• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Äree kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
P.S. Luuletko, että ilman kantaaottavaa panostasi tähänkin keskusteluun, vanha, minä tai monet muut ei tiedä eroa umpi- ja avokypärän välillä tai käsitä sitä, että avoimeen paikkaan sattuu selvästi herkemmin ja enemmän kuin suojattuun??  
pftroest.gif
No näköjään se on jäänyt epäselväksi, kun tulee noin fiksuja juttuja, "ei ole tapana kaatuilla"/"ajattelin pysyä tien puolella".

Oolrait, oot siis sitä mieltä, että vain positiiviset mielipiteet saa kertoa. Kuten aiemmin sanoin, aja vaan avokypärällä, laki ei umpikypärää vaadi ja se on edelleenkin idioottihommaa ajella avokypärällä.

P.S. En ajele ylinopeutta, en hiukkaskiihdyttimellä enkä kitise sakoista.
sama kuin saarnaisi umpiauton puolesta sille jolla on avoauto ja kuinka idioottimaista on ajaa avoautolla kun umpiautojakin on saatavilla.

joopa joo. jatkakaa..

P.S. Luuletko, että ilman kantaaottavaa panostasi tähänkin keskusteluun, vanha, minä tai monet muut ei tiedä eroa umpi- ja avokypärän välillä tai käsitä sitä, että avoimeen paikkaan sattuu selvästi herkemmin ja enemmän kuin suojattuun??  
pftroest.gif
No näköjään se on jäänyt epäselväksi, kun tulee noin fiksuja juttuja, "ei ole tapana kaatuilla"/"ajattelin pysyä tien puolella".

Oolrait, oot siis sitä mieltä, että vain positiiviset mielipiteet saa kertoa. Kuten aiemmin sanoin, aja vaan avokypärällä, laki ei umpikypärää vaadi ja se on edelleenkin idioottihommaa ajella avokypärällä.

P.S. En ajele ylinopeutta, en hiukkaskiihdyttimellä enkä kitise sakoista.
Ok, jätetään koko juttu, eikä ainakaan tehdä riitaa turhasta. Minä en ole koskaan väittänyt etten kaadu koskaan tai että pysyn aina tiellä.

Viimeisin kaatuminen kuori kädestä nahan, kun piti ajaa t-paidassa kesäkuumalla, ei huomannut vasta piettyä runtua tiessä, takapää alta..., no tiesi sen olevan vaarallista, mutta ei välittänyt. Tästä tosin n. 19 vuotta aikaa, ajan edelleen t-paidassa kovimmalla helteellä ja olen vissiin sen sortin luupää, etten ota opikseni.

P.S. Avasin äskettäin tv:n ja Dr.Phil sattui juuri paasaamaan mantraansa siitä, miten ajoi moottoripyörällä siihen asti, kun perheen esikoinen syntyi. Sitten pyörä pois kuvioista, eikä tuosta mitään motoristia ole vissiin tullut sen koommin. Mun poika syntyi alkuvuodesta, rankkaan on ollut, mutta en voi lopettaa elämistä edes pojan takia ja jo nyt vaimo kärttää, että pitäisi päästä kanssani ajelemaan. Hänelle ostin umpikypärän ja on ollut tyytyväinen.  
biggrin.gif

Ihan siisti pottahan tuo on. Ei ehkä meikeläisen tyyliä kuitenkaan  
wink.gif

Ite ajelen nolanin no1 outlaw avopotta päässä, paitsi kun lähden reissuun ni menee x-lite päähän.
Sateen varalta. Viime kesänä sukelsin raekuuroon avo päässä ja oli muuten nassu hellänä  
tounge.gif

Ja hoitotestamentti tehty. Ei tartte pitää koneessa keinotekoisesti hengissä ja tuhlata rahhoo.
http://www.stakes.fi/FI/Palvelut/lomakkeet/htestamentti.htm

En jaksanut lukea kaikkia viestejä enkä tiedä mistä te ihan tarkkaan puhutte (ymmärtänyt taas ihan väärin) mutta mielellään ajaisin ilman mitään kypärää,niin kuin joissain USA:n osavaltiossa kai saakin..

sama kuin saarnaisi umpiauton puolesta sille jolla on avoauto ja kuinka idioottimaista on ajaa avoautolla kun umpiautojakin on saatavilla.
Tässä puhutaan nyt täysin asiasta, jolla on väliä henkiinjäämisen kannalta kunnon rysäyksessä. Se, että vähättelet asiaa kummallisella vertauksella ei sitä faktaa muuta.

P.S. Avasin äskettäin tv:n ja Dr.Phil sattui juuri paasaamaan mantraansa siitä, miten ajoi moottoripyörällä siihen asti, kun perheen esikoinen syntyi. Sitten pyörä pois kuvioista, eikä tuosta mitään motoristia ole vissiin tullut sen koommin. Mun poika syntyi alkuvuodesta, rankkaan on ollut, mutta en voi lopettaa elämistä edes pojan takia ja jo nyt vaimo kärttää, että pitäisi päästä kanssani ajelemaan. Hänelle ostin umpikypärän ja on ollut tyytyväinen.
biggrin.gif
Jep, turhahan näistä on riidellä, enkä minä ole menossa sanomaan kellekään oikeassa elämässä miten pitää elää tai pyörää ajaa. Online näitä suoriakin mielipiteitä nyt tulee joskus ilmaistua ja hyvähän se on, että asioista puhutaan, kärkkäästikin.

Johtuskohan tuo Dr.Phil juttu siitä, että käsittääkseni tuo farkuissa ja kypärättä ajeleminen pelkät reiskat päässä puhuttaa jenkkilässä ihan eri tavalla, kun se on täysin "ok-hommaa" lain puitteissa joissain osavaltioissa jos ikää on tarpeeksi.

biggrin.gif
Jep, turhahan näistä on riidellä, enkä minä ole menossa sanomaan kellekään oikeassa elämässä miten pitää elää tai pyörää ajaa. Online näitä suoriakin mielipiteitä nyt tulee joskus ilmaistua ja hyvähän se on, että asioista puhutaan, kärkkäästikin.

Johtuskohan tuo Dr.Phil juttu siitä, että käsittääkseni tuo farkuissa ja kypärättä ajeleminen pelkät reiskat päässä puhuttaa jenkkilässä ihan eri tavalla, kun se on täysin "ok-hommaa" lain puitteissa joissain osavaltioissa jos ikää on tarpeeksi.
Nyt menossa jo rankka OT ja siitä anteeksipyyntö!

En tiedä jenkkilän tavoista liikaa (jo senkin takia, että kävin siellä viimeksi lapsena), mutta tapa jolla tämä "tohtori" esitti asian sai varmasti jokaiselle motoristilla morkkiksen siitä, ettei ole toiminut hänen tavallaan. Tai ainakin tarkoitus oli. Hänhän tietää aina oikean tavan toimia. Jostain syystä tiedän tapoja toimia eri tavalla, mutta minulla ei ole tuotantoyhtiötä maksamassa paria miljuunaa kuussa mielipiteistäni. Tämä koko Phil homma oli pelkkä turha heitto, yhtä turha kuin koko äijä omassa elämässäni.

Tämä koko Phil homma oli pelkkä turha heitto, yhtä turha kuin koko äijä omassa elämässäni.
Äijjähän on läski, eronnut putkimies joka leikkii telkkarissa jotain hotshot-psykologia. Se mistään mitään tiedä, tais olla paska putkimieskin kun piti tolle alalle lähtiä.

Tän säikeen anti tiedettiin jo luvattoman huonossa alustuksessa, joten offtopikki voitaneen suoda
biggrin.gif

Tässä puhutaan nyt täysin asiasta, jolla on väliä henkiinjäämisen kannalta kunnon rysäyksessä. Se, että vähättelet asiaa kummallisella vertauksella ei sitä faktaa muuta.
eiköhän lopeteta jo. en tarvi lupaa keneltäkään täältä foorumilta koskien käyttämiäni ajokamoja. mun henkiinjäämiseni pitäisi olla sulle yhtä yhdentekevää kuin se että käytänkö mä avokypärää tai umpikypärää.

Hommahan toimii näin että samoin kun tällä foorumilla eräs ryhmä tuo esiin ylivertaisia ajotaitojaan/refleksejään, myös avokypärällä ajavan refleksit toimii niin että kädet suojaavat kasvoja sitten kolarissa
wink.gif
Tää on ny vähän sama homma kun tuolla turvallisuudessa kysely pelkäätkö enemmän kuolemaa vai halvaantumista, itse en asiaa ajattele enkä myöskään siis koko ajan ajattele tätä kypärähommaakaan. Itse en ihan pian aio siirtyä takaisin umpipottaan, sen verran mukavampi tuo avonainen versio on.

eiköhän lopeteta jo. en tarvi lupaa keneltäkään täältä foorumilta koskien käyttämiäni ajokamoja. mun henkiinjäämiseni pitäisi olla sulle yhtä yhdentekevää kuin se että käytänkö mä avokypärää tai umpikypärää.
Joo, enkös sen tuossa tuonut pariin otteeseen jo esille(vaikka idioottihommaa onkin
biggrin.gif
)

Ei ole itse asiassa kovinkaan kauan siitä kun crossarit veti avopotalla ja laseilla,seuraavaksi tuli maskit ja nykyään on leukasuoja ja lasit,sama enskaporukoilla.Kyllä niillä kai on leuat tallella,siellä on se edessä ajavan aiheuttama kivi-ja hiekkasade se miksi suojaudutaan mutta tottakai myös laskeutuminen naaman varaan sattuu.Ei sielläkään ihan mahdottomasti niitä naamavammoja ollut vaikka kaatumisriski on melkoinen. Mutta kehitys kehittyy ja suojat myös.Itse vetelen yhä edelleen avopotalla muutaman kerran kesässä ihan vaan siksi että se tuntuu ihan hyvältä ja niinkuin sanottiin,näkeminen on paljon helpompaa. Samoin haistaminen,varsinkin nyt kun kananpaska haisee että silmiä kirvelee.
biggrin.gif

Back