apua vtr perän nostoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bansku71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bansku71

New member
apua vtr perän nostoon

osaisiko joku veturi guru neuvoa ton perän noston,5mm ilm sopiva ja tarttee jonkun korotus palan iskarin yläpäähän?olisi hienoa jos sais vaikka kuvien kera millanen korotuspala täytyy tehdä.itelle ei oo auennu miten ku iskarin yläpäähän on kiinni vaakapultilla?
terv. uuvatti

Se korokepala ei tule iskarin ja yläkiinnikkeen väliin. Se asennetaan iskarin yläpään kiinnikkeen ja rungon väliin. Tehdastekoiset on U mallisia, jotta yläkiinnikkeen mutteria löystämällä korokepalan saa sujautettua paikalleen purkamatta mitään.
Sopivan paksuinen aluslevy toimii yhtä hyvin, mutta asennus on vaan vähän hankalampi.

joo selvis mullekkin kun aloin tutkia ja purkaa,miten iso vaikutus tuolla 5mm on ajoon?ilm pitäis kääntyä väh ketterämmin..,mut eikös sivutuki saata jäädä lyhyeks joissain paikoissa kun mun mielestä menee aika kallelleen nykyäänkin..?liekkö mitään huonoja puolia tuolla korotuksella?

Moniin pyöriin löytyy säädettävä sivujalka, siis pituudeltaan, varmaan tähänkin.
Edit. Voihan orkkistakin muokata.

Saankos udella, minkä takia haluat perää nostaa?
Ootko pitkä ja haluat loivemman polvikulman vai tuntuuko takaiskari löysältä ja haluat siitä jäykemmäksi?

Kadulla jos kurvailee, niin ehkä huomattavimmat erot perän nostamisella on, että käntyy mutkiin ketterämmin. Kadulla nopeudet ja kiihdytykset on sen verran maltillisemmat, että ongelmat eivät vielä ilmene.

Tässä vielä jotain ohjeita:
https://picclick.co.uk/HONDA-4mm-Rear-Shock-Spacer-VTR-1000-Firestorm-122092294840.html
Spacerin ei tarttee olla tommonen U-mallinen. Voit laittaa tavallisia prikkojakin, mutta silloin pitää irroittaa koko ruuvi pois. Se ei oo kuitenkaan iso homma.

edit. Niin ja rohkeasti vaan kokeilemaan. Tuo modaus kun ei maksa montaakaan euroa. Saat joka tapauksessa erittäin arvokasta kokemusta :bisseä:

Viimeksi muokattu:
joo selvis mullekkin kun aloin tutkia ja purkaa,miten iso vaikutus tuolla 5mm on ajoon?ilm pitäis kääntyä väh ketterämmin..,mut eikös sivutuki saata jäädä lyhyeks joissain paikoissa kun mun mielestä menee aika kallelleen nykyäänkin..?liekkö mitään huonoja puolia tuolla korotuksella?

Vaihda takarenkaaksi korkeempi profiilinen rengas, niin kääntyy keterämmin ( 50=>55 sarjalaiseksi )

Menee varmasti turhan kenoon korotuksen jälkeen. Hitsasin samanpaksuisen lapun sivujalan pohjaan. Ei jää sivujalalla silti liian pystyyn, vaikka sen prikan jättäisi joskus poiskin.

Plussat omasta mielestä on nopeampi ohjaus, nostetuilla jalkatapeilla on mukavampi istua pikkasen korkeammalla ja eturengas pysyy paremmin alhaalla.

miinuksena tulee enemmän painoa käsille maantieajossa, rauhattomampi jarrutuksissa(radalla) ja eturengas pysyy paremmin alhaalla

joo täytyy kokeilla niin oppii jotn,en ole pitkä vaan pätkä eikä polvikulma silleen ongelma,tosin olen harkinnut säädettäviä jalkatappeja niin sais pudotettua vähän,tiedä sit meneekö vaihdevivun käyttö/geometria vaikeemmaks..ja mullakun ei hitsivehkeitä niin ajattelin sivujalkaan jonkun palan kikkailla ku muuten skitsoon että mopo kaatuu.
kiitokset kaikille neuvoista.olen uusio motoristi(välissä 15vuotta ilman pyörää)joten tuntuu olevan kaikki vähän ruosteessa ja hakusessa mut kyllä tää tästä taas elpyy(ajo tuntuu jo elpyneen,pitää väh toppuutella ettei heti oo lasaretissa..):p

ps.olen huomannut suunnanvaihdot kankean tuntuisiks tuolla sivutie/erikoiskoe mutkapätkällä mut saattaa se johtua vielä ukon kankeudestakin...

Back