Aprilia RSV 1000 Mille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla taitaa Tuonossa olla 16/44 ratastukset (disclaimeri) ja säätövara normivitjoilla riittää just ja just.

Takajarruista(-jarruttomuudesta) on tosiaan läjäpäin juttua foorumeilla. Lopullinen ratkaisu on ostaa tappisarja jolla pääsylinteri siirtyy pois lohkon kyljestä hehkumasta. Itsellä tilauksessa briteistä, mutta tuntuu kestävän ikuisuuden...:boring:
 
Kiitoksia vinkeistä!

Tänään tuli biltemasta hommattua etupään pukki tulevaa renkaanvaihtoa varten. Ei ilmeisestikään tähän pyörään mitenkään sopiva. Muutama tunti tuli turattua, että sain edes jotenkin pyörän ilmaan. Sainpahan paskottua myös etuvalon kiinnitykset siinä työn lomassa :D

Huomenna sitten kumien ja välitysten kimppuun.
 
Täältä foorumilta olis kyllä löytynyt hyvät neuvot keulapukin valintaan ja modaukseen Apriliaan sopivaksi.
 
Legenda kertoo, että tuo takajarrun pääsylinteri olisi asennettu suunnitteluperiaatteiden vastaisesti, ja yksi ratkaisu takajarrun toimimattomuuteen on jalkatappisarjat, joissa sylinterin kiinnitys muuttuu pysty/vaaka.
 
Legenda kertoo, että tuo takajarrun pääsylinteri olisi asennettu suunnitteluperiaatteiden vastaisesti, ja yksi ratkaisu takajarrun toimimattomuuteen on jalkatappisarjat, joissa sylinterin kiinnitys muuttuu pysty/vaaka.

Kyseinen toimenpide suoritettu PP Tuningin jalkatappisarjalla mutta ei siinä takajarrun tehossa vieläkään mitään hurraamista oo :;):
 
Sinäänsä turhauttavaa, että muuten näinkin mukavassa pelissä on sanalla sanoen paska takajarru. Vaikka sitä ei välttämättä juurikaan tarvita.

Nyt tuli kumit ja välitykset laitettua. 16/44 välit meni ja kylläpäs ajo muuttui asiallisemmaksi. Muuttuis toi sadekeli nyt tosta niin pääsisi jo :orgmp:
 
Kuinka paljon saatte tankatessa mahtumaan bensaa tankkiin?

Kyseessä siis 2:nd edition 2004 eteenpäin.

Itse saan parhaimmillaan mahtumaan n.14 litraa ja pari desiä/tippaa yli uppoamaan tankkiin vaikka pyörä turisten ilmeisesti huuruilla rullaillaan pumpun viereen.

Netti ja huoltokirja väittää tilavuudeksi jopa 18 litraa mutta kai tuo täytys joskus testata ja ottaa litra pari reppuun mukaan että vois ajaa tonkan tyhjäks.

Väitän kyllä että lykkäämiseks menee ennenkuin sinne noin paljon mahtuu :p
 
Kuinka paljon saatte tankatessa mahtumaan bensaa tankkiin?

Kyseessä siis 2:nd edition 2004 eteenpäin.

Itse saan parhaimmillaan mahtumaan n.14 litraa ja pari desiä/tippaa yli uppoamaan tankkiin vaikka pyörä turisten ilmeisesti huuruilla rullaillaan pumpun viereen.

Netti ja huoltokirja väittää tilavuudeksi jopa 18 litraa mutta kai tuo täytys joskus testata ja ottaa litra pari reppuun mukaan että vois ajaa tonkan tyhjäks.

Väitän kyllä että lykkäämiseks menee ennenkuin sinne noin paljon mahtuu :p

Yhtään kyseiseen malliin perehtymättä miettelen, että onkos tossa millanen varatankki systeemi..

Perskules, empä oikein muista millanen tossa omassa vanhemmassakaan oikein on.

Aika tasan parin sadan kilsan välein omaani olen tankannut ja sillon mennyt +/- 12L, enkä kyllä tyhjäksi jaksa ainakaan tarkotuksella lähteä kokeilemaan.
 
Kun bensavalo syttyy, menen tankkaamaan. 14 litraa on silloin mennyt tankkiin ja kilometrejä ajettu n 220. Käytännössä bensavalon syttyessä pitäisi pyörällä vielä päästä n 50-70 km. En ole kokeillut.
 
Eihän tuossa ole enää mitään varatankki/bensahana juttuja vaan ainoastaan bensavalo alkaa ensiksi silloin tällöin vilkkumaan ja sitten palamaan jatkuvasti ja silloin se on sitten enää omasta uskalluksesta kiinni kuinka pitkälle uskaltaa koittaa päästä valo koko ajan palaen.

Omasta mielestäni pääsin vielä viime kesänä huomattavasti pienemmillä kulutuksilla.

Sen jälkeen tehdyt muutokset ovat ainoastaan toiset vaimentimet (entiset ARROW nykyiset LeoVince) ja bensapumpun letkut uusittu tankin sisälle.

Mitään säätötoimenpiteitä ei ole sen kummemmin tehty mutta kun tuo Desibeli asia tuli ajankohtaiseksi tänä keväänä niin ruuvasin db-killerit paikoilleen niin voiko ne tehdä putkistosta niin paljon tukkoisemman että ne voisivat vaikuttaa jopa kulutukseen vai onko vain ajotyylini muuttunut niin paljon enemmän kuluttavampaan suuntaan?
 
Eihän tuossa ole enää mitään varatankki/bensahana juttuja vaan ainoastaan bensavalo alkaa ensiksi silloin tällöin vilkkumaan ja sitten palamaan jatkuvasti ja silloin se on sitten enää omasta uskalluksesta kiinni kuinka pitkälle uskaltaa koittaa päästä valo koko ajan palaen.

Omasta mielestäni pääsin vielä viime kesänä huomattavasti pienemmillä kulutuksilla.

Sen jälkeen tehdyt muutokset ovat ainoastaan toiset vaimentimet (entiset ARROW nykyiset LeoVince) ja bensapumpun letkut uusittu tankin sisälle.

Mitään säätötoimenpiteitä ei ole sen kummemmin tehty mutta kun tuo Desibeli asia tuli ajankohtaiseksi tänä keväänä niin ruuvasin db-killerit paikoilleen niin voiko ne tehdä putkistosta niin paljon tukkoisemman että ne voisivat vaikuttaa jopa kulutukseen vai onko vain ajotyylini muuttunut niin paljon enemmän kuluttavampaan suuntaan?

En kyllä mitenkään usko tohon putken tukehtumiseen, mutta eihän nämä jutut aina uskon asioita olekaan. :D

Tulipa tänään itse koettua ensimmäisen kerran tuo italialialaisen mootorikulkuneuvon riemuvoitto, kun mille ei suostunut aamulla tulille. Ok, yksi ajamaton päivä alla ja seisoi sen sateessa pressun alla, yökin taisi olla vähän tavallista kesäyötä viilemäpi. Eipä tuo nyt vielä ihan omasta mielestä riitä starttaamattomuuden selitykseksi. Päivällä lähti töistä palattuani sitten taas ihan kiltisti, prkl!

Voltit taisi ammulla laskea näytössä olevan mittarin mukaan jonnekin alle 11, kun ehkä tyhmyyttäni yritin loppuun asti saada lähtemään. Jäikin nyt mietityttämään, että onkohan se startti ottanut itseensä, kun välillä kylmäkäynnistyksen jälkeen tässä näytteli EFI:ä ruudussa jo sen jälkeen kun olin saanut käymään? Hirveitä raksumisia tai rutinoita (suhteellista) ei tuo ole kyllä onneksi vielä mielestäni käynnistäessä päästellyt.

Pitää varmaan joku laturi viritellä tohon penkin alle "jatkuvaan" valmiuteen, ni voisi vaikka pistää aina yöksi virtaskaan. :boring:
 
Mitenkäs jengi, joka on laittanut akkulatureita pysyvästi pyörään kiinni, on toteuttanut operaation?

Tämmöisenä poropeukalona kävi mielessä, että lieköhän tarpeen viritellä jotkut pikakytkimet akun ja pyörän startin välille, jotta saisi ennen lataamiseen aloittamista kytkettyä ton akun "irti" pyörästä.

Omasta löytyi penkin alta Hitachi MS5D-191 solenoidi, eli ilmeisesti tuo paremmin virtaava, akkuna sitten joku globe battery (mikälie halpis) CTX12-BS. Varmaan se on YTX14-BS tilattava, kun sitä ollaan niin kehuttu. Siihen sitten tuo laturi, niin saan ehkä hetkeksi huokaista helpotuksesta.

Alkais tulla vähän vaihdevuosivaivaisen naisen kanssa eläminen mieleen, jos tämän starttailun kanssa saisi tapella jatkuvasti :D
 
Menee nyt ihan yksinpuheluksi, mutta löi tossa äskettäin vielä näyttöön tekstin NO START, jos ny oikein luin.. Eikä siis tosiaan lähtenyt.

Minkähän mä olen onnistunut paskomaan? Apuja kaivataan
 
Olisko tip over sensorin ilmoitus eli sammuttaa pyörän jos kaatuu. Tarkista onko johdot kiinni eikä ole kääntynyt väärään asentoon.
Muita mahdollisia syitä on esim. jalka alhaalla ja vaihe päällä tai tappo katkaisin päällä.
 
Akkulaturin saat helpoiten laitettu esim. ctekin jatko johdolla eli kiinteä pistoke minkä laitat akun napoihin kiinni ja toinen pää takapenkin/suojan alle. Helppo tuikata laturiin kun aukaiset vain penkin ja pienimmät laturit sopii sinne alle suojaan jos parkkipaikalla latailet.
 
Jooh, tattista vaan neuvoista.

Googlettamalla kattelin tota tipover sensoria ja muistin, että semmosen kanssa tässä räpläilin, kun etin sitä solenoidia.
Noh, olin sitten mennyt täydellisenä amatöörinä laittamaan sen vastakkaiseen suuntaan takaisin, mitä nuoli osoittaa :D

Ostin jo kalliin akunkin, ajatellen vanhan simahtaneen. Huomenna voikin sitten lyödä toivottvasti tulille, lähteä kruisailemaan ja miettiä oman älykkyyden pienuutta ja pyörän hienoutta.
 
Akkulaturin saat helpoiten laitettu esim. ctekin jatko johdolla eli kiinteä pistoke minkä laitat akun napoihin kiinni ja toinen pää takapenkin/suojan alle.

.
Noin on mulla vanha koppasessa ja sitten akussa ei näissä kannata säästää. Liika startin sahaaminen voi käydä kalliiksi. Rikkoo startin vapaa kytkimen ja ne palikat on tyyriitä.


Tuolla dataa
http://rsvzone.com/forums/showthread.php?19741-B!%A3-*y-sprag!&highlight=sprag+clutch
-
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?155882-How-to-replace-your-sprag-clutch
 
Kiitos tästäkin! :respect:

Joo, eipä toi paremman akun ostaminen varmaan hallaa tehny muuta kun kukkarolle. Vika tosin mun kohdalla toivottavasti tuo tip over-anturi. Yuasan 14-BS tulee tosta paikalle, kunhan latailee valmiiksi.

Sulla on siis laturi piuhat jatkuvasti navoissa kiinni ja latailet sitä siten, ettet ota akkua pyörän omista piuhoista irti? Vaikken näistä mitään tiedäkään, kuulostaa se mielestäni siltä, että siellä kiertäisi virta sitten pyörässäkin?
 
Sulla on siis laturi piuhat jatkuvasti navoissa kiinni ja latailet sitä siten, ettet ota akkua pyörän omista piuhoista irti? Vaikken näistä mitään tiedäkään, kuulostaa se mielestäni siltä, että siellä kiertäisi virta sitten pyörässäkin?

Samalla tavalla täälläkin, hyvin on toiminut. Näin kesäaikaan olen tosin lataillut vain pari kertaa, uusi Motobatt-akku tuntuu toimivan paljon paremmin kuin vanha Yuasa. Talvella sit voi olla laturi kiinni kuukaudenkin putkeen.
 
Back
Ylös