Aprilia RSV Mille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opa82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos nyt vielä vaihe vaiheelta jaksatte kertoa miten toi ilmaus onnistuu?

Ei huvita viedä pyörää "huoltoon" tämän takia.
 
Jos nyt vielä vaihe vaiheelta jaksatte kertoa miten toi ilmaus onnistuu?
Laitat ensin säiliön täyteen nestettä.
Etit rätin, millä pyyhit roiskunutta nestettä pois maalipinnoilta.
Jos löydät letkun, joka käy ilmausruuviin, niin siistiyttää tuota ilmausta.
Etit kiintoavaimen, joka käy ilmausruuviin.

1) Pumppaat kytkinkahvaa muutamia kertoja ja jätät sen pohjaan.
2) Aukaiset ilmaruuvia hiukan.
3) Ilmaruuvi kiinni.

Toistat proseduuria, kunnes ilmakuplia ei näy.
 
Ja et teitenkään päästä kahvaa, kunnes ilmausruuvi on kiinni.. Eläkä myöskään kiristä ilmausruuvia älyttömästi, menee helposti paskaksi ja alkaa vuotaa, pikkunen kiristys riittää.
 
Käyn huomenna kysymässä Moposta ja Pyörästä, että mitä ton tsekkaus maksaa?

Katselin vähän katteiden sisään ja luulen, että vähän ainakin joutuu purkamaan, että pääsee käsiksi.
 
Tänään kävin Tampereen pyörä ja mopo-liikkeessä, jossa kytkin ilmattiin. Operaatio kesti kaikkineen päivineen n. 15 min ja toisen puolen katteen joutui irrottamaan, että ruuviin pääsi käsiksi. Tarkastelin samalla uusia Millejä ja niissä on tuo ilmausruuvi huomattavasti paremmin esillä, eikä katteita tarvitse poistaa.

Nyt kytkin pelaa hienosti ja huomattavasti paremman oloinen
062802jumpie_prv.gif
 
Täälläkin on yks 190 senttinen RSV:tä harkitseva kaveri. Aprilia ei ole allekirjoittaneellekkaan se "most wanted" merkki ja lähdinkin kyselemään, että onko se oikeesti hyvä pyörä vai saako samalla rahalla jonkun paremman? Minkä?

Itse tulen vertailemaan RSV:tä kolmeen edelliseen GSXR1100, GSXR1000 ja TL 1000(mausteilla). Noista eniten olen tykästynyt twinin ominaisuuksiin, tosin tuossa laitteessa oli kaikkea vakiovehjettä enemmän. Lähinnä minua arveluttaa RSV:n kestävyys/viat, kun nuo edelliset eivät ole kertaakaan pettäneet/aiheuttaneet ongelmia. Mutta eipä sillä merkillä väliä jos pyörä on hyvä ja toimii. Alustavasti olen ajatellut 00-02 malleja.

Onko seuraava laite RSV vai löytyykö parempia/tehokkampia/"varmempia" twinejä? Jos, niin mitä?


T: Aloitteleva twinisti
 
kaikkea vakiovehjettä enemmän. Lähinnä minua arveluttaa RSV:n kestävyys/viat, kun nuo edelliset eivät ole kertaakaan pettäneet/aiheuttaneet ongelmia. Mutta eipä sillä merkillä väliä jos pyörä on hyvä ja toimii. Alustavasti olen ajatellut 00-02 malleja.

Onko seuraava laite RSV vai löytyykö parempia/tehokkampia/"varmempia" twinejä? Jos, niin mitä?


T: Aloitteleva twinisti
Jopa luultavasti moottoripyora.orgin kovin r4-fanboy Tylyttäjä suostuu myöntämään että Millessä on hyvä alusta. Paremmaksikin saa Öhlinsillä tai Pensken jousilla ja öhlinsin keulalla (jos ei ole mallista riiippuen jo asennettu)

Laadultaan muuten Aprillia on varmasti japsien tasoa (ei ainakaan ole silmiin pistäneet uutiset hitsaussaumoista revenneistä/katkenneista rungoista kuten uudessa GSX-R:ssä. Sitä se liika vääntö sitten varmaan tekee
biggrin.gif
biggrin.gif
)
 
kaikkea vakiovehjettä enemmän. Lähinnä minua arveluttaa RSV:n kestävyys/viat, kun nuo edelliset eivät ole kertaakaan pettäneet/aiheuttaneet ongelmia. Mutta eipä sillä merkillä väliä jos pyörä on hyvä ja toimii. Alustavasti olen ajatellut 00-02 malleja.

Onko seuraava laite RSV vai löytyykö parempia/tehokkampia/"varmempia" twinejä? Jos, niin mitä?


T: Aloitteleva twinisti
Jopa luultavasti moottoripyora.orgin kovin r4-fanboy Tylyttäjä suostuu myöntämään että Millessä on hyvä alusta. Paremmaksikin saa Öhlinsillä tai Pensken jousilla ja öhlinsin keulalla (jos ei ole mallista riiippuen jo asennettu)

Laadultaan muuten Aprillia on varmasti japsien tasoa (ei ainakaan ole silmiin pistäneet uutiset hitsaussaumoista revenneistä/katkenneista rungoista kuten uudessa GSX-R:ssä. Sitä se liika vääntö sitten varmaan tekee
biggrin.gif
biggrin.gif
)
Kyl on loistava alusta, jarrut ja runko! Paremmat jarrut ja alusta kuin K5 Gixxerissä..

Mylly on Rotaxin valmistaja (saattaa siis jopa pysyä nipussa
tounge.gif
) ja ainakin osa sähköistä on Siemensin (lähtee ehkä sateellakin käyntiin
omg.gif
).

Myllyn teho/vääntö ja ominaisuudet sekä muutama pikkujuttu siinä jäi hämäämään (esim. takajarru ja kytkin, jotka pitäis mennä takuuseen), muuten ihan timantti pyörä! Luulen kuitenkin, että useille tuo myllykin on täysin riittävä. Jos taas on sitä mieltä, että voimaa pitää olla sen verran kuin uusissa R4 japsi kilosissa, niin sit ei riitä.

P.S. Gixxereissä niitä runkoja on revennyt/katkennut vain mälleissä.. Sen ei pitäisi ketään yllättää, että mällissä runko voi vahingoittua
wink.gif
Ei nyt sentään liioitella Aprilian laadulla, on se ihan ok, mutta ei ihan japsien tasolla
wink.gif
 
Täälläkin on yks 190 senttinen RSV:tä harkitseva kaveri.
Onko seuraava laite RSV vai löytyykö parempia/tehokkampia/"varmempia" twinejä? Jos, niin mitä?

Eipä noissa tuon ikäisissä sporttitwineissä ole montaa vaihtoehtoa. Itellä oli 02 R-malli reilu kaksi kesää eikä ongelmia ollut.

Jos vanhakoppaiseen Milleen meinaat päätyä, eti ´03 R-malli saman tien.

2003 tuli close ratio vaihdelaatikko, joten välityksiä lyhennettäessä ykkönen ei jää niin lyhyeksi.

Vanhakoppasessa on tilaa kuljettajalle hyvin. Kone on alakierroksilla uutta mallia vahvempi. Omassa 104 Nm@5400 rpm.

Uudempaan joutuu vaihtamaan eturattaan lisäksi myös kaksi piikkiä suuremman takarattaan, jotta voi satasta ajella suurimmalla vaihteilla ilman, että tupee tipahtaa silmille. Vakio on välitetty 300 km/h asti, mitä se ei ota edes vapaassa pudotuksessa...
 
Täälläkin on yks 190 senttinen RSV:tä harkitseva kaveri.
Onko seuraava laite RSV vai löytyykö parempia/tehokkampia/"varmempia" twinejä? Jos, niin mitä?

Eipä noissa tuon ikäisissä sporttitwineissä ole montaa vaihtoehtoa. Itellä oli 02 R-malli reilu kaksi kesää eikä ongelmia ollut.

Jos vanhakoppaiseen Milleen meinaat päätyä, eti ´03 R-malli saman tien.

2003 tuli close ratio vaihdelaatikko, joten välityksiä lyhennettäessä ykkönen ei jää niin lyhyeksi.

Vanhakoppasessa on tilaa kuljettajalle hyvin. Kone on alakierroksilla uutta mallia vahvempi. Omassa 104 Nm@5400 rpm.

Uudempaan joutuu vaihtamaan eturattaan lisäksi myös kaksi piikkiä suuremman takarattaan, jotta voi satasta ajella suurimmalla vaihteilla ilman, että tupee tipahtaa silmille. Vakio on välitetty 300 km/h asti, mitä se ei ota edes vapaassa pudotuksessa...
No toki löytyy muitakin merkkejä.
 
Lienen täällä voi kysyä, että onnistuuko tuolla millellä miten matkustajan kanssa ajaminen? Matkustusmukavuus tuskin huippuluokkaa..
 
Uusikoppaisella eli RSV1000R:llä onnistuu hyvin, toissaviikonloppuna tulikin heitettyä tyttöystävän kanssa 1500km viikonloppureissu.

Moitteita takapenkiltä kuului lähinnä jyrkästä polvikulmasta.

Kuskilla sensijaan ruhtinaalliset oltavat matka-ajoon
-> runsaasti liikkumavaraa joka suuntaan ( 180cm kuski)

Millellä luultavasti yhtähyvin ellei paremmin onnistu kuskaaminen...
 
Mitenkäs muilla nuo kytkin/jarruongelmat. Muutaman kanssa näistä keskustellut kylläkin, mutta onko ongelmat poistunut korjaussarjan myötä, vai temppuileeko edelleen? Kaupungissahan tuo ei mikään herkku ole, mutta seka-ajoa olisi tarkoitus ajella, mm. mutkaa, matkaa ja kaupungillakin. Apriliaforumilta löytyis varmaan ratkaisu, mutta kysympä ensiks täältä.
 
Uusikoppaisella eli RSV1000R:llä onnistuu hyvin, toissaviikonloppuna tulikin heitettyä tyttöystävän kanssa 1500km viikonloppureissu.

Moitteita takapenkiltä kuului lähinnä jyrkästä polvikulmasta.

Kuskilla sensijaan ruhtinaalliset oltavat matka-ajoon
-> runsaasti liikkumavaraa joka suuntaan ( 180cm kuski)

Millellä luultavasti yhtähyvin ellei paremmin onnistu kuskaaminen...
Mistä vuosimallista eteenpäin pyörä on uutta mallia?
 
2004 vaihtui malli ns. uuteen...

ei tuohon takajarruongelmaan ole löytynyt mitään ratkaisua, takajarruttomia ovat
tounge.gif
 
Mitenkäs muilla nuo kytkin/jarruongelmat. Muutaman kanssa näistä keskustellut kylläkin, mutta onko ongelmat poistunut korjaussarjan myötä, vai temppuileeko edelleen? Kaupungissahan tuo ei mikään herkku ole, mutta seka-ajoa olisi tarkoitus ajella, mm. mutkaa, matkaa ja kaupungillakin. Apriliaforumilta löytyis varmaan ratkaisu, mutta kysympä ensiks täältä.
Kytkimen kiehuminen loppui, kun vaihdoin Motulin 600 -nesteeseen.

Takajarrukin on toiminut paremmin noilla nesteillä.

07-mallissa näkyy olevan alumiinipellistä tehty lämpösuoja takajarrusylinterin alla.

Vielä paremmin lämmöneristys toimisi, jos laittaisi lämpöä johtamattomat aluslevyt esimerkiksi lasikuidusta tai vastaavasta sylinterin alle.

Lämpö johtuu nyt sylinteriin paremmin kiinnityspisteiden kautta kuin säteilemällä.
 
Mahtava laite! Itellä Mille Ärrä -03! Sopiva laite ainakin mulle
Ei mikään City-mopo...

Mopo irtos kymppitonnilla, ajettu 22,tkm tuskinpa tuolla summalla parempaa olis saanu viime kesänä... Öhlärin alusta, keveet takovanteet vakiona jne...

Vaihdoin motulin (ny en muist mitkä) öljyt---> pikkasen alko kytkin luistaa urku auki kiihdytellessä...

Mut hyvin on tähä asti pelittänyt
 
Back
Ylös