arai astro R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fiuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole astroa päähäni sovittanut, mut pari vuotta vanhan quantumin saa hiljaiseksi kun pistää korvatulpat korviin. Visiirin vaihdon yhteydessä irtosi visiirimekanismin suojalevy, siinä kestikin sit pari tuntia, et läpyskän sai taiteiltua paikoilleen. Hyvin on kuitenkin huoltokuviotkin toimineen raision bw:n kautta. Osia irtoilee ja pientä suhinaa ajossa kuuluu, mutta muuten helvetin hyvä kypärä vanhentunut Q:kin on.

Kai arain omistaminen on vähän kuin mersun omistaminen, helppo kehua hyväksi ja mitä pikku vikoja tulee, niin niistähän ei sit tartte kavereille kertoa.
 
En ole astroa päähäni sovittanut, mut pari vuotta vanhan quantumin saa hiljaiseksi kun pistää korvatulpat korviin. Visiirin vaihdon yhteydessä irtosi visiirimekanismin suojalevy, siinä kestikin sit pari tuntia, et läpyskän sai taiteiltua paikoilleen. Hyvin on kuitenkin huoltokuviotkin toimineen raision bw:n kautta. Osia irtoilee ja pientä suhinaa ajossa kuuluu, mutta muuten helvetin hyvä kypärä vanhentunut Q:kin on.

Kai arain omistaminen on vähän kuin mersun omistaminen, helppo kehua hyväksi ja mitä pikku vikoja tulee, niin niistähän ei sit tartte kavereille kertoa.
noh, minä en ole tyytymättömyyttäni salaillu. eräskin tuttu totesi viileästi että aikoinaan hänkin satsasi kypäriin. nyt kun palasi pyöräharrastuksen pariin muutaman vuoden tauon jälkeen niin ei kuulemma tullu mieleenkään maksaa 500eur. oli tyytyväinen nykyiseen 200euron pottaansa.

aikoinaan mulla muuten oli mopo-mopo kypäränä KIWI. perkules kun olis vielä tallessa niin vois kokeilla että miten tuuli möyryää. en kyllä muista että ois vielä 60kmh nopeudessa ollu muuta ku siistiä suhinaa vaan. aika on kyllä saattanu kullata muistot
talktohand.gif


lisäsin muuten tähän araihin ylimäärästä pehmustetta korvien kohdalle. auttoi jonkin verran. tulppia ei jaksa alle 50Km pätkille laittaa.
 
ei ole kummonen operaatio laittaa niitä tulppia päähän ennen ajoa. Käytän aina eikä Arai Maverickin suhinat haittaa.. se mikä painaa enemmän on se tieto että päässä on laadukas ja turvallinen kypärä.
buttrock.gif
 
ostin viime vuonna tommoisen kypärän. luulin että tämä jo vähän parempi potta mutta yllättävän meluisaksi on osoittautunut. muutamat yksityiskohdat lähinnä huvittaa kuten esimerkiksi visiirin lukitus ja se visiirin tiiviste joka jää vajaan millin päähän visiiristä (=ei puristu ku muutaman sentin matkalta matkalta nippa nappa).

myyjä kehui arain maasta taivaisiin notta se on kypärien eliittiä. istuvuus kylläkin oli ja on edelleen hyvä. ja hyvä puoli on myös se että saa sisukset purettua ja pestyä. mutta kun  made in japan, käsityötä ja hintaa vajaa 500eur niin odotan kyllä vähän enemmän.

no ens kerralla valihten huolellisemmin. vai olikohan mulla turhan kovat odotukset. kait niitä hyviä ja hiljaisiakin kypäriä on...kohtuuhinnalla vieläpä...onhan? eikat tuo kypärän suunnittelu muuta tuotesuunnittelua kummoisempaa oo.

ps. visiiri on saatu irti ja takaisin paikoilleen muutaman kerran. ei siitä enempää. ei nyt lyödä enää lyötyä.
Kannattais varmaan koeajaa kypärä ennen osto päätöstä.
 
ostin viime vuonna tommoisen kypärän. luulin että tämä jo vähän parempi potta mutta yllättävän meluisaksi on osoittautunut. muutamat yksityiskohdat lähinnä huvittaa kuten esimerkiksi visiirin lukitus ja se visiirin tiiviste joka jää vajaan millin päähän visiiristä (=ei puristu ku muutaman sentin matkalta matkalta nippa nappa).

myyjä kehui arain maasta taivaisiin notta se on kypärien eliittiä. istuvuus kylläkin oli ja on edelleen hyvä. ja hyvä puoli on myös se että saa sisukset purettua ja pestyä. mutta kun *made in japan, käsityötä ja hintaa vajaa 500eur niin odotan kyllä vähän enemmän.

no ens kerralla valihten huolellisemmin. vai olikohan mulla turhan kovat odotukset. kait niitä hyviä ja hiljaisiakin kypäriä on...kohtuuhinnalla vieläpä...onhan? eikat tuo kypärän suunnittelu muuta tuotesuunnittelua kummoisempaa oo.

ps. visiiri on saatu irti ja takaisin paikoilleen muutaman kerran. ei siitä enempää. ei nyt lyödä enää lyötyä.


Arain visiiri on suft simppeli säätää. Tapahtuu niin että otetaan sivupeitepalat itri, laitatetaa visiiri kiinni (vähän haastavaa ilman sivupeitepaloja) sitten löysätä
än molemmin puolin visiirin lukotusmekanismin muovikantaset ruuvit, laitetaan vaikka a4 paperi visoorin ja tiivisteen väliin, painetaan visiiri suht tiukasti paperia ja tiivistettä vasten samalla kiristäen ruuvit ja jos välissä oleva paperi lähtee nihkeesti vetämällä pois välistä niin on säätö kohdallaan ja tiivisteet pääsee tekemään tehtävänsä. Tämän jälkeen visiiri irti, peitelevyt takas, visiiri takas ja tiivistä on. Olen 20v käyttäny oikeastaan vain arain kypäriä ja kaikki saanut tiiviiksi näin. Visoorin mekanismi on todella alkukantainen ja helposti särkyvä niin kannattaa ottaa suht hellät otteet
 
Moron.

Mitään Araista tiedä mutta... Omassa Xlite 803 potassa on vähä samanlainen ominaisuus, eli visiiri ei mennyt kunnolla kiinni ja se lukitussäppi ei toiminut. Ohjekirjassa tuo säätö neuvottiin ja luukku ja säppi alko toimimaan.

Luulen, että tuo visiirin hienosäätö on liian aikaaviepää puuhaa kokoonpanolinjoilla > helpompi ulkoistaa käyttäjälle?

Ja vielä Essonbaareihin... Sysipaskassa Schubert C3 potassa se lelumainen visiiri ei pysynyt raollaan, ku vauhti nousi maantienopeuksiin. Vituttu helteellä, ku viilennystä ois tarvinnut ja plop! visiiri lävähtää kiinni... Reklamoin asiasta tehtaalle, ja sieltä vastattiin, että oman turvallisuuden takia visiiri ei saa pysyä raollaan maantienopeuksissa....

-Ile-
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös