• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Asentohuimausta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cmas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi. Löysin tämän vanhan ketjun ja halusin ottaa osaa keskusteluun. Miten te pystytte ajamaan pyörällä tuon asentohuimauksen kanssa?
Mulla on sellainen tausta, että olen omalla ajovirheelläni kaatanut pyörän ja lyönyt pääni niin että sain asentohuimauksen, joka on läsnä enemmän ja vähemmän päivittäin. Nyt on murhe että jääkö ajoharrastus tähän..
:sad3: Mulla on ohjeet huimauksen hoitoon, eli noi käännökset käytössä joka päivä, ja pari vuotta se pysyikin pois hallitusti.. mutta nyt tuntuu etten pääse tästä eroon lainkaan, tai sit mä tressaan vaan liikaa tätä.
Huojentavaa tässä on se että mä luulin olevani ainoa tän ongelman kanssa, mutta en taida ollakaan.

Mulla oli kolme vuotta sitte talvella (ei tarvinnu jännitellä mp:llä ajoa..heh) vajaan kuukauden verran.
Itsestään meni ohi, ei ole koskaan ennen ollut eikä nyt ole ilmennyt senkään jälkeen.

Moi. Löysin tämän vanhan ketjun ja halusin ottaa osaa keskusteluun. Miten te pystytte ajamaan pyörällä tuon asentohuimauksen kanssa?
Mulla on sellainen tausta, että olen omalla ajovirheelläni kaatanut pyörän ja lyönyt pääni niin että sain asentohuimauksen, joka on läsnä enemmän ja vähemmän päivittäin. Nyt on murhe että jääkö ajoharrastus tähän..
:sad3: Mulla on ohjeet huimauksen hoitoon, eli noi käännökset käytössä joka päivä, ja pari vuotta se pysyikin pois hallitusti.. mutta nyt tuntuu etten pääse tästä eroon lainkaan, tai sit mä tressaan vaan liikaa tätä.
Huojentavaa tässä on se että mä luulin olevani ainoa tän ongelman kanssa, mutta en taida ollakaan.

Näin amatöörinä sanoisin että ajele ekaksi polkupyörällä. Jos ei ongelmia, toimii pää myös motskarin kanssa. Nimittäin helpommin tuo ongelma tulee esiin polkupyörän kanssa kuin motskarin. Munamankeli kun ei pysy pystyssä hetkeäkään jos ei tasapaino ole kunnossa ja vauhditkin ovat luultavasti pienemmät.

joo moottoripyörä on siitä hyvä kun sillä on oma tasapainoaisti.

tuo voi johtua korvasta, pitäkää karvalakkia talvella, ettei tulehdu korvat.

Voi johtua päälläseisomisesta, koska silloin sakat menee väärään paikkaan. ei kannata iäkkäämpänä enää seistä päällään.

Voi johtua niskasta, koska aivojen pitää pystyä laskemaan yhteen korvan aistin liikkeet ja suhteuttaa sieltä saatu data siihen missä asennossa pää on, esim jos kallistat päätä sivulle, niin korva sanoo, että kallistuu vasemmalle, mutta niskan lihastiedon avullla aivot tietää, että pää kallistui juuri tuon verran,joten keho lienee yhä pystyssä. Eli niska jumissa tämä systeemi ei toimi ja huimaa.

näyttöpäätetyössä niskan lihakset heikkenevät. Ne joutuvat atropiaan, koska voit kuvitella, että jossain oikeassa työssä päätä joutuu jatkuvasti kannattelemaan asentojen vaihtuessa, näytöllä asento ei muutu ja lihakset katoaa ja menee jumiin.

https://www.youtube.com/user/motivationaldoc/videos

tuolla on paljon videoita, joissa selittää eri harjoituksia ja ongelmia niskassa.

ok. muistan hyvin kun ouluzonelle meni eka kertoja kusisatasella cbrrällä. kyllä se niin painaa päätä tankkiin. vähä lisää reeniä, niin "ei tunnu missään" ok. sori kaljoissaan...

Hmm, olin haaverissa kolme vuotta sitten, sain siinä mm. kallonmurtuman joka vioitti hermonippua vasemman korvan ja oikean aivolohkon välillä. Vasemman korva kuulo meni ja tasapainoaisti kärsi vakavasti. Silmät kiinni
tai pimeässä kävely on haastavaa. Onneksi nyt jo parempi.

Merkillistä kyllä mp:llä ajaessa olo tuntuu täysin normaalilta eikä yhtään horjakalta, vaikka kävellessä ei asia pääse unohtumaan.

Hmm, olin haaverissa kolme vuotta sitten, sain siinä mm. kallonmurtuman joka vioitti hermonippua vasemman korvan ja oikean aivolohkon välillä. Vasemman korva kuulo meni ja tasapainoaisti kärsi vakavasti. Silmät kiinni
tai pimeässä kävely on haastavaa. Onneksi nyt jo parempi.

Merkillistä kyllä mp:llä ajaessa olo tuntuu täysin normaalilta eikä yhtään horjakalta, vaikka kävellessä ei asia pääse unohtumaan.

Sun pitää pyytää kunnallisesta apuvälinepalvelusta uus prätkä liikkumista helpottamaan.

Back