• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Apukäynnistin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rane58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos, tukee kuulemaani. Akku on syvällä joten joku pistoke pitää tuoda esille. Tuo kotarin apunapa täytyy löytää.
Kävin katsomassa Puuilon kondensaattoriboosteria, melkein tiiliskiven kokoinen ja ainakin umpitiilen painoinen.
Kai tää nyt Telvnin miniin tai 13000:een menee, kunhan saan mitat selvitettyä. Ja sitten makuupussiin pakkasöinä..

Kiinnostaa, mites tuon löytäisi? Osanumeroa?
Ei mun mielestä kannata hakea tota erikseen, se on vaan muovilipareessa oleva pultti käytännössä.
Saman teet itse vaikka kasimillin kuusiokolopultista, sijoitat rungosta eristettynä hyvään suojaiseen paikkaan ja vedät siitä ison kaapelin akun plussaan
Muoks...tossa nuo osanumerot kuitenkin jos haluat tilata oranssia...
60111048000, 60111048020 ja 60111048035. Noi on teline, pultti ja suoja.
https://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/KTM-Varaosat?ktm-part=C066011105

Viimeksi muokattu:
Voikohan tuommoisia apukäynnistimiä kytkeä sarjaan muutaman? Olen askartelemassa kannettavaa led-valaisinta joka haukkaa virtaa 27A 36 voltin jännitteellä... :grin:

Meinaat että maisema kirkastuu? Jos apukäynnistin on toteutettu omalla akullaan niin mikäpäs niitä estäisi sarjaan kytkemästä. Purettaessa vaan pitäisi olla tarkkana, nimittäin ensimmäisenä tyhjenevä alkaa latautua "väärinpäin", siitä se ei tykkää. Ehkä katsastelisin porakoneiden tai rälläköiden yms. akkuja ja latureita, niitä alkaa olla valmiiksi 36 volttisina, ja niistä löytyy varaustilaindikaattoreita summuuta. Ja tietysti akulla voi käyttää niitä työkaluja.

Mitävittuajänispuussa, tuosta lähtee melkein kilowatti tehoa :blink: kuva ois kiva.

lamppu2.jpg

Tuossapa tuo. Siinä on siis 9 kpl 100-wattisia kiinanlamppuja kiinnitettynä alumiiniseen rekisterikilvenpohjaan. Pohjan taakse leivoin huonekaluputkista ristikon jota pitkin kiertää jäähdytysneste. Virtalähdekin on tekeillä irtokennoista. Valolamppua on jo koekäytetty ja todettu että sillä sokaisee työkaverit ja tuottaa lämpöä ihan kivasti.

katso liitettä 22650

Tuossapa tuo. Siinä on siis 9 kpl 100-wattisia kiinanlamppuja kiinnitettynä alumiiniseen rekisterikilvenpohjaan. Pohjan taakse leivoin huonekaluputkista ristikon jota pitkin kiertää jäähdytysneste. Virtalähdekin on tekeillä irtokennoista. Valolamppua on jo koekäytetty ja todettu että sillä sokaisee työkaverit ja tuottaa lämpöä ihan kivasti.

Paljonko on lumeneita?

Voiko 6 voltin järjestelmälle antaa apuvirtaa 9 voltin nappiparistosta?
Sellainen paristo liittimineen mulla on ollut matkassa, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta käyttää.

Voiko 6 voltin järjestelmälle antaa apuvirtaa 9 voltin nappiparistosta?
Sellainen paristo liittimineen mulla on ollut matkassa, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta käyttää.

Voi ja on kokeiltu K-750 pyörässä. Oli laturi päässyt liikahtamaan ja hammaskosketuksen puuttuessa lataus loppui ja samalla matkanteko. No, laturi oikeaan asentoon ja potkimaan käyntiin.Tyhjä akku ei jaksa antaa herätettä, niin eipä lähteny. Mutta, mukana olikin 9V paristo ja sen avulla pyörä lähti tulille ja kotimatka saattoi alkaa.

Virransyötön tapista, vaikka tuo KTM ratkaisu mulle kelpaakin niin sain kuvattua MB pakun konehuoneesta vastaavan. Auton akku on sisätiloissa niin konehuoneeseen on järjestetty virransyötölle mahdollisuus.
Konehuoneessa on miinuskaapelille erillinen tappi ja plussalle ekan kuvan mukainen härpäke josta kun kuvan 2 mukaan työntää "esinahan" taakse niin paljastuu itse plussatappi. Turhan iso mopoon mutta on tätä joku ajatellut aiemminkin.

Liitetiedostot

• MB_2res.jpg
    MB_2res.jpg
    63,2 KB · Katselut: 64
  • MB_1res.jpg
    MB_1res.jpg
    57,7 KB · Katselut: 52
Mulla oli Transalpissa akku hankalasti, ja kun talvellakin tuli ajettua niin laitoin akun plussaan hitsauskaapelista 50 cm pätkän. Kunnon rengasliitin kiinnikkeeksi, ja toiseen päähän kävi kumiletku tulpaksi. Hyvin toimii ja on helppo antaa kaverillekkin apuvirtaa, testattu on :) Hitsauskaapelista saa myös taipuisat ja pieneen tilaan menevät käynnistyskaapelit :thumbup:

Back