Aprilia RSV 1000 Mille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Seeber

New member
Kertokaapa kokemuksia Aprilian RSV Millestä. (risut+ruusut)
Luotettavuus? Itsellä ei ole italialaisista minkään sortin käyttökokemuksia. Varaosia luulisi saavan hyvin?

Monet testikuskit ovat sanoneet, että ajoasento olisi suhteellisen rento ja tilava. Ja sanovat myös, että pyörä olisi ketterä, vaikka on aika isokokoinen. Onnistuuko satunnainen 2 päällä ajo?
Luulisi toimivan hyvin sekä arki- että rata-ajossa. Ja kulkupuoltakin löytyy, sillä sijoittui Masterbikessa kakkoseksi GSXR 1000:n jälkeen jääden sille 6 sadasosaa vai oliko se tuhannesosaa?

Onko pyörässä tarpeeksi potkua, jos vaikkapa entinen pyörä olisi 600cc seeppari? Minkä verran olette saaneet pyörästä tehoa ulos kohtuullisella rahasummalla?

Flat Black -värityksellä ja Aprilia/Akrapovicin 2-2 -putkistolla TÖRKEÄN hyvän näköinen!  
tounge.gif
 
buttrock.gif
buttrock.gif
Kyllä oon tykännyt pyörästä (vm2003) erittäin paljon
inlove.gif
. kakspäällä en ole vielä kertaakaan ajanut
nixweiss.gif
mutta luulisi tuossa istuvan ihan kohtuu hyvin matkalainenkin, sanottaneenko kuitenkin että pyörä on tehty yksin ajettavaksi. TEHO, hmmmmm sitähän ei koskaan voi olla liikaa mutta kyllä tälläkin mopedilla pysyy poissa muiden jaloista, verrattuna kwaka 12R (edellinen mopo) niin kyllä tämä tuntuu tehottomalta, toisaalta teho tuntuu niin erillaiselta V koneella kuin rivillä. Rata-ajossa sekä ketteryydessä paras ikuna ajamani pyörä
bowdown.gif
.
 
Mites on RSV toiminut? Onko tyyppivikoja? Huollot kalliita/usein, eli eroaako ylläpitokustannukset idän ihmeisiin verrattuna?

Paljon potkii takanakilta?

Löytyykö kuvia?
tounge.gif
 
RSV-R ollut reilu pari vuotta, mitään ihmeempiä ei ole ollut, mitä nyt renkaita kuluttaa vain sivuilta.

Huoltokustannukset japsien luokkaa.

Jos huipputehoa halajat, silloin tämä pyörä ei ole sinulle. Rivinelikko on silloin paras vaihtoehto.

Käytännön tehoero 1000-kuutioisiin rivinelosiin on rata-ajossa olematon harrastekäytössä. Aika harva harrastajakuljettaja pystyy viemään 175-heppasta vehjettä täysillä.

Twini on luonteeltaan leppoisampi ja ajosta tule juohevampaa, kun ei tarvitse ajaa koko ajan paskat housussa. Vaihteita tarvitsee käyttää vähemmän.

Oma yksilö potkii 120 hp (DIN) takapallolta, sama teho on koneessa viimeiset 2000 kierrosta. Enemmän koneesta kertoo huippuvääntö, 104 Nm jo 5500 kierroksella.

Helpotuksen rata-ajoon tekee loistavat jarrut, vakaa runko ja erinomainen jousitus (R-malli).
 
Yhdyn edelliseen puhujaan
talktohand.gif
talktohand.gif

Tosin oma potki viime kesänä pienien viritysten jälkeen 137 hp takapallolta. kuvia en ole vielä saanut koneelle mutta ehkä jossain vaiheessa
tounge.gif
 
risuista:ykkösen ja kakkosen väliä elikä vapaata ei tahdo millään saada (on ehkä uuden karhea) laatikko vielä!!!! pitää sammuttaa aina ekaks tappokatkasiasta ,sitte menee vapaalle
nixweiss.gif
huollossa sitä kyselin ja sanoivat että kyllä se siitä notkistuu
biggrin.gif
Muuten olen ihan tyytyväinen pyörään,onhan moottori erillainen kuin rivinelkku ajaa...
biggrin.gif
kerran oon huollossa käynyt ja makso noin 185€ oli tonnin huolto nyt oon ajellu noin 5000km ja seuraava huolto on 10000km
inlove.gif
aika sen näyttää mikä peli on
buttrock.gif
 
läppärunkoja laajennettu, akrapowicin putkisto, ilmaboksia muutettu, sekä power commander.
buttrock.gif
. Penkitetty Viaber Oy:ssä söderkullassa. Seuraava "viritys" olisi "jos olis rahaa" niin luistava kytkin, omassa pyörässä on niin pirunmoinen tuo moottorijarru.
 
Seuraava "viritys" olisi "jos olis rahaa" niin luistava kytkin, omassa pyörässä on niin pirunmoinen tuo moottorijarru.

Jep, omassa ahistaa nuo läppärungot. Jos haluaisi lisää huipputehoa, olisi ne suurennettava.

On muuten hyvä viritys tuo enemmän luistava kytkin. Samalla kytkinvivun voimantarve pienenee oleellisesti. Vaihteetkin menee paremmin sisään ilman kytkintä, jopa alaspäin pienellä välikaasulla.

Eihän Apriliassa vielä kammomoottorijarru ole twiniksi. Omakin alipainehässäkkä luistaa hyvin, kun muiden twinien vakiokytkimiin vertaa.
 
Tuosta laatikosta...
Itsellä on Tuono eli sama kone kuin -03 millessä ja aluksi huomasin että ei tosiaan mene vapaa ihan helposti päälle paikallaan.. pienelläkin vauhdilla tosin helposti. Sisäänajon jälkeen oon huomannu selvän eron, laatikko on notkistunut mukavasti... Manuskakin taitaa sanoa että 1500km jälkeen voi odottaa parasta tehoa vasta.
 
risuista:ykkösen ja kakkosen väliä elikä vapaata ei tahdo millään saada (on ehkä uuden karhea) laatikko vielä!!!! pitää sammuttaa aina ekaks tappokatkasiasta ,sitte menee vapaalle
nixweiss.gif
huollossa sitä kyselin ja sanoivat että kyllä se siitä notkistuu
biggrin.gif
Muuten olen ihan tyytyväinen pyörään,onhan moottori erillainen kuin rivinelkku ajaa...
biggrin.gif
kerran oon huollossa käynyt ja makso noin 185€ oli tonnin huolto nyt oon ajellu noin 5000km ja seuraava huolto on 10000km
inlove.gif
aika sen näyttää mikä peli on
buttrock.gif
Terve. Itselläni oli sama vika laatikossa. kerran kävin asista valittamassa ja huollosta sanottiin että on ollut muissakin pyörissä samaa vikaa. Kytkin ilmattiin ja sen jälkeen hävisi ongelmat
 
Millainen alusta tuossa -04 mallin RSV Mille R:ssä on vakiona ?

Minkä painoiselle kuskille alusta on vakiona mitoitettu ? Tuntemuksia varsinkin etupään käyttäytymisestä.

Pyörän vaihto kummittelee mielessä tänä syksynä tai sitten ensi keväänä, yhtenä ennakkosuosikkina juuri RSV Mille R.

Missäpäin pääkaupunkiseutua löytyy(kö) koeajopyöränä -04 RSV:tä ?


A.D
 
risuista:ykkösen ja kakkosen väliä elikä vapaata ei tahdo millään saada (on ehkä  uuden karhea) laatikko vielä!!!! pitää sammuttaa aina ekaks tappokatkasiasta ,sitte menee vapaalle  
nixweiss.gif
 huollossa sitä kyselin ja sanoivat että kyllä se siitä notkistuu  
biggrin.gif
 Muuten olen ihan tyytyväinen pyörään,onhan moottori erillainen kuin rivinelkku ajaa...
biggrin.gif
kerran oon huollossa käynyt ja makso noin 185€ oli tonnin huolto nyt oon ajellu noin 5000km ja seuraava huolto on 10000km  
inlove.gif
aika sen näyttää mikä peli on  
buttrock.gif
Terve. Itselläni oli sama vika laatikossa. kerran kävin asista valittamassa ja huollosta sanottiin että on ollut muissakin pyörissä samaa vikaa. Kytkin ilmattiin ja sen jälkeen hävisi ongelmat
terve.
biggrin.gif
kytkin toimii hyvin ilmausten jälkeen..
tounge.gif
onkos sulla tullut käynnistys ongelmia??? mulle sattu syksyllä,kun pesin pyörän,ettei lähteny käyntiin kun yhdellä pytyllä. (en pessy painepesurilla) ihmettelin vikaa pari päivää ja soittelin nakkilaan,pakko oli viedä mille sinne kun ei saanu ajettua.
sad_orig.gif
kattosivat pyörän ja sanovat et ruisku oli sekaisin, nollasivat,ja uudet säädöt sisälle ja pyörä kävi taas....
bowdown.gif
sanoivat et puolassa vikaa,vaihdetaan ens huollossa jos ilmenee lisää.. no ajelin siinä sitten jonkin aikaa . kerran taas olin jossakin ja perskele sama juttu ei lähteny käymään taaskaan kun yhdellä, ja kaukaa kotoa...
bawling.gif
että vitutti. ei muuta kun ajamaan yhdellä pytyllä ,8 km meni kun aukes toinen pytty...
bowdown.gif
kotiin suoraan ja taas ihmeteltiin...
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
sen jälkeen ei oo tehny enää mitään. no en vuonna vien millen huoltoon ennen kevään ajoja,ja käsken kattoo missä vika....puolassako ,tai sitte pyörä vaihtuu...
idea3.gif
 
Onkos kukaan vaihdattanut takuuseen tuota kytkimen pääsylinteriä, kuten tuolla apriliaforumissa on ollut puhetta:

http://www.apriliaforum.com/forums....=clutch

Hieman vaihtelevia ovat kuitenkin tulokset olleet, toisilla auttoi, toisilla ei...

Entäs softaversio, onko kukaan päivityttänyt versioon 5.0.4? Jos on, paljonko ottivat hommasta?

-A.Miller
 
Onkos kukaan vaihdattanut takuuseen tuota kytkimen pääsylinteriä, kuten tuolla apriliaforumissa on ollut puhetta:

http://www.apriliaforum.com/forums....=clutch

Hieman vaihtelevia ovat kuitenkin tulokset olleet, toisilla auttoi, toisilla ei...

Entäs softaversio, onko kukaan päivityttänyt versioon 5.0.4? Jos on, paljonko ottivat hommasta?

-A.Miller
Omassa millessäni riitti ainoastaan kytkimen ilmaus. Sen jälkeen ei ole tarvinnut siitä huolehtia.
1000km huollossa minulla softa päivitettiin ja 10000km huollossa en tiedä tehtiinkö softalle mitään.
 
Kertokaapas mitä toi läppärunkojen suurentaminen maksaa ja mistä saa osia?

Itselläni 01 Mille ja pyörässä Arrowin putki. Myös pc on listalla
smile_org.gif
 
Itselläni 01 Mille ja pyörässä Arrowin putki. Myös pc on listalla :)
sanoi:
Kertokaapas mitä toi läppärunkojen suurentaminen maksaa ja mistä saa osia?

http://www.kaemna.de/cms_en....kel=926

Halvemmalla pääsee, kun aloittaa ilmaboksin suurentamisella, joko Evoluzione tai tämä:

http://www.kaemna.de/cms_en....kel=704

Toi todellakin 5 hp keskialueelle lisää.

Tarvitset vielä 1999-2000 -mallin ram-air tötterön, orkkiksessa on imuäänenvaimentaja ja olemattomat reiät.

http://www.kaemna.de/cms_en....kel=906

Tuon saa kylläkin kohtuuhintaan suomestakin.
 
Mistäs olette muuten noita arrowin piippuja ostaneet? rsvr.netistäkö? Hintaeroa jäänee hieman NPM:ään verrattuna.

Onko tietoa, päteekö tuolla www.npm.fi sivuilla olleessa ´04 R/Factoryn huoltotaulukossa ilmoitettu huoltoaika 3h myös Factorylle, jossa vaihdetaan keulaöljyt Öhlinsseihin tuossa 10 tkm huollossa?

-A.Miller
 
Mistäs olette muuten noita arrowin piippuja ostaneet? rsvr.netistäkö? Hintaeroa jäänee hieman NPM:ään verrattuna.

Onko tietoa, päteekö tuolla www.npm.fi sivuilla olleessa ´04 R/Factoryn huoltotaulukossa ilmoitettu huoltoaika 3h myös Factorylle, jossa vaihdetaan keulaöljyt Öhlinsseihin tuossa 10 tkm huollossa?

-A.Miller
sanoi:
Mistäs olette muuten noita arrowin piippuja ostaneet? rsvr.netistäkö? Hintaeroa jäänee hieman NPM:ään verrattuna.

NPM:ssa oli kevääll Akran 2-2 setti alennuksessa, ei siihen hintaan kannata tilailla kauempaa. Soittamalla selviää, mitä siellä on.

sanoi:
päteekö tuolla www.npm.fi sivuilla olleessa ´04 R/Factoryn huoltotaulukossa ilmoitettu huoltoaika 3h myös Factorylle

Mitä minä tuota taulukkoa tavasin, näytti olevan molempiin keulaöljynvaihto 10tkm kohdalla. Ei pitäs mennä sen kauempaa.

Huolehdi, että tilaat huollossa Öhlinsin R&T -öljyn siihen No5 öljyn sijaan. Öljyt No5 ja No10 eivät säily puolta vuotta kauempaa. Ne öljyt on tarkoitettu vaihdettaviksi säännöllisesti, muuten keula rupeaa tahmaamaan. R&T säilyy pitempään.
 
NPM:ssa oli kevääll Akran 2-2 setti alennuksessa, ei siihen hintaan kannata tilailla kauempaa. Soittamalla selviää, mitä siellä on.

Näin täytynee tehdä... apriliaforumin perusteella näyttäisi, että vakiokäyrästö on varsin hyvä, mutta vaimentimet pitäisi vaihtaa mieluiten juuri Arrowin malleihin. Leovince voisi myös olla vaihtoehto, mutta ei ilmeisesti ihan Arrowin veroinen, ja tietenkin Akran sliparit lienevät myös kohtuulliset. Joka tapauksessa vakiovaimentimilla äänitaso on luvattoman vaatimaton
smile_org.gif


Ja sittenhän pitäisi saada voimakomentaja ja joko Evon tai Uwen air box modi:

http://www.ironbite.de

Näyttäisi olevan tuo 449e varsin kohtuu hintaa air box modista + voimakomentajasta, lähetyskulut 28,50e Suomeen.

sanoi:
Mitä minä tuota taulukkoa tavasin, näytti olevan molempiin keulaöljynvaihto 10tkm kohdalla. Ei pitäs mennä sen kauempaa.

Oikeassa olet, tarkoitukseni olikin kysyä stefojen vaihdosta, että vaikuttaako se työaikaan, sillä oheisesta pdf:stä ymmärsin, että ´04 R:ssä ensivaihto on 30 tkm, mutta Factoryssa jo 10 tkm kohdalla:

http://www.aprilia.fi/huoltotaulukot/RSV1000RFact.pdf

sanoi:
Huolehdi, että tilaat huollossa Öhlinsin R&T -öljyn siihen No5 öljyn sijaan. Öljyt No5 ja No10 eivät säily puolta vuotta kauempaa. Ne öljyt on tarkoitettu vaihdettaviksi säännöllisesti, muuten keula rupeaa tahmaamaan. R&T säilyy pitempään.

Kiitokset vinkistä, näin täytyy tehdä.

-A.Miller
 
Back
Ylös