• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Audista ahteriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samppy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

samppy

New member
Sainpas tänään iloisen perjantaiyllätyksen. Audi teki lähempää tuttavuutta jammun takapään kanssa risteyksessä. Onneksi vauhtia ei ollut juuri nimeksikään, mutta kyllä se aika kivan näköstä jälkee teki pyörälle. Kaikki takaosa muovit paskana, vaimennin poikki, kahvaa solmuun jne. Kerrointa lisää, että kahden viikon päästä lauttapaikat ja hotellit varattuna kesälomareissua varten.
Ei aina auta että on itse hereillä, peileistä kattelin kun Audin keula kasvoi kasvamistaan, mutta mihis meet kun edessäkin oli auto.
Noh ei muuta kun uutta osaa pyörään vakuutusyhtiön piikkiin. Onneksi ei tarvitse itteä paikata, pelkkä muovi ja rauta riittää

Vittuuttaan yritti ajaa oikein lähelle ja menikin liian lähelle?
kaboom.gif

Ainoa kokemukseni kolaroinnista on kun Audi tuli risteyksessä päin punaista nuolivaloa. Onneksi oltiin liikkeellä autolla.

Itse pari vuotta sitten peräänajossa olleena varoitan, ulkoisesti ei pahemmin vaurioita, mutta lunariin meni, runko kiero. Toivotaan ettei sulla ole niin.
Tosin törmäysnopeus n.40km/h

taas hyvä esimerkki siitä kun jarruttaa
risteyksessä ja peileissä näkyy lähestyvä
auto. Mitä teet kun ei aina(koskaan) tiedä
mitä autokuski ajattelee/tekee.

Itsellä oli ns. serantatilanne moottoritiellä kehä II:n kohdalla. Ajoin letkassa ohituskaistaa, edessä hyvä turvaväli, kun katsoin letkan jarruttelevan. Painoin jarrua rauhallisesti, samassa edessä ajava löi liinat kiinni, puristin hiukan lisää, kun oli vielä matkaa ja jarrutin siihen viiden metrin päähän hidasajoon. Samalla seurasin peilistä kun mersu hidasti perässä myös. Yhtäkkiä alkoi kuulua renkaiden ulinaa, jatkoin samalla mateluvauhdilla edessä menneen oikealle puolelle, siihen kaistojen väliin, kuitenkin vasemmalle kaistalle. Antaa autojen kolhia toisiaan, minä en jää siihen väliin. Huomasin siinä siirtyessä että mersu ajoi minun vasemmalta puolelta aivan minun edessä menneen puskuriin kiinni ja pysähtyi siihen. Käännyin katsomaan mersun kuljettajaa, se osoitteli sormella syyttävästi sen takana tullutta pakettiautoa. Kannattaa pitää turvaväli ja silmät ja korvat auki.  
omg.gif

taas hyvä esimerkki siitä kun jarruttaa
risteyksessä ja peileissä näkyy lähestyvä
auto. Mitä teet kun ei aina(koskaan) tiedä
mitä autokuski ajattelee/tekee.
Itte jarruttelen silleen ennakkoon, jotta takanatuleva havahtuu, jotta tarttee hidastaa. Jos tulee tiukka jarru niin sitten kattoo vähän peileihin että tartteeko siirtyä alta pois. Siis silloin kun muistan...

Oliskohan tuonkin voinut välttää jos jättää liikennevaloissa eteensä tilaa, että olis paikka minne mennä takaatulevia karkuun jos näyttää pahalta??

Näin perseeseen saaneena, pyydän anteeksi kaikilta Audi ihmisiltä. Asian ydin ei ollut Audi. Henkilökohtaisesti olen tyytyväinen että perään ajava oli järkevä aikuinen Audi kuski eikä mikään amistoteini vakuutuksettomalla ja kilvettömällä toyotan romulla.
Joku aikaisemmin eppäili olisinko tämän voinut välttää jättämällä eteen tilaa, mutta olen sitä mieltä että tämän onnettomuuden välttääkseni olisi minun pitänyt jäädä töihin pidemmäksi aikaa / ajaa jotakin muuta kautta.

Mä kerran jarrutin just vaihtuneisin punasiin, silleen et kerkesin ihan ok. jarruttaa. En kattonu peilejä ja vähän pysähtymisen jälkeen kuulin ja näin ku vihree pökötti menee oikeanpuoleiselta kaistalta renkaat ulvoen ohi, ja mun vierellä ollessaan hänellä oli vielä paljon vauhtia. Sen jälkeen oon kattonu peileihin, vaikka istuisin vänkärin puolellakin.

Olisi hurjan kiva, jos ihmiset viitsisivät pitää turvallisuusaiheisen ketjun edes suunnilleen asiallisena. Poistin tästä ketjusta noin 60 % viesteistä, joila ei ollut mitään tekemistä aloitusviestin asian kanssa (paitsi audi).

Paskanjauhantaan voipi avata oman ketjun siitä, kenellä on audi, kenellä puusilmä ja kuka on köyhä.

Tai lähtekää tien päälle, siellä on hieno keli!
cool.gif

Itse vältän tämänkaltaiset vahingot ajamalla aina valoissa ekan auton eteen/rinnalle.

Itse pyrin aina pois pysähtyneestä jonosta joko oikealle pientareelle tai vasemmalle reunaviivan yli esim. kehä III:lla, kun idästä tullessa käännytään ansatielle. Näin on pienempi mahdollisuus jäädä mankeliin jos joku tuuppaa vaikka jonon persauksiin.

Pelottavia paikkoja tuollaiset jossa näkee peileistä toisen keulan lähestyvän uhkaavasti.

Muistuupa mieleeni, olikohan 70-luvun loppupuolta tai jotain sinne päin, kun lauttasaaren sillalla (motarilla) jono oli pysähtynyt. Rekan takana pysähtyneenä muistaakseni joku Fiat 850 pikkukinneri... (nuorimmaiset ei ees taida tietää mikä tämmöinen Fiat on  
tounge.gif
) takaa tuli iso kuorma-auto, jonka kuski ei ollut heti tajunnut jonon pysähtyneen, ja tuuppas sen Fiat poloisen sellaiseksi varmaan metrin mittaiseksi metalli kasaksi rekan perän ja kuorma-auton keulan väliin.

Jep... siinä sillalla oli ensimmäisenä pysähtynyt kuorkki sitten se 850 hiivatti. Hiivatin perässä oli 240 volvo jonka perään se viimeinen kuorkki pasautti. Hesarissa oli kuva missä ei näkynyt sitä 850:tä ollenkaan ja volvokin oli ihan rutussa. Volvossa olleista kukaan ei loukkaantunut.

Sattumalta satuin puhumaan puhelimessa ko. volvokuskin isän kanssa joka totesi, että ihan sama jos auto vie vaikka pari litraa bensaa enenmmän sadalla kilsalla... se on hintansa arvoinen. Sitä en muista miten hiivatissa olleille henkilöille kävi.

Olisi hurjan kiva, jos ihmiset viitsisivät pitää turvallisuusaiheisen ketjun edes suunnilleen asiallisena. Poistin tästä ketjusta noin 60 % viesteistä, joila ei ollut mitään tekemistä aloitusviestin asian kanssa (paitsi audi).

Paskanjauhantaan voipi avata oman ketjun siitä, kenellä on audi, kenellä puusilmä ja kuka on köyhä.

Tai lähtekää tien päälle, siellä on hieno keli!
cool.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Back