Apua suutin ongelmiin !?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saunoja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

saunoja

New member
Tilasin cobran putket Suzuki Marauder 800 vm 2000 x 2 Duellilta. Eli kahteen samanlaiseen pyörään molempiin samanlaiset putket. Sieltä suositeltiin putkien kanssa             vaihtamaan suuttimet ja neulat, koska alkuperäiset paukuttaa putkissa ja seos on laiha ja ehkä voi tehdä mäntään reiän, No minähän uskoin ja otin uudet isommat suuttimet ja neulan... Putkien vaihdon jälkeen pyörät pelas kuin ennenkin, meteli kovou, mutta kun suuttimet ja neula vaihdettiin, tyhjäkäynti parani ei tarvinnut kylmällekkään koneelle paljon imua, mutta kun lähdimme ajamaan ei pyörä jaksanut käydä kuin pienillä kierroksilla, kun yritti antaa hanaa heti kiihdytyksessä, niin veto loppui ja jos ei löysännyt kaasua sammui. Molemmissa pyörissä sama tapaus. pyörissä oli alkuperäiset suuttinet edessä 90 ja takana 100, tilalle ensin 126 eteen ja taakse 136.
Sama toistui. Soitto Duelliin, käskettiin vaihtamaan 128 ja 138 ja poraamaan luistin reikä isommaksi no minun pyörä koekaniiniksi ei se siitä kummennut. Aiko lähettää vielä isommat suuttimet !?!?... siis alkuperäiset toimi... uudet ei? Neula ei kuulemma anna tarpeeksi ainetta. Uskonko vai pannaanko alkuperäiset värkit kaasareihin takaisin molempiin. Sormenpäät on jo meleko hiutina molemmilla ja kaks lomapäivää kuuvesta menny.
 
Emmää näistä mitään tiedä, mutta melkein maalaisjärjellä pohtisin jotta saa liikaakin kakkua...

Vanhat kilkkeet kiinni, jos kerran niillä pelitti ongelmitta? Sitten huolestuu jos moottorijarralla paukuttaa kovasti, tulpat alkavat näyttää epäterveiltä, jne.
 
Joo, vaihettiin alkuperäiset värkit takasin ja pelittää hyvin, ei paukuta putkissa. Kävin testaamassa 250 km ja annoin hanaa raakalla kädellä. Teho tuntui lisääntyneen putkien vaihdon ansiosta, vai onko se sitten se kova ääni joka antaa sellaisen tunteen... joka tapauksessa loppuvaiheessa testiajoa kytkin alkoi jälleen luistaa ohituksissa. Neste 15W-40 delvak sisässä, joilla ajettu 1300 km. Antakaa vinkkiä mitkä öljyt nyt sisään, vai onko tämä luisto marauderille "ominaisuus".
 
Niin,eipä sitä suotta kehoiteta käyttämään mp-öljyjä koneessa..
Pitää olla se kytkimen käyttöön sopiva öljy,jaso-luokitus..
 
Mulla on alkanut olemaan ongelmia ton luistamisen kanssa omassa Marauderissa. Pyörä ollut minulla vasta pari viikkoa ja vaihdoin ensi töikseni Motulin 10W40 öljyt koneeseen vanhojen mustien liemien tilalle. sen jälkeen kilometrejä on kertynyt noin 500 ja viimisen satasen aikana on alkanut pikkusen luistamaan.
Jälkeenpäin lueskelin tältä foorumilta että Castrollin ja Motulin oljyillä on ollut ongelmia kytkimen kanssa
sad_orig.gif

Samalla suositeltiin juuri tuota Mobil Delvac MX:ää. Mutta jos senkin kanssa on samoja ongelmia niin mitähän sitä oikein koittaisi???
Toi Delvac MX:hän on tarkoitettu dieselmyllyihin, mikä pikkusen epäilytti. Tosin yhdeltä englanninkieliseltä foorumilta luin, että Marauderin jäähdytys on sen verran asiallinen ettei se vaadi kaikista laadukkaimpia synteettisiä erikoisMPöljyjä.
Taidan kuitenkin rohkaistua testaamaan tuon Delvax MX:n kun muutkin sitä tuntuvat käyttävän.
 
Back
Ylös