Mahtaapi olla tilastoöhkiäisiä, itse en noihin ameriikantilastoihin kovin sanatarkasti luottaisi, koska noissa jenkkipeleissä voi muutenkin olla pieniä eroja meikäläisiin.
Oleellisin ero vm. -98 eteenpäin lienee vain tuo "Cuben" ilmestyminen muistaakseni hiukan massiivisimpine katevarustuksineen ja matalampine istuinkorkeuksineen, eli endurosuunnalta mentiin yhä enemmän kaupunkienska- ja yleispyörälinjalle, jota myös naiset yltävät paremmin ajamaan. Noissa tämän vuosikymmenen alun peleissähän suuntaus on aika selvä.
Missä vaiheessa ie-malli tuli eli kaasarit korvattiin ruiskulla, sitä en nyt kovin tarkkaan muista. Itse mopotti noin muuten pysyi kutakuinkin samana. Minusta tuo vanhempi malli on jopa paremman näköinen, varsinkin nuo 90-luvun alkupään siniset ja viininpunaiset mallit, ja tosiaan kevyempikin, joten jos pituutta on eikä mopotin 10v ikä haittaa, niin ihan oiva peli kaikenlaisilla teillä ajeluun se on. Nuo ihan uusimmat on toki ruiskupeleinä hiukan terävämmin kaasuun vastaavia, mutta noin muuten enempi 'tyttöjen pyöriä' ja 650cc yksipyttyisiä matkanorsuja, isoveliensä (Caponord) tapaan. Sellaisenaan siis ihan ok valintoja sora- tai routaraiskioteistä tykkäävää mopottia tarvitsevalle, mutta vanhemmista malleista löytää enemmän perinteistä enskamaisuutta ja lystiä myös metsäpoluille.