• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

apuja  (k 1200 s)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tahvo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hehe! Mahtaa Jaket:in tekstit: " koneiden täysleviämisiä. romut pihalle, lohkot rikki." olla taas niitä vallan yleisiä tarinoita. Onko sattunut omalle kohdalle? Vai sattuiko kaverille? Joo, kaverin kaverille jota kukaan ei oikeastaan tunne...

En oikeastaan koskaan ole ymmärtänyt tyyppejä, joiden mielestä kaikki muut ajavat pskoilla vehkeillä.

No tuo akku lienee murheista pienin. Jos sinne on alkuperäisenä väännetty joku piilteema paikoilleen, niin sen nyt raskii vaihtaa kyllä kunnolliseen.
Miten ne bensamittarin filmit ?
Esa ongelmat ?
Nokkaketjun kiristin ?
Aixboxi ja ruiskujen ohjaussofta ?
Kytkimen sokkien murheet ?
Varashalyttimen/ajonestolaitteen oikuttelut ?

Katselen tuollaista 2006 - 2007 mallista tai siis siihen hintaluokkaan mahtuvaa. Niihin kun ei enää varmaan mitään saa takuuseen, niin olisi ihan hyvä kun osaisi tarkistaa onko kriittiset viat korjattu ( siis jos niitä yleensä on ).
Ennen muuta tärkeänä pidän luotettavuutta ettei tarte tulla kävelemällä pois jostain Italiasta.

Ajettavuus on varmaan hyvä ja muutenkin pyöränä monipuolinen. Miten muuten nuo omat sivulaukut ? Mahtuuko niihin muuta kuin sukat ? Entäpä oletteko laittaneet jotain takalaukkua tuollaiseen ?

Onko K1200GT:ssä muuta eroa ässään kuin korkeampi tanko, plexi ja 100 kg painoa ?

No tuo akku lienee murheista pienin. Jos sinne on alkuperäisenä väännetty joku piilteema paikoilleen, niin sen nyt raskii vaihtaa kyllä kunnolliseen.
Miten ne bensamittarin filmit ?
Esa ongelmat ?
Nokkaketjun kiristin ?
Aixboxi ja ruiskujen ohjaussofta ?
Kytkimen sokkien murheet ?
Varashalyttimen/ajonestolaitteen oikuttelut ?

Katselen tuollaista 2006 - 2007 mallista tai siis siihen hintaluokkaan mahtuvaa. Niihin kun ei enää varmaan mitään saa takuuseen, niin olisi ihan hyvä kun osaisi tarkistaa onko kriittiset viat korjattu ( siis jos niitä yleensä on ).
Ennen muuta tärkeänä pidän luotettavuutta ettei tarte tulla kävelemällä pois jostain Italiasta.

Ajettavuus on varmaan hyvä ja muutenkin pyöränä monipuolinen. Miten muuten nuo omat sivulaukut ? Mahtuuko niihin muuta kuin sukat ? Entäpä oletteko laittaneet jotain takalaukkua tuollaiseen ?

Onko K1200GT:ssä muuta eroa ässään kuin korkeampi tanko, plexi ja 100 kg painoa ?
K1200S. Malli 2006, 40 tkm takana.

Akkuja menee, vaikkei Biltemasta ostaisikaan. Taitaa ottaa niin suuren starttivirran, että vie akun hautaan ennen aikojaan.

Bensamittarin vilmit ok. Alkuperäiset.

ESA ongelmat? Mitkä ongelmat? Alkuperäinen ESA toimii.

Nokkaketjun kiristin. Alkuperäinen. Ja toimiva. Mutta pitää lyhyen särähdyksen startatessa. Tuonhan tehdas muutti juuri tuon särähtävän äänen vuoksi. Siitä kun valitettiin. Teknisesti alkuperäinen vanha versio toimii yhtä hyvin.

Airboxeja on mennyt uusiksi kaikissa K1200S/R/GT puimureissa. Ja softapäivityksiä on varmaan joutunut tekemään jokaiseen em. mopoon. Tämä on aiheellinen kommentti. Ei BMW:ltä pitäisi päästä näiltä osin keskeneräistä tuotetta maailmalle.

Kytkimen sokkien murheet. No, kai niitäkin joiltakin on mennyt. Minulta ei ole. Mutta ei kai niitä minun mopossani sitten olekaan.

Varashälyttimen oikuttelut. Pitää paikkansa. Virheellistä tavaraa päässyt maailmalle ja korjattu takuuseen. Ei ilmeisesti kuitenkaan kaikissa. Tosin minun mopossani ei noita murheita ole ollut. Ainakaan vielä. Jälleen risuja BMW:lle.

Sporttisivulaukkuihin mahtuu kyllä tavaraa kohtuullisen kiitettävästi tuosta haitariratkaisusta johtuen, mutta eivät ne kyllä mitenkään esteettiset täyteen pakattuina ole.

Takalaukkuja on näkynyt useilla. Giwin ja Kappan 46 litraisia ainakin. Katso tuolta www.bmwsportbikes.fi  -sivustolta. Siellä on ainakin joitakin kuvia laukutetuista mopoista.

GT:ssä taitaa olla keskiseisontatuki, vakionopeudensäädin, tuulilasin sähköinen korkeudensäätö ja suurempi tankki sekä vahvempi takahäkki isommalla istuimella osasyinä suurempaan painoon. Ja onhan siinä vähän enemmän muoviakin ympärillä.

t. Repa

akkuhan tuntuu olevan mallivika noissa, voi kyllä johtua melko huoltovapaata ajattelua kannattavasta omistajankunnasta.? akku kii talven ja keväällä ihmetellään kun ei lähde.

itse haaveilin noista, kunnes lueskelin netistä niitä koneiden täysleviämisiä. romut pihalle, lohkot rikki.
Kehtaatko kertoa millä mopolla nyt ajelet?

t. Repa

Lieneekö se viimeinen aivosolu jäätynyt pakkasessa vai mikä, mutta viime päivinä olen selannut noita palstoja ja usein on haku kääntynyt tuohon K12S:ään.
Kertokaas nyt, jotka olette sellaisella ajanut pidempään, että millainen pyörä se on käytössä ?
Mitä ne perävaivat on ? Johtaako jäljet "essonpaariin" ?
Onko kenelläkään ollut oikeasti mitään vikaa tuollaisessa ?
Jos on ollut jotain vikaa, niin saako sitä edes ääneen sanoa ?
Joo, Repan kommentteihin yhdyn täysin. Itellä ei ole ollut mitään murheita kyllä hälyttimen, akun tai muunkaan kanssa. Softapäivitykset ja tuo nokkaketjun kiristin hoidettu itellä takuun piikkiin. Niin ja on myytävänä Nettimotossa"]http://www.nettimoto.com/846960]Nettimotossa[/URL][/url]

Jos kiinnostaapi, laittaapi sähköpostia antti-piste-vaara-at-hp-piste-com

K1200S ja K1200GT(uudempi malli) eroja.

K1200S teho 167HP
K1200GT teho 152HP

K1200S kuivapaino 227kg
K1200Gt kuivapaino 250kg

K1200S tankki 19 litraa
K1200GT tankki 24 litraa

K1200S ja K1200GT(uudempi malli) eroja.

K1200S teho 167HP
K1200GT teho 152HP

K1200S kuivapaino 227kg
K1200Gt kuivapaino 250kg

K1200S tankki 19 litraa
K1200GT tankki 24 litraa
No niin tietenkin. Unohdin ihan nuo hepolukemat. Tuohan tarkoittaa myös sitä, että vääntökäyrä on GT:ssä hieman laakeampi eli enemmän matkakäyttöön suunniteltu. Mutta vääntökäyrä ja vääntöerot ovat kyllä noiden mallien välillä aika marginaaliset.

t. Repa

akkuhan tuntuu olevan mallivika noissa, voi kyllä johtua melko huoltovapaata ajattelua kannattavasta omistajankunnasta.? akku kii talven ja keväällä ihmetellään kun ei lähde.

itse haaveilin noista, kunnes lueskelin netistä niitä koneiden täysleviämisiä. romut pihalle, lohkot rikki.
Kehtaatko kertoa millä mopolla nyt ajelet?

t. Repa
speed triplellä. 2005, ei oo levinnyt vielä. joo ja tiedän, että on jarruongelmia(korjattu), ja vaikka mitä.
biggrin.gif

kysymys oli vaan siinä, että onko vikaa, kerroin mitä tiedän, en rupea kaunistelemaan. koneita on levinnyt ja se ei ole mikään laakerivika, vaan kaikki romut pihalle.

sinänsä pidän 1200s:ää hyvänä pelinä.

Kiitokset infosta. Ei yhtään helpottanut vaihtokuumetta  
crazy.gif

Tulis se kevät äkkiä, että pääsis koeajamaan noita.
Tuo painoero GT / S olikin noin pieni ... akseliväli on varmaankin GT:ssä hieman pidempi.
Nykyäänhän minulla on ST1100. Ikää pannarilla vasta 17 V ja ajettu ainoastaan 140 000 km. Tuohon kyllä on täysi luottamus ja ihan mukava peli on ollut ajella hyvin vaihtelevissa paikoissa viimeisen neljän kesän ja 50 tkm aikana, jotka mopo on minulla ollut.
Nyt vaan tahtoo hieman notkeampaa pyörää, mutta silti sellaista, jolla Saksa läpäistään päivässä tarvittaessa ilman että vanhat luut jäävät pysyvästi sikiöasentoon.
Ajatuksissa mennään jo kovasti Passo Stelviota polvi maata hipoen. Ainoastaan se menopeli pitäisi vaihtaa ja kelikin saisi vähän lämmetä.

Ps. Antin tarjous huomioitu. Katsotaan kunhan joskus kelit mahdollistaa koeajon. Ihan kylmien tyyppien perusteella en uskalla kauppoja tehdä minulle täysin uudesta mallista. Ja pitäisi tuo vanhuskin saada kaupaksi ...

crazy.gif

Tuo painoero GT / S olikin noin pieni ... akseliväli on varmaankin GT:ssä hieman pidempi.
Nykyäänhän minulla on ST1100. Ikää pannarilla vasta 17 V ja ajettu ainoastaan 140 000 km. Tuohon kyllä on täysi luottamus ja ihan mukava peli on ollut ajella hyvin vaihtelevissa paikoissa viimeisen neljän kesän ja 50 tkm aikana, jotka mopo on minulla ollut.
Nyt vaan tahtoo hieman notkeampaa pyörää, mutta silti sellaista, jolla Saksa läpäistään päivässä tarvittaessa ilman että vanhat luut jäävät pysyvästi sikiöasentoon.
Ajatuksissa mennään jo kovasti Passo Stelviota polvi maata hipoen. Ainoastaan se menopeli pitäisi vaihtaa ja kelikin saisi vähän lämmetä.

Ps. Antin tarjous huomioitu. Katsotaan kunhan joskus kelit mahdollistaa koeajon. Ihan kylmien tyyppien perusteella en uskalla kauppoja tehdä minulle täysin uudesta mallista. Ja pitäisi tuo vanhuskin saada kaupaksi ...
Rohkeesti vaan kaupoille vaikka kylmätyyppien perusteella, tuskin tulet pettymään.
wink.gif

Ja ainahan sä voit sitten räkyttää mulle, et tollasen paskan ostatit jos niin käy.
biggrin.gif

crazy.gif

Rohkeesti vaan kaupoille vaikka kylmätyyppien perusteella, tuskin tulet pettymään.
wink.gif

Ja ainahan sä voit sitten räkyttää mulle, et tollasen paskan ostatit jos niin käy.
biggrin.gif
Ja jos kiinnostusta lisää, niin on torstai-aamuna lähdössä vuosihuoltoon EMC:lle. Nääs tuosta 30000 huollosta on 2000 km, mutta yli vuosi. Vaihtoon menee moottoriöljy ja suodatin ja hyvin todennäköisesti muutkin litkut, kuten jäähdytys-, jarru- ja kytkinneste sekä peräöljyt. Tuossa tuo nököttää täynnä ajohaluja keskellä olohuonetta akkulaturissa  
smile_org.gif

Akselivälissä on eroa. GT:n akseliväli on 6 mm pidempi.

S 1571 mm / GT 1577 mm

Panee miettimään, että mitä järkeä tuossa on, mutta kai ne BMW:n insinöörit vaan on niin fiksuja että tuossa on oikeasti eroa.

t. Repa

Back