Aprilia RS 660

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tehoero on luultavasti nimellinen, tuo 95hv on max mitä saa olla pyörässä jota myydään myös A2-teholuokassa.
Minulla oli Shiver 900 ennen RS660:stä, siihen ilmoitettiin sama 95hv kuin 750 Shiveriin mutta ainakin AF1:n penkissä 900:sta lähti toistakymmentä hepoa enemmän kuin 750:stä
 
Miltäs herni näyttää tuleeko pyörä ajoon ennen pääsiäistä?

Tänään kävin hakemassa ja on omaan käteen soiva peli.

Tosiaan Akra on jäänyt paremmille laidunmaille Slovenian ylängöille, joten vakioputkella mennään tällä hetkellä. Ei se ainakaan menoa tänään haittannut ja vähän semmoinen tunne tällä hetkellä, että tarviikohan vehje edes toista putkea. Äänet ovat mukavan hillityt kaupunkiajossa, mutta jo yli 4-5 tonnia niin kuuluu ihan mukava murina jalkojen välistä. Tiedä sitten miten sisäänajon jälkeen siellä 10 tonnissa on meteliä. Ainoa miinus tänään oli +3 astetta ja vesisade, joista pyörä selvisi moitteitta, mies ei niinkään.

115km ajettu ja nyt olisi pääsiäisen aikana ideana saada ainakin toinen mokoma mittariin. Lauantaina näyttäisi olevan jo parempaa keliä niin voisi vähän mutkapätkää käydä näyttämässä Apikalle.
 
Oletko kerennyt kuinka ajeleen? Minkälaisia kokemuksia on Apriliasta tullut?

500km mittaris ja ei voi kun olla tyytyväinen.
"Mukava" matka-ajossa, mutta heti kun pääsee Porkkalanniemeen mutkapätkälle niin herää pyörä lopullisesti henkiin.
Pieni mutka oli matkassa, kun tässä viikonloppuna meinasi keittää keskustapörräyksessä. Jäähdytinnesteitä ei juurikaan ollut ja jäähdyttimen tuulettimen sulake oli palanut, joka johti sitten lämpöjen nousuun liikennevaloissa. Tästä onneksi selvittiin säikähdyksellä, vedellä ja kuusiokoloavaimella.
Eihän se moottoripyöräilyä ole ellei vähän joudu säätäämään :D
 
500km ajettu tänä vuonna käyttöön otettu rätkä, jossa on jäähdytysnestevajaus ja palanut sulake.

Mie oisin lopettanut ajamisen ja vienyt arkena myyjälle, että jostain syystä lämmöt nousee.
Tutkikaa, korjatkaa asappina ja soittakaa kun on valmis.

Ihan vaan siksi, että oppisivat oikeasti tekemään ne luovutushuollot muutenkin kuin paperilla...
 
On kyllä surkeaa toimintaa, jos edes nesteitä ei viitsitä tarkastaa ennekö laite asiakkaalle luovutetaan :sad: Kannattaa varmaan öljyt tarkastaa pikaisesti ihan varmuuden vuoksi...
 
Sain oman Aprilian eilen ja tuli reilut 300km ajettua. On kyllä hieno vehjes päästellä. Odotukset oli useiden koeajovideoiden jälkeen melko korkealla, mut tarjoili kyllä kaiken sen ja ylikin :thumbup:
 
Sain oman Aprilian eilen ja tuli reilut 300km ajettua. On kyllä hieno vehjes päästellä. Odotukset oli useiden koeajovideoiden jälkeen melko korkealla, mut tarjoili kyllä kaiken sen ja ylikin :thumbup:

Oliko siellä moottorissa öljyä ja jäähdytysnestettä?
 
Tulipa laitettua 660 Tuono alle. Hauska peli. Kääntyy suunnilleen ajatuksen voimalla ja vakkari on kätevä. Mutta kun ajaa hiljaa taisesta vauhtia 40-60 km kakkosella tai kolmosella, niin tuppaa välillä nypyttämään tai nykimään...olikohan jossain puhetta, että tämä katoaa päivityksellä? Pitää ensihuollossa kysyä.
 
Yleensä rykiminen on saastemääräysten tuoman laihan seoksen oire, joka katoaa Power Commanderilla tai vastaavalla härvelillä.
 
Tulipa laitettua 660 Tuono alle. Hauska peli. Kääntyy suunnilleen ajatuksen voimalla ja vakkari on kätevä. Mutta kun ajaa hiljaa taisesta vauhtia 40-60 km kakkosella tai kolmosella, niin tuppaa välillä nypyttämään tai nykimään...olikohan jossain puhetta, että tämä katoaa päivityksellä? Pitää ensihuollossa kysyä.

Ei ainakaan oma RS ole moista tehnyt et en sitten tiedä päivityksen auttamisesta. Tekeekö samaa kaikilla ajomodeilla ja moottorimapeilla?
 
Tuskin oon saastenormeista kiinni kun on ollut näitä uudempia muita hilavitkuttivimia eikä yhdessäkään ride by wire ole ollut näin kulmikasta.

Kiitos tiedosta MrJ. Pitää testailla, mutta jotain omituista tuossa on. En usko, että oma käsi vapisee vielä näin paljon:grin: Ja näillähän kai pitäisi ajaa jatkuvasti yli 4000 kiekkaa varmaa:right:

Löytyyhän tästä ameriikan serkuiltakin juttua

https://www.apriliaforum.com/forums...esitation-Cut-outs-in-Throttle-Response/page3
 
Pikkuisen ohi otsikon, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa. Jännä nähdä millainen hinta tulee pikkuveljelle eli RS 457:lle. Tuleeko sitten Suomeen ollenkaan. Toivottavasti tulee.
 
Tuskin oon saastenormeista kiinni kun on ollut näitä uudempia muita hilavitkuttivimia eikä yhdessäkään ride by wire ole ollut näin kulmikasta.

Kiitos tiedosta MrJ. Pitää testailla, mutta jotain omituista tuossa on. En usko, että oma käsi vapisee vielä näin paljon:grin: Ja näillähän kai pitäisi ajaa jatkuvasti yli 4000 kiekkaa varmaa:right:

Löytyyhän tästä ameriikan serkuiltakin juttua

https://www.apriliaforum.com/forums...esitation-Cut-outs-in-Throttle-Response/page3

Commute ja Dynamic modella on kyllä hyvin pehmeä ja siisti kaasunvastaavuus. Individualiin jos itse laittaa AEM asetukseen 1, niin se on aika kulmikas ja herkkä varsinkin alakierroksilla. Vetää kyllä räväkästi sitten kun tuppea alkaa kääntämään. Tuo Commute on kaupungissa ja hitaassa ajossa kätevä. Varsin säyseä ja pehmeä. Tässä pyörässä on kyllä kerrankin hyvät nuo AEM säädöt ja modet kun on varsin erilaiset kaikki toisiinsa nähden. Lisäksi pystyy vielä lennossa vaihtamaan kun valitsee ensin moden ja sitten käyttää kaasun vaan nollilla.

Onkohan tuota linkkaamaasi nykimisongelmaa ollut muissa kun Tuaregissa? Siinä kuitekin eri tehot ja kartat vrt Tuono ja RS
 
Pikkuisen ohi otsikon, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa. Jännä nähdä millainen hinta tulee pikkuveljelle eli RS 457:lle. Tuleeko sitten Suomeen ollenkaan. Toivottavasti tulee.

Luulis et tulee. Hinta tosin voi olla kova, kun isoveljenkin hinta hiipinyt jo kohta 16k€ tianoolle.
 
Tulipa laitettua 660 Tuono alle. Hauska peli. Kääntyy suunnilleen ajatuksen voimalla ja vakkari on kätevä. Mutta kun ajaa hiljaa taisesta vauhtia 40-60 km kakkosella tai kolmosella, niin tuppaa välillä nypyttämään tai nykimään...olikohan jossain puhetta, että tämä katoaa päivityksellä? Pitää ensihuollossa kysyä.

Mulla ainakin oma laite tarkka polttoaineen laadusta, vain 98 kelpaa. Mitä olet tankannu?
 
Back
Ylös