apuva, mopo kolisee

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiivi3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kiivi3

hiiri
mopo: CBR 600F -00

Ajaessa/valuttaessa vapaalla vaikkei olisi kone käynnissä (taitaa jopa työntäessä), kuuluu "klonksuntaa" ja tuntus et se kuuluu takaa (takapyörästä?).
Jäi duunimatka vähän lyhyeks ku Rusan liittymästä nous tuusulanmotarille ja tuo outo ääni alkoi kuulua (ei tullu edes vedätettyä, vaan tais alkaa jo rampissa (vauhtia ~50-60km/h)

Löytyskö ehdotuksia missä vika...

tuli nostettua mopo keskituelle ja ykkösellä ja kakkosella tyhjäkäynnillä ei tuntus ääntä kuuluvan kylläkään (sillon ei tietty oo painoa taka-akselilla).

Myöskin keskituella kokeiltaessa takarengas "klappaa" vähäsen sivusuunnassa...

Itelle tuli mieleen, et joku takarenkaan laakeri tms ois tiensä päässä?

Viisaammat vois antaa oman näkemyksen asiasta, please!

edittiä: täys tumpelo ku on näiden kanssa, ni kaikki kommentit tervetulleita.
 
Jos heiluttelet rengasta sivusuunnassa kun mopo on keskituella, ja välystä tuntuu niin ne on renkaan laakerit. Yleismallisia eli saa tarvikkeena, ja hintaa alle 10 euroa (molemmin puolen yhdet).

Vaihto-operaatiosta selviää alle tunnissa ja tarvitsee kuumailmapuhallinta tai muuta millä lämmittää vannetta (jotta saadaan uus laakeri paikalleen), ja putki jolla lyödään vanha laakeri irti.
 
Ja noi laakerit vois pitää tommosta klonksuntaa?
Ite taidan laskee työhänkuluvaks ajaks 4x arvioitu, ku syntynyt peukalo keskellä kämmentä.

löysin stormilta
Pyöränlaakeri- ja pölytiivistesarja
Malli: MCI-WBK-223
Hinta: 50,00 €

toi vissiin oikee?
Tietty jos tohon mainittuun 10e luokkaan löytyy jostain, ni vinkkei otetaan vastaan...
 
Enpä osaa sanoa voiko ajossa kuuluva lonksunta johtua noista, mutta se on varmaa ettei laakerissa saa olla välystä
smile_org.gif


Voipi olla oikea laakeri tuo juu, siellä on 3 laakeria, 2 renkaassa ja yksi takarataspakassa joka on sitten vähän erilainen.

Itse ostin hondan varaosatiskiltä tarvikelaakerin ja maksoi 7.4 euroa. Kyllä ne siellä osaa neuvoa, ainaskin jos otat vanhan laakerin mukaan. Voit varmistaa vielä laakerin kunnon kun otat renkaan&vanteen irti - pyörittelet sitä niin pitäisi pyöriä pehmeästi ja kevyesti eikä saa olla yhtään välystä
 
Takapyörän laakereilta kuulostaa tuo kolina.

Vinkkinä vaan että kannattaa ottaa nykyiset laakerit mukaan(mikäli mahdollista) ja mennä yleiseen laakerikauppaan. Jos laakerikaupasta löytyy vastaavat laakerit niin voit säästää helposti kymppejäkin verrattuna siihen että ostat laakerit prätkäliikkeestä.

Edit: Tämä siis jos ovat laakerit kuluneet.
 
kiitokset avusta näin teen.

Nyt tuota pyörää ei varmaan uskalla ajamalla siirtää muutamaa kilometriä tyhjäkäynnilläkään madellen, ettei leikkaa kokonaan kiinni?
 
Tää nyt voi olla vähän tyhmä juttu , mutta tarkista kuitenkin.

Eli , oiskosta taka-akselin pultti löystyny ja fillari sen takia heiluu edestakas.

Pyörä uudestaan keskipukille ja heiluttelet sitä rengasta samalla katse akselin pultteihin..

Selviäis pelkällä kiristyksellä jos siinä ois...

Onneks ei menny radalla
crazy.gif
, oli syy mikä hyvänsä.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
jeppistä, toi tuli ilmi tänää ku voivottelin duunissa tilannetta...
Se pitää kans kattoo/varmistaa, mut tohon ongelmaan perehdyin tienpäällä tänään noin 5min, joten ei tullu sillo mieleen...
Illalla sit ehkä taas viisaampi.
 
Back
Ylös