• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arai tai Shoei

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ST1050
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ST1050

New member
Tuollaisia kypäriä olen katsellut. Arailta Viper ja Shoeilta XR1000. Mistäpäin eurooppa saisi halvimmalla? Suomessa hinnat on n. 300-500 €.
confused_orig.gif

Mene ensimmäisenä sisään MP08 messuille..eräällä osastolla sikahalvalla, on tullut pari XR1000:aa ostettua.

Tosi jees kypärä btw

Koita molempia päähän. Se varmaan ratkaisee. Itsellä Arai RX7, Shoei sopi päähän mutta päästä pois ottaminen ihan tuskaa kun korvat meinasivat lähteä irti
smile_org.gif

Kumpaisetkin hyviä kypäriä.Pari kesää päästelin arai päässä,kylläkin tuosta pykälää kalliimpi.Nyt viime keän xr-1000 päässä.Sekin hyvä.Mulle istuu kummatkin mut jotkut kyl väittää ettei istu kummatkin samaan päähän..Arain hankin kalliilla suomesta ja shoein halvennuksella espanjasta Motocard nimisestä firmasta.

Joo, kai tuo asia on sellanen, että ota se, joka paremmin istuu päähäsi. Itselle XR-1000 ei yllätyksekseni istunut mukavasti, vaan painoi otsan-päälaen seudulta.

Päädyin itse Arain Chaseriin, joka istuu kuin hansikas. Pohdin pitkään Chaserin ja Viperin välillä, mutta päädyin Chaseriin ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Suomesta ostin, joten valitettavasti en osaa kauheasti vinkkejä heittää muun Euroopan apajista.

Mullekaan ei xr-1000 istunut päähän, vaan myöskin painoi otsan seudulta. Ostin sitten Arai RX7:n joka istuu todella hyvin.

Näyttäisi tuossa viperissä olevan ainakin nuo päälaella olevat venttiilit samanlaiset kuin rx7:ssa näyttävät ja tuntuvat vähän lapsellisilta, itse olin varma että menevät heti paskaksi, mutta yllättäen ovat toimineet erittäin vakuuttavasti jo 5 ajokautta. Shoein visiirin irrotusmekanismi on mielestäni hieman parempi kuin arailla. On tuosta araistakin kyllä aina visiirin irti saanut kun on tarvinnut eikä koskaan ole vahingossa irronnut, mutta shoeilla vaan on jämäkämmän tuntunen. Eli tämä(kin) on siis ihan joutavaa kommentointia, yhdyn yleiseen mielipiteeseen siitä että osta se kumpi sopii kuuppaan paremmin. Itse sain aikoinani rx7:n org-shopista erittäin kilpailukykyiseen hintaan, nykyhintatasosta ja kaupoista ei mitään hajua.

Jos olis itsellä tai kavereilla jenkeissä käyntiä, niin sieltä sais melkosen halvalla. Itse hankin jenkeistä ylivuotisen rx-7:n. Vaikka jäikin tullin haaviin, niin silti kokonaishinta jäi alle 500e.

Kannattaa tosiaan sovittaa ensin molempia, mulle ei ainakaan Shoei istunut päähän millään. Ei kyllä juuri mikään muukaan kuin Arai.

Itse kypärillä ei ominaisuuksiensa puolesta ole juurikaan eroa.
Eli valitse se mikä sopii päähän.

Olen kokeillut molempia päähän ja hyvin menevät ja lähtevät päästä eli kumpainenkin istuu hyvin. Suurin ero on mielestäni siinä, että Arai menee "syvemmälle" päähän kuin Shoei. Araissa taasen nenä on melkein kiinni visiirissä (vaikka en olekaan Prost )
wink.gif
kun taas Shoeissa on tilaa enemmän... Suomya en ole kokeillut.

Shoei:ssa kannattaa todella tunnustella tuota ominaisuutta, että rupeaa puristamaan "ylä" otsasta.

Ominaisuus ei tunnu heti luumua kokeiltaessa, vaan parin tunnin lenkin jälkeen... Näin siis minulla.

Suomya en ole kokeillut.
Suomy:ssa eivät koot mennet aivan samalla lailla kun muissa joutu ottamaan yhden koon isomman kun esim. agv:ssa. Kypärä pitänyt muotonsa todella hyvin sisältä ei ole venähtäny kuten teki agv. Ainut miinus kova suhina mutta sekin korjaantuu korvatulpilla mitä käytän muutenkin. Kokeilemisen arvoinen kypärä!

Ostin tänään Shoein X-Spiritin kun tuntui liikkeessä niin taivaalliselta päässä. Kävin testaamassa (Saksassa) ja hyvä oli! Aurinkolasit piti kyllä ottaa pois, kun rupesivat painamaan, mutta sehän voi olla laseista kiinni.
Mulla on 2004 ollut Shoei XR1000, joka sen jälkeen Arai Condor ja RX-7. Mulle Condor tuntuu päähän paremmalta kuin RX-7, jossa nokka osuu visiiriin tai kypärään kun ajaa kovempaa. Shoei tuntuu hämmästyttävän kevyeltä. Muistaakseni XR1000 viheltää jonkin verran visiiri auki (niinkuin Araitkin), mutta tämä X-Spirit ei viheltänyt ollenkaan. Visiirin kiinnityskin on huippuhelppo. Taitaa olla mulle paras kypärä löytynyt, mutta monesti kuulee, että jollekin käy Arai tai Shoei muttei molemmat. Testattava siis, mutta voin suositella. Ovh oli 829 ja sain 700:lla.

Ostin tänään Shoein X-Spiritin kun tuntui liikkeessä niin taivaalliselta päässä. Kävin testaamassa (Saksassa) ja hyvä oli! Aurinkolasit piti kyllä ottaa pois, kun rupesivat painamaan, mutta sehän voi olla laseista kiinni.
Mulla on 2004 ollut Shoei XR1000, joka sen jälkeen Arai Condor ja RX-7. Mulle Condor tuntuu päähän paremmalta kuin RX-7, jossa nokka osuu visiiriin tai kypärään kun ajaa kovempaa. Shoei tuntuu hämmästyttävän kevyeltä. Muistaakseni XR1000 viheltää jonkin verran visiiri auki (niinkuin Araitkin), mutta tämä X-Spirit ei viheltänyt ollenkaan. Visiirin kiinnityskin on huippuhelppo. Taitaa olla mulle paras kypärä löytynyt, mutta monesti kuulee, että jollekin käy Arai tai Shoei muttei molemmat. Testattava siis, mutta voin suositella. Ovh oli 829 ja sain 700:lla.
599€

joo, ei paha hinta. Itse löysin halvimman 499, otin silti tuon 700:lla ja pari visiiriä ym. puoleen hintaan niin ehkä maksoin kypärästä sitten 600€ kun eihän Arain ja Shoein visiirejä muuten puoleen hintaan saa. Sitä väriä ei ole tuossa ja myyjä puhui 2008 väristä kalliimpana. Mulle aivan sama vaikka olisi ollutkin vanhaa mallia. Metallimusta se on ja siinä valkopunainen olio. 499:llä on tosi hyvä ostos.

Sopivuus ratkaiskoon. Esim. itselle ei Shoei sopinut.. Arai sitten päässä
smile_org.gif
.

Back