Aprilia 250RS???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Polkastaaks toi käyntiin? :D ei saakeli. Mut on hiano. Jotkut tig hitsatut taideteos racing putket vielä tohon :wanna:

Polkastaaks toi käyntiin? :D ei saakeli. Mut on hiano. Jotkut tig hitsatut taideteos racing putket vielä tohon :wanna:

Juu kyl sitä poljetaan ku tulpatonta mopoa :grin: starttimoottori tuo iha liikaa painoa :p

Ärsyttävää ku on nyt niin paljon kaikkee, ettei oo oikeestaan yhtään kerenny tota käsitteleen...

Kone on Suzukin joten sitä kautta saa osia. Ja Euroopasta muutenkin. Polkasemalla tosiaan käyntiin ja kunnossaan ollessa tosi helppo startata, saa kädelläkin painettua.

Tehoja on vakiona n. 55hv, mihinkään GP-pyörän tehoihin noita ei tietenkään saa, toimivat setit jossain 65-75hv kieppeillä tuntuu maailmalla olevan.

Nonnii...
2. pytyn pakosäädin oli poikki ja otti mäntään :paikallatuulee:

Kellään tietoa ehjistä pytyistä tai pinnoittajista tai muusta mahdollisesta korjausmenetelmästä :)?

Ollaan kai taas sen äärellä, että purkaako koko myllyn ja kaikki uusiksi........ Kun se ny levällään on...

Mutta on se vaan hauska laite ja ensi kesänä jatkuu pärtsäily tuolla :jpstyle:

Nonnii...
2. pytyn pakosäädin oli poikki ja otti mäntään :paikallatuulee:

Kellään tietoa ehjistä pytyistä tai pinnoittajista tai muusta mahdollisesta korjausmenetelmästä :)?

Ollaan kai taas sen äärellä, että purkaako koko myllyn ja kaikki uusiksi........ Kun se ny levällään on...

Mutta on se vaan hauska laite ja ensi kesänä jatkuu pärtsäily tuolla :jpstyle:

Pakoaukonsäätimen liuskassa oleva putkisokka syö pesän reunaa pidemmäksi jolloin liuska "tavoittaa" männän. Kulutustavaraa, pitää uusi siinä missä mäntiäkin. 8.000-10.000km välein

Moi, minullakin on RS250 ja ajan sitä lähes päivittäin.
Mun pyörä on 99 malli ja on hyvässä kunnossa.
Moottori on vaan hieman väsynyt ja viimeks kun putsasin pakoaukonsäätimet huomasin että yhdessä männässä oli paha blowby jälkiä, joten pitää rempata moottorin tänä talvena. Oli muuten hieman vaikea (siis mahdoton) saada ylimmät pakoaukonsäätimet ulos kun yksi tärkeä ruuvi meni paskaks kun yritin avata sitä.
No, välillä asiat epäonnistuu ja on pakko vaan toivoa että ne pysyy kunnossa siihen asti kun voin vaihtaa niitä. Meinaan ostaa Cougarit orkkiksen tilalle koska vanhat ovat sen verran kuluneet kuitenkin.
Jos asut pääkaupunginseudulla, voidaan joskus tavata ja jutella niitä näitä, yritä vaan kestä meikän hassu suomea! (Olen aussi)
Edit: yks tyyppi Tuusulassa myy pytyt tori.fiilla joten kannattaa tsekkaa siellä.

Ei näy ainakaan mulla tuo näy :dunno:

Mulla on valmiina jo uudet männät ja billet pakosäätimet + hilut, mutta tuo pytty tuli nyt uutena ongelmana, kun oli pinta hävinnyt pakoaukkojen kohdalta...

No, välillä asiat epäonnistuu ja on pakko vaan toivoa että ne pysyy kunnossa siihen asti kun voin vaihtaa niitä. Meinaan ostaa Cougarit orkkiksen tilalle koska vanhat ovat sen verran kuluneet kuitenkin.
Jos asut pääkaupunginseudulla, voidaan joskus tavata ja jutella niitä näitä, yritä vaan kestä meikän hassu suomea! (Olen aussi)
Edit: yks tyyppi Tuusulassa myy pytyt tori.fiilla joten kannattaa tsekkaa siellä.

Asun itse Mikkelissä, mutta liikutaan kyllä Hyvinkää / Hki akselilla kohtuu usein :thumbup:
Laitahan vaikka yv puh numero nii ollaan yhteyksissä :)

Tässä on se sylinteri ilmoitus torilla: https://www.tori.fi/uusimaa/Suzuki_rgv_125_250_sylinteri_48756243.htm?ca=18&w=3
Samalla myyjällä on ollut useampi myynnissä ennen mutta tällä hekellä löytyy vain toi.
Ja tässä on mun mopo. Olen omistanut sen noin kolme vuotta ja olen korjannut/vaihtanut vaikka mitä.
Tällä hetkellä mulla on viallinen etujarrun pääsylinteri ja kun korjaus sarjat siihen ei ole, ostin jotain muuta sen tilalle (2001 R1 pääsylinterin). Just tein melkein täydellinen jarru remontin (uudet männän tiivisteet, letkut, palat) muttei auta jos edessä ei ole mitään tehoa kun pääsylinteri lopetti toimimaan.

Liitetiedostot

• IMG_20180427_000617-1664x1248.jpg
    IMG_20180427_000617-1664x1248.jpg
    92,2 KB · Katselut: 118
Tuolta kaverilta kannattaa kysellä noihin vanhoihin kilpureihin muutenkin osia. Kävin joskus jotain asioimassa, pajalla oli tuollaisen RS:n kone ja jos jonkunnäköistä muuta hienoa. Isäntäkin tuntui tietävän mistä puhui.

Peten RS:n taisin bongata kesällä Jumbon valoissa. Mietin että voiko olla RS250 kun kauempaa näin. Hyvä juttu:thumbup:

Juuri laiteltiin veljen kanssa (tai hän laittoi ja minä seisoskelin vieressä) mäntäremppa RS250:seen. Samalla vähän pyttyjen ajoitusta muutettiin, että on pidempään imu ja pakokanavat auki. Ihan hyvin on nyt sisäänajossa pelannut.

Onko b_tommi sulla Italiasta sellaiset kaksiosaiset pakoaukon säätimet? Meilläkin hajosi yksi vakiosäädin aikoinaan mutta hoksattiin se ajoissa (hävisi ala- ja keskialueentehot kun säädin jumiutui yläasentoon). Ollut nyt varmaan 6-7 vuotta noi kaksiosaiset ja ongelmitta toiminut.

Hienoa että näitä smokereita on muutama kappale liikenteessä.
Laitan tähän vähän koostetta miten remppa meni josta Turder mainitsikin jo aiemmin.
-Ajettu edellisestä männänvaihdosta reilu 12tkm.
-Tein samalla Colin Modin, eli muutin sylintereiden porttausta Suzukin RGV250 SP racekit mallin mukaiseksi.
-Vaihdoin kannet O-renkaisiin kansiin, jolloin kannet laskeutuu 1,2mm alemmaksi (orkkis kannentiivisteen verran).
-Syliterin alatiiviste vaihtui vakio 0,5mm uuteen 1,4mm tiivisteeseen, jolloin sylinteri nousee 0,9mm ylemmäksi.
-Edellä mainitut asiat kasvattaa puristuksia 0,3mm ja samalla sylinterinkanavat ovat kauemmin auki.
-Vaihtoon meni männät, neulalaakerit ja männänrenkaat.

Colin Modilla päästään tehoissa takarenkaalta 62-67hp välille riippuen koneen kunnosta ja muista osista kuten pakoputket ja pakoaukonsäätimet. :orgmp:

Sylinterit saatu purettua pois.
VJ22.jpg

Kaksiosaiset pakoaukonsäätimet, vähän puhdisteltuna.
säätimet.jpg

O-rengas kannet.
kannet.jpg

Uudet männät.
Männät.jpg

Lopulta kone kasassa ja testisavut ulkona.
räsä.jpg

Olen nähnyt ton pyörän joskus youtubessa mutten löydä se videon jostain syystä.
Itse meinaan hommata Suzukin oma mäntäsarja ja Cougar Redin pakoaukonsäätimet.
Sitten tarvin uudet jäädytys letkut ja Samcon letkut näyttäis olevan paras vaihtoehto.
Boyesen reedit on myös kauppa listalla ja en ole vielä päättänyt mitkät putket siihen tulee.

Kiitti vinkistä, luulen että ostan Cougarit Tuning Worksistä kuitenkin.
Mitkät putket sulla on käytössä? Minua kiinnostaa Tygan stainless putket tosi paljon (ja myös haluan ostaa niiden katesarja jossain vaiheessa).
Oletko muuten vaihtanut vanhat vaijereita uuteen? Ostin Venhillin vaijerit TTW:stä ja olen tosi tyytyväinen niiden kanssa.
Ennen kuin vaihdoin niitä, mun kaasun tuntuma oli suht raskas ja vähän jäykkä, nyt se on kevyt ja helppo.
Ostin myös Suzukin läppäventtiilit keväänä mutta mun piti porata uudet reiät että ne mahtuis siihen läppä runkoon. Vähän ärsytti sitä koska ne piti olla sopivat.

Vittu mä arvostan tätä Peten paksupäisyyttä. Ensinnäkin ajautuminen Ausseista Sohjolaan, ja toisena tahtareiden kanssa pelaaminen.

Jos elämä tuntuu helpolta...

Back