ei hyvä vaihtoehto.

Metukan Z6 tai Pirellin Diablosta Strada-malli.

Käytännössä ovat yksi ja sama kumi vähän eriävällä kuviolla ja profiililla (kuuleman mukaan). Testeissä Z6 luokkansa suurin menestyjä, jos semmoisille painoa antaa.

Kysele kumman setin saat halvemmalla (tietysti org-shopista!) ja valitse ne. Tuskin petyt.

Turha maksaa "liian" pehmeiden kumien nopeammasta kulumisesta kertomassasi käytössä. Esim. Z6:nen on oiva sporttinen matkarengas, jolla voi radallakin taittaa polven maahan.
Katurenkaat pitää myös kylmillä ja märillä ilmoilla parhaiten kun lämpenevät rauhallisessa ajossakin riittävästi.

Mulla ainakin Z6:n pito riitti 175hv tehoihin 10r:ssä moitteetta. Märälläkin väänsi hyttiä sutimisen sijaan kun rauhallisesti avasi (lämpimänä).

Itse asiassa nuo kaikki mainitsemasi renkaat menee perusajossa (BT-090 ei liene kovin kestävä pehmeytensä takia).

Kysy huviksesi mihin hintaan saisit Conti RoadAttack'it; pitäis olla aika passelit kumit mainitsemaasi käyttöön ja yleensä saa sopuhintaan.
Bridgestonen 020 on kyllä pirun kestävä takana mutta kun meinaa kylmänä lipsua kantatessa ja sateella ei juuri uskalla kahvaa kääntää; kun kone (VFR) pääsee kierroksille alkaa rengas lyömään joutavaa.

Tosta Metzelerin Z4:stä on mulla nyt edullisin tarjous joten taidan hyväksyä sen....335e alta alle......
smile_org.gif

Tosta Metzelerin Z4:stä on mulla nyt edullisin tarjous joten taidan hyväksyä sen....335e alta alle......
smile_org.gif
Herrasiunaa!!!

Alta kolmensadan saat esim Diablo Stradat kun ostat orggishopista ja käyt siinä Tokimoton kupeessa vaihdattamassa. Samoin Z6:set oli melkein samaa hintaluokkaa.

Ellen ihan väärin katsonut, niin Z4 saat reilusti alle sen. (etu 101e + taka 121e + 50 euroa asennus em. paikoissa!)

smile_org.gif
Ei hitto.. ja varmaan vielä paistettu vuonna 2005?
omg.gif

Ite myin just uuden sarjan Z6:sia (180+120) 230e sarja...(rodamotosta hankitut)

Jos ei ihan tänään tarvii vaihtaa, hommaa tosiaan vaikka Reliatecista moiset kumit ja käy joko Tokimotossa tai Snellman Racingillä laitattamassa, niin jää vielä bensarahaakin.
smile_org.gif

Tai sähän jens voisit vääntää Ertzi5:lle renkaat alle, niin pääset testaamaan uutta rengaslaitetta..
tounge.gif

Sanokaa nyt te kokeneemmat mitkä renkaat mä hankin pyörääni. En aja kahtasataa ja mutkateitäkin hyvin rauhassa. Radalla käyn 2-3 kertaa kesässä, eli hyvin rauhassa maisemia katsellen mennään. Vesisateessa toki ajelen, eli pito märällä ois tärkeää.
Pyörä on -04 Bandit 600, kuskina melko pikkuinen ja kevyt naisihminen.

Nyt on tarjouksia tullut seuraavasti Mezeler Z6, Mezeler Z4, Pilot Road, Bridgestone BT 090 ja vaikka mitä. Pää on ihan pyörällä näistä.
nixweiss.gif
Toki houkuttaisi ne halvimmat, mutta kannattaako sekään loppujen lopuksi?

Kertokaa kokemuksia.....
eek.gif
Jos käyt 2-3 radalla kesässä, kyllä Sinun pitää tietää millä renkailla ajelet, sen sen verra pitää asiaan itse perehtyä. Et voi olla niin tietämätön kuin kirjoitat.

Pilot Road 2:set. Olen ollut todella tyytyväinen niihin, kestää ja pitoa löytyy kuivalla ja sateella. Pyöränä iso Fazu.

Jos radalla meinaa ajella niin en kyllä suosittelisi mitään touring rengasta, ihan turvallisuuden takia. Itse olen käyttänyt tuossa kilosessa kikserissäni aijemmin misukan pilot poweria. Nyt on pirellin diablo corsat, noi corsat on kyllä tosi vakaat ajaa radalla. Jotku on vaan moittinu nuita liukkaaksi sateela. Itse ajelen autolla sadekelillä joten ei ole pahemmin kokemusta
idea3.gif

Jos käyt 2-3 radalla kesässä, kyllä Sinun pitää tietää millä renkailla ajelet, sen sen verra pitää asiaan itse perehtyä. Et voi olla niin tietämätön kuin kirjoitat.
Niin noh, eikös tässä yritystä tiedon lisäämiseksi kovasti olekin?

Ja noista hinnoista vielä, että Org:in shoppi näyttää tosiaan myyvän niitä Z4 hyvään hintaan. Olikohan siellä kuitenkaan molempia...niin ja hakukulut päälle ja muutama kymppi niihin asennuksiin menee kuitenkin...jäishän siinä vielä voitolle, totta.

Mut kyllä toi 335€ on mielestäni ihan kilpailukykyinen hinta suomalaiselle moottoripyöräliikkeelle. Onhan se kuitenkin reippaasti alle listahinnan.
Kertokaa nyt mikä mopoliike Suomessa niitä myy tohon 230€/sarja. Saahan niitä tuolta ympäri Eurooppaa toki...

Isossa Bandussa Pilot Power ja M-1 mielettömän hyvät ajaa, mutta ehkä liiankin hyvät. Tuolla ajotyylillä voisi ajatella Roadeja tai Z6:a.

-hh-

no,no, kyselinpä reng. 190/50/17 heinäkuu h.220 DieBBo (ei kehtoo) sama liike myy nyt 130€ .Mistä H:ta tämmönen ero.
nii tilasin sitte ja 157E kotiin tuotuna

Back