Aprilia RS 660, konsepti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä tota kanssa ihailin, kun ekoja kuvia tuli EICMA:sta.

Mut sit tossa rupes mietityttää, että paljonkohan tossa on tehoa. Tuo kun on puolikas RSV4:n moottori, niin onko siinä puolet myös tehosta? Vai onko ne saanu kikkailtua esim iskua lyhyemmäksi ja siten kierrosrajoitinta ylös? Rivikakkonen kun on vähän old-skool nykysporteissa.
 
Jos menis suorassa suhteessa, että tonnisessa RSC4ssä ilmoittavat 201 hp niin 660-kuutioisessa olis ihan vaan verrannon avulla vajaa 133.

1100ssa tais ollakkin vain 217 ja tietty, kun männänhalkaisija kasvaa ehkä kestä samoja kierroksia kuin 1000...
 
Toi vois olla ihan hauska ratalelu. Tosin tonnarin voimaa saattas tulla vähän ikävä.
 
Jostain luin, että 100 kaakkia. Pienellä virityksellä tietty tuosta saa 105-110, eli vajaa sata takaselta. Olikohan konseptin painoa jossain?
 
Jummi jammi makeen näkönen laite :rakastunut: joku noin 100 jos olis paukkua ja rivi kakkosen pärinä nii ai ai:jpstyle:
 
Ei saatana... pakko olla vähempi. Oisko 90-95 realistisempi arvio koneelta. Tais olla unta, eikä mikään lukemani juttu.

Noh, Honda on aika nuhanen, mulla oli semmosessa 105 kaakkia takasella. ZX6R kawassa taitaa vakiona olla 115+.
 
Uutisissa nauratti tuon brändääminen nuorille pikkusen isompiin pyöriin siirtyville. Tosimaailmassa tuo tulis kaupassa olemaan kalliimpi kuin muut jäljellä olevat kuussatkut ja myynti yhtä olematonta.

Pieni Aprilialisä speciaalisuutena toki mukana, mutten usko sen vaikuttavan kuin pieneen osaan ostajia.

edit. nyt kuulostin pessimistiseltä. Ei sallittua, haluan tuon onnistuvan.
 
Briteissähän ne muuten ajelee olikohan supertwin tai jtn luokkaa missä aprilia sxv:stä tehtyjä kilpureita. Aprilian 550 ja 450 koneilla. Rrv550gp tai rrv450gp mallien nimet
 
Eiköhän se ole se teho tule olemaan tasan 95 heppaa, ainakin ilmoitettu. Nuorille suunnattu=A2 kelpoinen=<70kW.
 
Eiköhän se ole se teho tule olemaan tasan 95 heppaa, ainakin ilmoitettu. Nuorille suunnattu=A2 kelpoinen=<70kW.

Ja sitten erikseen myydään ”edukas” putkiviri-bittirivi-setti, jolla #bearacer.

Gabrolle töitä.

Edit: tai vaihtoehtoisesti vielä edukkaampi racekit, jolla ei rekisteröitävissä ainakaam A2-luokkaan.
 
Briteissähän ne muuten ajelee olikohan supertwin tai jtn luokkaa missä aprilia sxv:stä tehtyjä kilpureita. Aprilian 550 ja 450 koneilla. Rrv550gp tai rrv450gp mallien nimet

Katuradoilla ajetaan (myös mannereuroopassa) supertwin luokkaa ja taitaa ainakin saksassa olla joku ratasarjakin twineille. ER6 kawa ja sv-suzuki ovat yleisimpiä aihioita, toki valmista kilpuria löytyy esim. Patonilta.

About sata brittiläistä takarengashepoa noista saa irti ja paino lienee parhaimmillaa jossain 140kg tietämillä.

https://m.facebook.com/groups/1604321539785405?view=permalink&id=2100074380210116
 
Varmasti noilla ylähyllyn alusta- ja jarruosilla ei ole ihan hinnat alkaen -nuorisopyörä. Konsepti kun vielä on, niin tuotantopeli jos tulee niin varmaan hieman erilainen. Mutta tuollainen kevyt ja laadukas (oikeasti kunnon osilla) ratapyörä olisi mielenkiintoista nähdä markkinoilla, koska joka puolella sellaista toivotaan ja fiilistellään, mutta menisikö oikeasti kaupaksi, koska kuitenkin hinta on niin lähellä tonnista kyykkyä?

Kone on V4:sen etulohko mutta isommalla tilavuudella, toivottavasti ei ole samoja venttiiliongelmia jos on kovin kierrosvehje:right:

Mielenkiintoisinta tuossa ainakin näin ajatustasolla on aktiivinen aerodynamiikka ja miten se on toteutettu? Tyyliin pienempi ilmanvastus korkeissa nopeuksissa paremman huippunopeuden vuoksi? Tai pelataanko jäähdytysilman määrällä jotenkin?
 
Varmasti noilla ylähyllyn alusta- ja jarruosilla ei ole ihan hinnat alkaen -nuorisopyörä. Konsepti kun vielä on, niin tuotantopeli jos tulee niin varmaan hieman erilainen. Mutta tuollainen kevyt ja laadukas (oikeasti kunnon osilla) ratapyörä olisi mielenkiintoista nähdä markkinoilla, koska joka puolella sellaista toivotaan ja fiilistellään, mutta menisikö oikeasti kaupaksi, koska kuitenkin hinta on niin lähellä tonnista kyykkyä?

Kone on V4:sen etulohko mutta isommalla tilavuudella, toivottavasti ei ole samoja venttiiliongelmia jos on kovin kierrosvehje:right:

Mielenkiintoisinta tuossa ainakin näin ajatustasolla on aktiivinen aerodynamiikka ja miten se on toteutettu? Tyyliin pienempi ilmanvastus korkeissa nopeuksissa paremman huippunopeuden vuoksi? Tai pelataanko jäähdytysilman määrällä jotenkin?

Budjettiversion pitää olla jossain MT-07:n hinnoissa (plus +10% ehkäpä), niin sitten myy. Ratavarustelu jälkimarkkinaosilla tulee sitten halvemmaksi, kuin suoraan tehtaalta ostelu. Tai ei ainakaan kalliimmaksi.

Toivottavasti Noalessa on katsottu, että mikä mopo tuossa moottorin kokoluokassa myy niin, ettei sepät oikein ehdi takomaankaan.

Edit: saispa ton autoveron poijes.... alkais mopo liikkua.
 
Ktm vois kanssa tehdä rc690 kun sillä on jo pienemmät rc125 rc390 ja voishan sieltä tulla motogp hypetyksessä vaikka uusi superbikekin :rakastunut:
 
Aprilian edustaja antoi aika ympäripyöreitä vastauksia (juutuubissa) siihen milloin tällainen mahdollisesti tulee markkinoille.
Voi olla että Aprilia tähtää tällä koneella kehittyville (lue kaukoitä yms) markkinoille ja tekee sitten ehkä tällaisen top of the line version sporttipuolelle.
Voisi olla aika hyvä vehje tuonne Man-saaren supertwin-luokkaan.
Muillahan on jo tuon tyyppisiä pyöriä sekä tuotannossa että myynnissä Intiassa ja sillä suunnalla noin yleensäkin.
Konseptipyörä on aikankin hienon oloinen, RSV4:kin voisi designin puolesta viilata vähän samaan suuntaan.
 
Ktm vois kanssa tehdä rc690 kun sillä on jo pienemmät rc125 rc390 ja voishan sieltä tulla motogp hypetyksessä vaikka uusi superbikekin :rakastunut:
Tämä, mutta Piererhän heittäyty kukkahattutädiksi muutama vuosi sitten. :sad3:


Nätin kamppeen Aprilia taas tehny.
 
Back
Ylös