• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Arlen Ness

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

viltsu

New member
Olen katsellut Duellin kuvastossa olevaa Nessin 2-osaista nahkapukua. Onko kenelläkään kokemusta vielä tästä? Hintahan on suht edullinen ovh. 670e. Ajattelin mennä itse lähipäivinä sovittelemaan, joten jos jollain teistä on kokemusta/mielipiteitä kyseisestä puvusta niin antaa palaa...

Eipähän ole omakohtaista kokemusta moisista, mutta ainakin noita on tuolla ameriikan voorumeilla kehuttu kovasti...
Laatu vaikutti ihan asialliselta myös ko. tuotteita näpelöidessä, mutta eiköhän se paras puku ole silti se joka parhaiten istuu päälle ja on riittävän tukevasti/laadukkaasti tehty (ettei mene lipatessa kappaleiksi).

Minusta se on liian kallis sellaiseksi kuin on.
Joustot on toteutettu kangaspaloilla, eikä niitä ole tehty nahasta, kuten kuuluisi. Takin ja housut yhdistävä vetoketju oli YKK:n lelumallia.

Mikäs siinä muuten, noita on mielestäni myyty ulkomailla noin 400 € hintaan...

Onhan Dainesella, Alpinestarsilla, IXS:llä yms. suurimmassa osaa puvuissa joustot toteutettu "kankailla". Kangas tarkoittaa tässä tapauksessa jonkinlaista kevlar tms. kuitustretchiä. Sen kummemmin A N:n pukuja tuntematta...

Hmm... mä oon saannu sen kuvan että noi Arlen nessit on ihan ykkösluokkaa. Itteltä löytyy kanssa tommonen puku ja ei oo mitään pahaa sanottavaa siitä. Mitä vikaa on kangaspaloissa haaroissa? Paljon paremminhan se sillon istuu kun se antaa vähän myöden. Eikö kankaalla joustetut puvut ole juuri kalliimpia noin yleisesti ottaen (?).

Onhan Dainesella, Alpinestarsilla, IXS:llä yms. suurimmassa osaa puvuissa joustot toteutettu "kankailla". Kangas tarkoittaa tässä tapauksessa jonkinlaista kevlar tms. kuitustretchiä. Sen kummemmin A N:n pukuja tuntematta...
Eikä ole. Nyt sekoitatte jouston ja jouston.

Arlenn Nessin tuossa pukuversiossa takapuolen jousto, sekä polvien yläpuolen jousto on tehty CORDURA-kankaasta, joka ei siis jousta, vaan siitä on neulottu sellainen "ryppykasa". Dainesella ja muilla laatumerkeillä nuo osat, etenkin elintärkeä takapuolen jousto, on tehty nahasta.

Dainesen ja Alpinestarin puvuissa (myös Nessin) turvallisuuden kannalta merkityksettömät osat, kuten hihan kiristysjousto ja haarovälin jousto on tehty kevlar-vahvisteisesta lycrasta, joka joustaa suoraan ilman rypytystä.

Eli puvussa on säästetty, ei ole halpaa neuloa nahasta rypytystä polvien yläpuolelle ja selkään. Se maksaa mielestäni edelleen aivan liikaa suhteessa siihen, mitä rahalla saa. 2-osainen Duellilla myytävä Nessin puku on mielestäni 350 € puku. Sen verran kräpsästi se on tehty, ei se saa maksaa samaa, mitä laadukkaammilla ja kalliimmilla materiaaleilla/yksityiskohdilla oleva puku.

Katsokaa niitä pukuja.

allright. eikös tuota arlen nessia kumminkin käytetä motogp:ssä ja superbikessä. omani on ainakin kengurunnahkaa ja pitäisi siis olla sitä "uusinta uutta"

allright. eikös tuota arlen nessia kumminkin käytetä motogp:ssä ja superbikessä. omani on ainakin kengurunnahkaa ja pitäisi siis olla sitä "uusinta uutta"
käytetään kyllä.Arlenn Ness osaa tehdä hyviäkin pukuja, mutta Nessillä ei ole vastaavia teknisiä innovaatioita kuin Dainesella ja Alpinestarilla. Moto GP on loistava paikka mainostaa tuotetta sinänsä.

Kengurun nahkaa on käytetty iät ja ajat nahkapuvuissa. Kyllä kengurun nahkainen puku Nessiltä on varmasti ihan hyvää tasoa. Hinta on ainakin kengurunnahkaiseksi ok, ja se kengupuku näytti ihan hyvältä, toisin kuin se 2-osainen Duellin mallistossa.

ÄLKÄÄ VAAN TILATKO TUOLTA CISSBURYLEATHERISTA! Itse tein tilauksen sinne ja ehdin maksaa puvun Visalla, mutta peruinkin sitten tilauksen. Tiedustelin monta kertaa rahojen palautusta ja vastasivat yhteen mailiin neljästä, että ovat "palauttaneet" rahat eikä sen jälkeen (yllätys, yllätys) kuulunut mitään. Eihän ne mitään rahoja palauttaneet.  
crazy.gif
 Olin yhteydessä luottokuntaan ja tein reklamaation asiasta. Onneksi loppupeleissä sain rahat takaisin luottokunnalta. Thank God!  
thumbs-up.gif

Tuo pulju on  
033102ass_1_prv.gif
!

Back