• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arai vs. Schubert

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBF600S

New member
Noniin, konttasin 30km/h:n vauhdista... Kypärä otti siinä osumaa ja menee vaihtoon...

Entinen oli Arai Astro R ja hemmetin hyvä, mutta alkoi tuo Schubert Concept kiinnostamaan sen aurinkovisiirin takia...

Onko kellään kokemuksia Astro R:stä ja Conceptista... Olisi mukava kuulla onko noiden kypärien melussa suuria eroja? Hintaeroahan on Schubertin hyväksi...

Vai pitäisikö hankkia ihan joku muu kypärä? Niin ja mistäköhän se kypärä kannattaisi hommata?

Kysymyksiin en osaa vastata mutta ainakin S1:n aurinkovisiiri toimii erittäin hyvin.

Itse olen ollut Arain leirissä 4v.
Nyt tuli sitten uusi S1 seuraavaksi kypäräksi, luulen kuitenkin että tuo kypäräkysymys on hieman yksilöllistä miten kyseinen potta sopii sun kupoliin, foorumilta sitä vastausta et löydä
wink.gif

Älä ainakaan sitä vanhan mallin conceptia osta. C2 on kuulemma paljon hiljaisempi.
Ja jos et avattaa tarvitse niin S1 sitten.

Schubertin S1-mallia kannattaa kyllä kokeilla. Selvästi hiljaisempi kuin Arai Astro. Itellä Arai ja testasin Schubertia, kun sitä kehuttu. Lisäksi Schubertin visiirinkiinnitys mekanismi on järkevämpi ja visiiri on oikeasti huurtumaton. Hintalaatusuhdekin on parempi.

[Offtopic] Kyl mie oon katkera teille, jotka voitte VALITA kypäränne
sad_orig.gif
Meikäläisen on valittava se, joka mahtuu päähän. Perjantaina uuden mopon luovutus, eikä ole vielä sopivaa pottaa löytynyt
omg.gif
[/Offtopic]

No niin, kävin sitten vuorotellen ajamassa Arain ja Schuberthin.

-Araille plussaa että se ei "humise" elikkäs ilman suhina ei kuulu niin kovasti sisälle.

-Arailla myös parempi näkökenttä pystysuunnassa jos kyykyllä ajaa niin voi välillä pitää niskaa vähemmän pystyssä, en nyt osaa paremmin sitä selittää.

Schuberthilla taas moottorin äänet ei kuulu kypärän sisälle niin kovasti kun arailla mutta humisee ja viheltää hieman.

-Visiiri on parempi ja helpomi avata esim liikkeestä.

-Tummennettu lippa on loistava ja visiiriä ei tarvitse vaihtaa vaikka ajelu menisikin ajateltua myöhempään (jos käyttää tummaa visiiriä araissa niin pitää olla kirkas mukana kun alkaa hämärtyä).

-S1 sivuttais näkökenttä laajempi ja päätä ei tarvitse niin paljoa kääntää kun tsekkaa kaistanvaihdossa olan yli.

-Leukatilaa on S1:ssä enemmän ja ei tarvitse erillistä ilmanohjainta joka ainakin minulla araissa painoi nenään, mutta mulla onkin tälläinen tuulenhalkaisija päässä
tounge.gif

Itse pidän kummastakin kypärästä mutta S1 on valinta ykköspotaksi.

Toivottavasti sait jotain tästä irti, onhan jokaisen pää omanlaisensa ja mopoissa eri virtaukset
tounge.gif

[Offtopic] Kyl mie oon katkera teille, jotka voitte VALITA kypäränne  
sad_orig.gif
Meikäläisen on valittava se, joka mahtuu päähän. Perjantaina uuden mopon luovutus, eikä ole vielä sopivaa pottaa löytynyt  
omg.gif
[/Offtopic]
Niin, mikä on sun kypärän koko? Mun potan takana lukee 64 XXXL ja silti on kiree.
Hatun koko on 62. Siinä sitä valintaa on.
sad_orig.gif

Eikös Arain ja Suupertin kuupan muoto ole niin paljon toistensa vastakohdat, että ei pitäisi olla kovin vaikea valinta?

Arai pallopäille ja suupertti puikuloille
smile_org.gif

Eikös Arain ja Suupertin kuupan muoto ole niin paljon toistensa vastakohdat, että ei pitäisi olla kovin vaikea valinta?

Arai pallopäille ja suupertti puikuloille  
smile_org.gif
On niissä Arain malleissakin eroja... Astro R on puikuloille ja Maverick  pallopäille...
Jaa'a. Ei näitä muotojakaan näköjään voi sitten vertailla kuin henkilökohtaisella tasolla.

Allekirjoittaneella on pää kuin jaska jokusella ja juuri tuo astro r sopii kuulaan kuin valettu.

Bikeworldin sivuilta löytyy tällainen "Arai is known for producing three different helmet shell shapes; the so-called "long oval", the "round oval" for "earth" shaped heads like mine, and the relatively new "intermediate oval" of the Arai Astral"

Testikaverin mielestä Astro (tosin J-malli) oli hänenkin palloonsa yksi parhaista. "fits me better than just about any other motorcycle helmet I've ever tried. My "earth" shaped head has been a real problem when it comes to motorcycle helmet comfort."

Noh, mutta ainakin niin erilaisia nämä ko. kypärät olivat omassa päässäni, että en voi kuvitella molempien olevan vaihtoehto ainakaan itselleni. Kaipa tuokin voi tietty olla yksilöllistä.

Onko muilla S1 käyttäjillä ongelmia että kypärä vuotaa siitä leuan kohdalla olevasta automaati-ilmastoinnista. Tuntuu motarilla et ajais visiiri auki.

Ajoin juuri näitä kypäriä vuosi sitten kun kypärää ostin yhteenveto oli :
Arai on todella kevyt ja pieni ja ei puistele päätä yhtään mutta shuupertti on huomattavasti hiljaisempi varsinkin kun vetää kaulaan paksun kaulaliinan ja aurinkovisiiri on kyllä hieno juttu. Suurperttiin päädyin koe ajojen jälkeen juurikin sen hiljaisuuden vuoksi ja kumpikin istui minun päähän kyllä hyvin.shuupertin miinuksena on kattoilmastoinnin vinkuminen mutta itsellä soi aina jokin jenkka kypärän sisällä jolloin sitä ei huomaa yhtään.

Olen huomannyt että jos leuka ilmastointi on auki niin tuulee otsaan mutta muuten en ole kyllä huomannut että liikaa vetäs. Aurinko lipan kun panee alas niin veto loppuu päälaesta, sotkee vissiin sen päälaen tuuletuksen jotenkin.

Nojuu... kävin eilen koeajamassa S1:n ja tuo päälaen ilmastointi vinkui ikävästi vaikka oli tulpat korvissa... Aurinkovisiiri oli hemmetin hyvä, mutta ärsytti se nenän kohdalle lovettu kolo... Tänään käyn ajelemassa vielä tuon C2:n... Consepti oli ruma, joten sitä en ainakaan osta
smile_org.gif

Ei tullut eilen kokeiltua miten tuo avattava kypärä menee päähän silmälasien kanssa vai meneekö? no tänäänhän se selviää...

Itellä on Arai AstroR enkä sitä vaihtaisi mihinkään olen koittanut tota Schuberttia mutta ei vakuuttanut. Kaveri sai juuri tarpeekseen schubertin ko mallista ja ilmoitti että se menee myyntiin just nyt.

Nojuu... kävin eilen koeajamassa S1:n
Jaa se olit sitten sinä seuranani koeajolenkillä  
smile_org.gif

Itse taidan myös päätyä tuohon Araihin, vaikkei tuo S1 ihan pahalta tuntunut sekään. Tuolla aurinkolipalla ei kyllä ole mulla ainakaan mitään virkaa, se kun ei pääse lähellekään Serengetin ominaisuuksia. Nyt vaan odottelen tietoa, että löytyykö mistään maailman kolkasta Astro R:aa tai Viperia hopeanharmaana  

Itsellä on molemmat Astro R ja S1.
S1:stä käytän 85% ajoista. Arai lähinnä radalla ja sit ku muuten mennään jossai missä on kiva kuulla moottoria enempi.

Mutta kyllä' S1 mulle mukavampi on.
Eikä tartte leikkii visiireillä.

Nolanin uudessa 102 keulaporttikypärässä on samanlainen kätevä aurinkovisiiri, kuin Schubertillakin. Lisäksi valmius puhelimelle, sisäänrakennettuna.

Back