Aprilia RSV Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opa82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

opa82

New member
Olen hankkimassa uutta pyörää ja otsikossa näkyvä malli on käynyt mielessä. Itse merkkinä Aprilia ei ole ehkä mieluisin minulle, mutta mitäs sillä merkillä on väliä jos pyörä on hyvä.

Tällä hetkellä ei löydy mitään kokemuksia RSV:stä, joten kaikki informaatio on tervetullutta. Lähden pian ajamaan ainakin yhtä ja olisi hyvä tietää, että mitä pitäisi tarkistaa ja onko näissä ollut jotain vikoja?

Olen aika kookas kaveri, joten myös RSV:n ajoasento kiinnostaa. Onko se tilava, mahtuuko 190 senttinen kuski hyvin pyörän päälle?

Kertokaa jotain pyörästä
smile_org.gif

Olen aika kookas kaveri, joten myös RSV:n ajoasento kiinnostaa. Onko se tilava, mahtuuko 190 senttinen kuski hyvin pyörän päälle?
Lähes kaksimetrinen kaverini melkein itki onnesta kokeiltuaan toisen Milleä parkkipaikalla...  
tounge.gif
Sitten itki surusta, ettei ollut sen oma pyörä...  
sad_orig.gif
biggrin.gif

Hehkutuksesta päätellen oli oikein mukavankokoinen...  
smile_org.gif
Enempää ei kuulemma uskaltanut koeajella, kun olis ollu liian iso riski, että joutuu heti lähtemään mopokauppaan...

itelläni on -04 factory ja olen kyllä ollut tyytyväinen. ajo asento on tarpeeksi tilava (187cm), eikä siinä paikat puudu liikaa. jos kyseinen vuosimalli on sulla mielessä niin tarkasta kytkimen ja takajarrun toimivuus.
niissä on ollut ilma ongelmia.
vaatiihan se tietenkin pientä totuttelua rivikoneen jälkeen, moottori jarutus säikäytti itseni muutaman kerran aluksi.

Kertokaa vielä missä hinnoissa Aprilian huollot/varaosat liikkuvat? Onko hinnoissa Italia-lisää, vai ollaanko samoissa Japsien kanssa?

itellä on 04:n mille. Kävin huollossa,vaihdettiin öljyt,suodatin,takaratas, ja jotain tarvikkeita tuli....työt päälle, niin makso 209 euroo.....

itelläni on -04 factory ja olen kyllä ollut tyytyväinen. ajo asento on tarpeeksi tilava (187cm), eikä siinä paikat puudu liikaa. jos kyseinen vuosimalli on sulla mielessä niin tarkasta kytkimen ja takajarrun toimivuus.
niissä on ollut ilma ongelmia.
vaatiihan se tietenkin pientä totuttelua rivikoneen jälkeen, moottori jarutus säikäytti itseni muutaman kerran aluksi.
Onko noita kytkimen ja takajarrun ilmavikoja korjattu takuuseen? Onko viat hävinny korjauksien jälkeen?
Etujarru on ainakin factory mallissa todella hyvä..  
bowdown.gif
(olisi kiva saada takajarrukin toimimaan)

Eikös millessä ole brembot? Ducatissa ainakin toimii hyvin, onko sitten prikuulleen samat, en tiedä.

Eikös millessä ole brembot? Ducatissa ainakin toimii hyvin, onko sitten prikuulleen samat, en tiedä.
On! Etujarru onkin todella hyvä ja tunnokas. Takajarrusta en osaa sanoa, kun se ei toimi ollenkaan. Aluksi toimi jotenkin, enää ei yhtään. Sinne pääsee ilmaa jostain, kuten kytkimeenkin. Eipä sillä takajarrulla kyllä oikeen mitään teekkään, mutta olis siitä joskus hyötyäkin että se toimis...

Teräspunosletkutkin on vakiona
033102beer_1_prv.gif

On! Etujarru onkin todella hyvä ja tunnokas. Takajarrusta en osaa sanoa, kun se ei toimi ollenkaan. Aluksi toimi jotenkin, enää ei yhtään. Sinne pääsee ilmaa jostain, kuten kytkimeenkin. Eipä sillä takajarrulla kyllä oikeen mitään teekkään, mutta olis siitä joskus hyötyäkin että se toimis...

Teräspunosletkutkin on vakiona  
033102beer_1_prv.gif
Eikun pyörä huoltoon! Vein omani eilen ja lupasivat korjata sekä kytkimen että takajarrun takuuseen. (Niissä kun todellakin on ilmavaivoja.)
Nyt vain odotellaan että sais pyörän takas ajoon..
062802moto_prv.gif

Sanokaaps minkä verran tuosta kytkimen ilmaamisesta kannattaa maksaa?

Toinen juttu. En ole asiasta ihan varma, mutta Milleni koneesta saattaa kuulua pientä nakutusta/rallatusta. En ole koneen rakenteeseen vielä sen tarkemmin perehtynyt, mutta voisiko tämän aiheuttaa nokkaketju, venttiilit tms?

Pyörällä on ajettu 27tkm ja tuo ääni katoaa tuolla 3 tuhannen kierroksen jälkeen. En ole varma johtuuko se kovemmasta putken äänestä, joka peittää sen vai eikö itse ääni enää kuulu.

Toinen juttu. En ole asiasta ihan varma, mutta Milleni koneesta saattaa kuulua pientä nakutusta/rallatusta. En ole koneen rakenteeseen vielä sen tarkemmin perehtynyt, mutta voisiko tämän aiheuttaa nokkaketju, venttiilit tms?

Pyörällä on ajettu 27tkm ja tuo ääni katoaa tuolla 3 tuhannen kierroksen jälkeen. En ole varma johtuuko se kovemmasta putken äänestä, joka peittää sen vai eikö itse ääni enää kuulu.
Hmmm... tuntuuko kytkimessä nypytystä jollain kierroksilla, siis kahvassa. Siitä koneesta voi mennä ainakin kytkimen painelaakeri... helppo vaihtaa, mutta keskeyttää matkan jos hajoaa (nimim. saaristotiellä ja naks).

Kytkimen ilmaa itse noin puolessa minuutissa, eli en maksaisi siitä penniäkään..

Siitä kahvan vieressä on ilmausruuvi, kuten alapäässäkin. Eli pumppaa kahvaa muutama kerta, jätä kahva pohjaan ja ilmausruuvi auki/kiinni, niin että kahva on koko ajan pohjassa.

Pidä huoli, että säiliössä on koko ajan tarpeeksi nestettä (DOT 4 jarruneste käy), ettei hörppää sieltä ilmaa.

Kahvan päästä ainakin mulla tuli ilmaa enemmän, alhaalta ei juuri yhtään.

Otitteko huomioon, että puhun nyt 01-mallisesta Millestä, enkä ihan uusista? En tiedä onko kytkin muuttunut radikaalisti viime vuosina.

Kuitenkin. Katselin vähän tarkemmin tuota kahvassa olevaa säiliötä ja nestettä on vähän yli minimirajan. Pitäisikö sitä hieman lisätä vai onko tämä riittävästi?

Ohjekirjasta ei saa selvää tuosta ilmaamisesta, vaan kehotetaan viemään pyörä huoltoon. En saanut myöskään selville mitän kohtaa kahvasta tulisi availla jne
sad_orig.gif

Otitteko huomioon, että puhun nyt 01-mallisesta Millestä, enkä ihan uusista? En tiedä onko kytkin muuttunut radikaalisti viime vuosina.

Kuitenkin. Katselin vähän tarkemmin tuota kahvassa olevaa säiliötä ja nestettä on vähän yli minimirajan. Pitäisikö sitä hieman lisätä vai onko tämä riittävästi?

Ohjekirjasta ei saa selvää tuosta ilmaamisesta, vaan kehotetaan viemään pyörä huoltoon. En saanut myöskään selville mitän kohtaa kahvasta tulisi availla jne  
sad_orig.gif
Yleensä riittää, että nestepinta on yli minimin viivan.

Back