Jycce12R
New member
Oli viime kesänä pakko vaihtaa uusi kypärä Shoein X8R:n tilalle ja koetin Araita ja Shoieta. Arai olisi ollut edukkaampi, koska vaihdoin samalla mopoa, niin olisi saanut hyvät kaupat Araista (tässä liikkeessä Shoeita ei ollut). Kokeilin Arain kaikki mallit, ajatuksella "hinnalla ei väliä". Mutta minun päähäni se ei kyllä passannut. Arai painoi kahdesta pisteestä takaraivoon todella kipeästi. Vaikka koetettiin modata pehmusteita, niin ei sitä voinut pitää, kun alkoi päätä särkemään vartin jälkeen.Mulla on 2004 ollut Shoei XR1000, joka sen jälkeen Arai Condor ja RX-7. Mulle Condor tuntuu päähän paremmalta kuin RX-7, jossa nokka osuu visiiriin tai kypärään kun ajaa kovempaa. Shoei tuntuu hämmästyttävän kevyeltä. Muistaakseni XR1000 viheltää jonkin verran visiiri auki (niinkuin Araitkin), mutta tämä X-Spirit ei viheltänyt ollenkaan. Visiirin kiinnityskin on huippuhelppo. Taitaa olla mulle paras kypärä löytynyt, mutta monesti kuulee, että jollekin käy Arai tai Shoei muttei molemmat. Testattava siis, mutta voin suositella. Ovh oli 829 ja sain 700:lla.
Naapuriliikkeessä oli sitten Shoeita ja siltä XR-1000 kokeilin ja se oli parempi. X-Spiritin vedin päähän ja se oli sitten siinä. Paras kypärä ikinä MINUN päähän. On ollut aivan loistava niin radalla kuin matkallakin. Sehän näissä "kisakypärissä" on että niissä on vähemmän pehmusteita, hiukan enemmän ääntä ja pysyvät paljon tiukemmin päässä kuin touring-kypärät. Siksi sovittaminen kiireettä on todella tärkeää.