Ässä kävi penkissä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

elkku

New member
Kävi Ässä penkissä tänään. Paikka oli Mc Road Ratsien penkki. Vaihdettu suodatin, suuttimia rassattu ja pönttö.
Tehoa tuli takarenkaalta 136,6 / 9749 rpm ja 109,3Nm / 8070 rpm
Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora.
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Kuitenkin näytti tuo penkki 10 heppaa ekstraa... no ei vaa!
smile_org.gif

Onnittelut mukavista lukemista.
thumbs-up.gif
 
NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!...  
veryangry.gif
 taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
sport05.gif
 
NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!...  
veryangry.gif
 taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
sport05.gif
Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää
wink.gif
Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä...
biggrin.gif
 
NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!...  
veryangry.gif
 taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
sport05.gif
Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää  
wink.gif
Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä...  
biggrin.gif
Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja
062802jumpie_prv.gif

Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait
wink.gif
thumbs-up.gif
 
NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!...  
veryangry.gif
 taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
sport05.gif
Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää  
wink.gif
Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä...  
biggrin.gif
Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja  
062802jumpie_prv.gif

Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä  joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait  
wink.gif
 
thumbs-up.gif
Niin joutuu tekeen... Saat sitten maksusta nähdä vilaukselta ne tulosteet...
tounge.gif
Wattu, minen hae kun niitä ääniä...
idea3.gif
 
Kävi Ässä penkissä tänään. Paikka oli Mc Road Ratsien penkki. Vaihdettu suodatin, suuttimia rassattu ja pönttö.
Tehoa tuli takarenkaalta 136,6 / 9749 rpm ja 109,3Nm / 8070 rpm
Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora.  
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
Hyvältä näyttää lukemat, paljonkos ässässä on ilmoitettu koneteho vakiona ?
 
Hyvältä näyttää lukemat, paljonkos ässässä on ilmoitettu koneteho vakiona ?
Joo, kampiakselitehot oli 151,8 hv ja 121,5 Nm vakiossa ne tais olla, jos en väärin muista 146 hv ja 108 Nm. Eli ihan mukava nousu
Vääntöä oli jo 3 tuhannen kohdalla 90 Nm ja 5,5 tuhannessa 100 Nm, siis takapallolla. Eli normaalilla käyttöalueella hyvät väännöt. 3,7 tuhannen kohdalla huomaa, kun exup rupee toimimaan.
Niin ja kierrosrajoitin löi 285 km/ h kohdalla pelin poikki kierroksien ollessa 11500
biggrin.gif
 
Kävi Ässä penkissä tänään. Paikka oli Mc Road Ratsien penkki. Vaihdettu suodatin, suuttimia rassattu ja pönttö.
Tehoa tuli takarenkaalta 136,6 / 9749 rpm ja 109,3Nm / 8070 rpm
Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora.  
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
onko 1040cc?vakio kone tuottaa huipputehon yli kymppitonnin kiekoilla,mun 1070 tuotti parhaan tehon 9700 kierroksella.
 
NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!...  
veryangry.gif
 taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
sport05.gif
Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää  
wink.gif
Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä...  
biggrin.gif
Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja  
062802jumpie_prv.gif

Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä  joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait  
wink.gif
 
thumbs-up.gif
Ei anna positiivisia.. Enemmän tuli vaikkapa Mr-Powerilla takanakilta munkin pyörässä kuin Viaberissa. Ennemmin se näyttää alakanttiin, viimeks kun käytin omaa GSX-R 1000:a siellä, niin ilman NOS:sia 149hp takarenkaalta. Busasta siellä oli tullu 152hp takanakilta:
http://www.busanistit.org/foorumi....2;t=856
 
Tässä dynokäyrät, toinen pyörä on kaverin 1070cc Thunderace Akran kokoputkella, omat neulat ja vähän isommat suuttimet, pikkasen hiplattu kansi + BMC suodatin. Bike Worldin penkki.

Toinen on mun GSX-R 1000, Akran bolt-on, ja ruisku säädetty + K&N. Mr-Powerin penkki. Ja tietysti tuossa käyrässä ei käytetty kaasua.

Aika hyvin Ace pistää kampoihin Gixxerille, keskellä aika paljon tehokkaampi. Acen käyrässä näkyy Exupin poisto kun vääntö alle 5000rpm on pikkasen heikkoa...

Tietysti, kun en ole omaa pyörää tuolla penkissä käyttänyt, niin muutama heppa voi olla penkeissä eroa suuntaan tai toiseen. Lähellä ne on kuitenkin toisiaan, koska katottiin Bike Worldissa muitakin käyriä (esim Gixxerin) ja samalta ne näytti kuin muuallakin.

Tossa se kuva, huomatkaa että siinä on hiukan epätarkkuutta, kun näpyttelin arvot exceliin kattomalla kuvasta ja vain 500rpm välein:
Dynokayrat.JPG
 
onko 1040cc?vakio kone tuottaa huipputehon yli kymppitonnin kiekoilla,mun 1070 tuotti parhaan tehon 9700 kierroksella.
ei oo kuutioita kasvatettu, eli vakio.
Sitten täytyy kyl sanoo, että on ollu pikkasen optimistinen penkki. Aceissa on yleensä takarenkaalla 125-130hp vakiona. Eikä sliparilla yms härpäkkäillä kyllä tuollaisiin lukemiin tahdo ainakaan niissä penkeissä päästä missä mä oon käyny..

Kampurateho taas on sitä mitä luuliskin, eli tuossa on taas arvioitu takarengastehon perusteella kampuratehoa. Joka ei vaan onnistu, kun voimansiirto pyörii silloin ilman sitä rasittavaa voimaa, jolloin hävikki ei ole niin suuri kuin sitä rasitettaisiin voimalla.
 
Sitten täytyy kyl sanoo, että on ollu pikkasen optimistinen penkki. Aceissa on yleensä takarenkaalla 125-130hp vakiona. Eikä sliparilla yms härpäkkäillä kyllä tuollaisiin lukemiin tahdo ainakaan niissä penkeissä päästä missä mä oon käyny..

Kampurateho taas on sitä mitä luuliskin, eli tuossa on taas arvioitu takarengastehon perusteella kampuratehoa. Joka ei vaan onnistu, kun voimansiirto pyörii silloin ilman sitä rasittavaa voimaa, jolloin hävikki ei ole niin suuri kuin sitä rasitettaisiin voimalla.
Jep, mulle on itse asiassa sama antoko se takapallolta sen tossa penkissä 136 vai 130. Ainut oli et näki että kaikki on kohillaa
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
ja on se penkki mun kuuleman mukaan antanu noi tehot yleensä aika lähelle totuutta
nixweiss.gif

Esim. mun jälkee oli -04 busa jota rupesivat säätää boksille ja filtterille. Ennen niite asennusta ajoivat yhden vedon ja sai takaselta 162 hp. Ai niin, siihe oli laitettu jo tässä vaiheessa yoshimuran koko putkisto.
Boksi ja filsu jälkee teho oli 160 hp, mut vääntö nous aika paljo keskellä. En jääny enää oottaa lopullista tulosta mitä tuli. Sinne jäijät säätää ja minä
062802moto_prv.gif
eli en tiedä loppu tulosta. Eiks noi busat yleensä anna jotai ton suuntaista?
Tietokone näytti sen kampuratehon suoraa, en tiedä miten se sen laskee ja onks se onnistunu vai ei
biggrin.gif
 
Sitten täytyy kyl sanoo, että on ollu pikkasen optimistinen penkki. Aceissa on yleensä takarenkaalla 125-130hp vakiona. Eikä sliparilla yms härpäkkäillä kyllä tuollaisiin lukemiin tahdo ainakaan niissä penkeissä päästä missä mä oon käyny..

Kampurateho taas on sitä mitä luuliskin, eli tuossa on taas arvioitu takarengastehon perusteella kampuratehoa. Joka ei vaan onnistu, kun voimansiirto pyörii silloin ilman sitä rasittavaa voimaa, jolloin hävikki ei ole niin suuri kuin sitä rasitettaisiin voimalla.
Jep, mulle on itse asiassa sama antoko se takapallolta sen tossa penkissä 136 vai 130. Ainut oli et näki että kaikki on kohillaa  
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif
ja on se penkki mun kuuleman mukaan antanu noi tehot yleensä aika lähelle totuutta  
nixweiss.gif

Esim. mun jälkee oli -04 busa jota rupesivat säätää boksille ja filtterille. Ennen niite asennusta ajoivat yhden vedon ja sai takaselta 162 hp. Ai niin, siihe oli laitettu jo tässä vaiheessa yoshimuran koko putkisto.
Boksi ja filsu jälkee teho oli 160 hp, mut vääntö nous aika paljo keskellä. En jääny enää oottaa lopullista tulosta mitä tuli. Sinne jäijät säätää ja minä  
062802moto_prv.gif
eli en tiedä loppu tulosta. Eiks noi busat yleensä anna jotai ton suuntaista?
Tietokone näytti sen kampuratehon suoraa, en tiedä miten se sen laskee ja onks se onnistunu vai ei  
biggrin.gif
No ei se kauheesti näytä sitten liikaa, jos Busasta irtos putkella sen 160hp.

Tottahan on, että eri yksilöissä on jopa 10hp eroja! Johtuen enimmäkseen nokkien ajoituksesta. Sulla taitaa olla sitten ihan huippuyksilö.

Mulla oli kans edellinen R1 todella hyvä yksilö. Tää nykynen Gixxeri taas on ihan keskitasoa tai jopa hiukan alle. Pitäs varmaan ottaa kansi irti ja laittaa säädettävät nokkapyörät..

Niin, eihän niillä numeroarvoilla olekaan kauheesti merkitystä, erojen mittaamisen ennen/jälkeen muutoksien ihan asiallinen ja tietysti voi verrata muihin samassa penkissä käyneisiin. Kyllä noi penkit varmaan lähes kaikki näyttää 5hp sisään samoja arvoja, ainakin ne on näyttäny missä mä olen käynyt.

Lambdalla se varsinainen säätötyö kuitenkin tehdää, penkki on vaan ok apuväline tohon hommaan. Jarrullinen penkki varsinkin, tollanen inertiadyno on vaan lähinnä pääsuuttimen/kaasu pohjassa arvojen tarkastukseen hyvä.

Joo, tollasella rullalla kun mitataan takapyörältä, niin kampuratehoa ei todellakaan sillä pysty oikeesti mittaamaan. Ne on vaan jonkunnäkösiä arviota..
 
Back
Ylös