• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auto vs moottoripyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei se auton voittaminen ole niin itsestäänselvyys, vaikka moni sellaista kuvittelee. Liikennevaloista kiihdyttäessä tunne helposti vain vahvistuu, mutta ei se niin helppoa ole, kuten joku joskus yritti täällä amatööreille kertoa. Esimerkiksi tuossa viikolla joku närhi sai hieman omakohtaista kokemusta Ford Fiestan 1.3 tarjoamasta vastuksesta ja osaa varmasti jatkossa katsoa paremmin millaisella tiellä ne munat kannattaa pitää siellä höyhenissä. Harmi, ettei tämä kaveri tiedä miten paljon kovempaa M3 liikkuu samassa kohdassa, jotta telluksella olisi edes kaksi motoristia, jotka tajuavat jotain realismista.
Tässä haisee kyllä niin legendaariset ainekset ettei olisi vaan ollut tie 1835 kyseessä? Oliko itselläsi kiire lossille?

Hmm, kuulostaa sikäli tutulta, että tuossa männä viikolla pyyhkäisin jostain tuon oloisesta autosta ohi  
wink.gif

Ajettiin ensin isompaa tietä ja joku Fiestan oloinen  ajo edellä ajavan auton perseessä kiinni ja kävi jo se hiukan ärsyttämään.

Sit kun käännyttiin pikkuauton kans risteävälle tielle, niin ajattelin et kai sillä kiire oli kun aika hyvää vauhtia mentiin pikkutietä.

Kohta kumminkin huomasin et vedätystä on kinnerikuskilla mielessä tai sit kuvittelee kyl hiukan liikoja ja otin hiukan lähemmäs. Ajelin isoimmalla vaihteella koko ajan perässä ja suoralla vetäisin ohi, etteis jää mitään illuusiota.

Jos mahto olla sama juttu, niin taishan tuo silti jäädä...

Luulin et tiedän kuskinkin, mutta on kyl kirjoitellu tänne hiukan eri nimimerkillä...

Edit: Sen verran vielä tuosta menopelistä, että mulla on perinnetietämyksen mukaan täysin ilman ajo-ominaisuuksia oleva 280kg möhkäle eli V-Max ja ei tuossa vielä pienellä tekemiselläkään mitään ihmeellistä tehopainosuhdetta ole  
biggrin.gif

Edit2: Jäi vielä tuo jarrujuttu huomaamatta ja kyl kuulostaa aika samalta keissiltä.
Mun tapauksessa tossa suoran pätkän jälkeen alkaa 50 alue ja asutus erittäin lähellä tietä ja siihen vedän kyllä vissin rajan minkäänlaisessa kuittailussa ja himmasin vauhdin merkin osoittamiin lukemiin. Mun tapauksessa kyllä kinnerikuskikin jäi taakse ajelemaan ihan suosiolla ilman mitään murhayrityksiä tms.
Ei voi olla sama keissi. Tässä tarinassa pyörä jäi ekoissa kurveissa selvästi ja käytti suoralla raakaa voimaa  ohitukseen ollakseen sitten jarruissa tiellä.
tounge.gif
Vai oikein käytti "raakaa voimaa" päästäkseen ohi suoralla 1.3 Fiestasta...

Näillä pakkaskeleillä ei taida oikein auringon pistostakaan saada, joten täytyy sanoa, että on sul jutut!

Ja vaikka siinä isossa nakussa olisi kuinka suuri lamppu tahansa edessä tuulta halkomassa, niin ei Fiestalla ole mitään jakoja.

Hmm, kuulostaa sikäli tutulta, että tuossa männä viikolla pyyhkäisin jostain tuon oloisesta autosta ohi  
wink.gif

Ajettiin ensin isompaa tietä ja joku Fiestan oloinen  ajo edellä ajavan auton perseessä kiinni ja kävi jo se hiukan ärsyttämään.

Sit kun käännyttiin pikkuauton kans risteävälle tielle, niin ajattelin et kai sillä kiire oli kun aika hyvää vauhtia mentiin pikkutietä.

Kohta kumminkin huomasin et vedätystä on kinnerikuskilla mielessä tai sit kuvittelee kyl hiukan liikoja ja otin hiukan lähemmäs. Ajelin isoimmalla vaihteella koko ajan perässä ja suoralla vetäisin ohi, etteis jää mitään illuusiota.

Jos mahto olla sama juttu, niin taishan tuo silti jäädä...

Luulin et tiedän kuskinkin, mutta on kyl kirjoitellu tänne hiukan eri nimimerkillä...

Edit: Sen verran vielä tuosta menopelistä, että mulla on perinnetietämyksen mukaan täysin ilman ajo-ominaisuuksia oleva 280kg möhkäle eli V-Max ja ei tuossa vielä pienellä tekemiselläkään mitään ihmeellistä tehopainosuhdetta ole  
biggrin.gif

Edit2: Jäi vielä tuo jarrujuttu huomaamatta ja kyl kuulostaa aika samalta keissiltä.
Mun tapauksessa tossa suoran pätkän jälkeen alkaa 50 alue ja asutus erittäin lähellä tietä ja siihen vedän kyllä vissin rajan minkäänlaisessa kuittailussa ja himmasin vauhdin merkin osoittamiin lukemiin. Mun tapauksessa kyllä kinnerikuskikin jäi taakse ajelemaan ihan suosiolla ilman mitään murhayrityksiä tms.
Ei voi olla sama keissi. Tässä tarinassa pyörä jäi ekoissa kurveissa selvästi ja käytti suoralla raakaa voimaa  ohitukseen ollakseen sitten jarruissa tiellä.
tounge.gif
Joo ei se varmaan ollu. Tässä mun keississä tossa pätkällä ei oo ku suurinpiirtein kaks kurvia, joiden kohdalla vasta huomasin auton edelleen kiihdyttävän.
Tollanen 1.3 Fiesta mikä sulla oli kyl kiihtyy niin hitaasti, ettei sitä meinaa edes huomata ku pyörällä ajaa.
Meinaat siis ihan tosissaan et jos molemmat tietää ajavansa kilpaa ja lähtee samalta lipulta, niin pärjäät sillä tonniselle nakulle? Ja olet kuitenkin motoristi?
Musta hiukan tuntuu et täällä on jollain muulla erittäin suuria vaikeuksia erottaa M3 ja 1.3 Fiesta toisistaan
biggrin.gif

Taitaa olla tauko, pojan NHL valmennuksessa...
tounge.gif

Ehtii sitten lossilta tänne foorumiin. Vaikkakin sitten velipojan mikäsenytoli autolla tietä 1835 ajaen
omg.gif

Joo ei se varmaan ollu. Tässä mun keississä tossa pätkällä ei oo ku suurinpiirtein kaks kurvia, joiden kohdalla vasta huomasin auton edelleen kiihdyttävän.
Tollanen 1.3 Fiesta mikä sulla oli kyl kiihtyy niin hitaasti, ettei sitä meinaa edes huomata ku pyörällä ajaa.
Meinaat siis ihan tosissaan et jos molemmat tietää ajavansa kilpaa ja lähtee samalta lipulta, niin pärjäät sillä tonniselle nakulle? Ja olet kuitenkin motoristi?
Musta hiukan tuntuu et täällä on jollain muulla erittäin suuria vaikeuksia erottaa M3 ja 1.3 Fiesta toisistaan
biggrin.gif
Tässä munkin tarinassa prätkä tajuaa vasta hetken päästä auton vetävän hanat kaakossa, joka tuollaisen lökin Fiestan tapauksessa onkin vain hyvä asia, eikä edes yritä vastata mutkavauhtiin, jää niin hitosti, että pääsee ohi vasta pitkän suoran loppuosuudella ollakseen sitten jarruissa tiellä.

Mun tarkoitus ei ollut muuta kuin kokeilla miten tuollainen prätkä pärjää kurveissa ja se ero mikä siinä syntyi kertoo aika paljon siitä miten paljon autossa pitäisi olla tehoa, jottei suoralla jää jälkeen. Tässä kyseisessä tapauksessa 120hp henkilöauto olisi riittänyt ja M3:sta karkuun menisi tuskin yksikään tämän palstan jamppa, piste.

biggrin.gif
Tässä munkin tarinassa prätkä tajuaa vasta hetken päästä auton vetävän hanat kaakossa, joka tuollaisen lökin Fiestan tapauksessa onkin vain hyvä asia, eikä edes yritä vastata mutkavauhtiin, jää niin hitosti, että pääsee ohi vasta pitkän suoran loppuosuudella ollakseen sitten jarruissa tiellä.

Mun tarkoitus ei ollut muuta kuin kokeilla miten tuollainen prätkä pärjää kurveissa ja se ero mikä siinä syntyi kertoo aika paljon siitä miten paljon autossa pitäisi olla tehoa, jottei suoralla jää jälkeen. Tässä kyseisessä tapauksessa 120hp henkilöauto olisi riittänyt ja M3:sta karkuun menisi tuskin yksikään tämän palstan jamppa, piste.
Näin on

biggrin.gif

Taitaa olla ettei sinua pelasta joukkoraiskaukselta enää mikään pelastusyritys...

Eräässä legendaarisessa väännössähän yritettiin myös väittää että auto olisi pyörää nopeampi mutkapätkällä. Kysehän näissä on vain riskinotosta eikä suinkaan absoluuttisesta nopeudesta. Autolla sen (riskinoton) tarve on vähäisempää ja kova mutkapätkänopeus ainakin näennäisesti turvallisempaa saavuttaa. Jos kantti kestää ajaa saviset/soraiset pimeät mutkat kohtuullisella nopeudella (eli sitä riskinottoa) niin taitaapi se prätkä olla kuiteskin pääsääntöisesti nopeampi.

biggrin.gif

Näin on
hahahah, taitaa olla M3 unelma-auto.
Kahenlitran ohc, siitä tulikin mieleen, että joku amisnaattori rupesi kisailemaan mun kanssa moottoritiellä, ja voin kertoa että kahlenitran ohc vai oliko Dohc jäi..

Ja faktahan on se, että ihan mikä tahansa normiauto jää pyörälle. Normiautolla tarkoitan myös Bmw:n M3 ja jopa sitä uudempaaa
tounge.gif
tounge.gif

Sulla tarttis olla aina joku muu peli alla ku mikä on alunperin ollut? On vaikka mitä vehjettä aina kuvitelmissa.. Ihan sama ku noissa edellisellä nimimerkillä kirjoitetuissa jutuissa, mut miks pitää sama linja uudella nimimerkillä?
Mun kuvitelmissa mä en pärjäis M3:lle, mut sullako on semmonen? Jos ei, niin mistä se tähän putkahti? Ai niin mullahan olikin tonninen nakukyykky, jossa kyllä suorituskykyä ja ajo-ominaisuuksia riittää
biggrin.gif

Tulisit joskus sinne radallé kokeilemaan ihan oman menon tuntua ja totuttelisit omiin rajoihis, ettei tarvii täällä aina kuvitella.

Sen takaan, että 120hp henkilöauto ei mee suoralla ohi, olen tuon rata-ajon lisäks käynyt ihan oikeesti kokeilemassa miten toi vehje menee myös suoraan.

Tietty sillai sun tyylillä, et mäkin menin ihan kaupungissa käymään yhtenä päivänä ja kukaan ei päässy ohi. Oli vaikka mitä autoa ja ohitin ihan moottoripyöränkin eli olenkohan maailman nopein kuski ku ne muut ei pärjänny?
Varmaan tiesi faktat ettei kannata ku kukaan ei näyttäny edes yrittävän. Vai sanotaanko sitä sittenkin tieliikenteeksi ja jonossa ajamiseksi...

Tää saa nyt mun puolesta olla viimeinen kommentti tähän ja yleensä olen sanani pitänyt. Lupaan myös etten kirjoita tähän jatkoa toisella nimimerkillä.

Käy ajelee vaikka Alastarossa sillä VTR:llä muutamia kierroksia ja ota samalta pitkältä pätkältä muutama aika myös Fiestalla. Silleen on sama kuskikin puikoissa, niin ei pääse tasoa spekuloimaan...

Taas lähdettiin  
sport05.gif

Tämä väittely vois jatkuu taas iäisyyden. Kadulla yleensä voittaa vain se jolla on isompi reikä päässä. Radalle vaan koitttamaan, niin taidot selviää.
kaboom.gif

Täältä olis varmaan yleisöökin tulossa hyvä porukka  
biggrin.gif

Tätyy varmaa myöskin lisätä vettä myllyyn

Ducati vs Nissan (ei micra...)

Ei kai se kädetön kuski pysy edes 1.0 Micran perässä, oli sitten alla vaikka BMW S1000RR
biggrin.gif

Eiköhän tässä ollut pointtina, että kädettömän kuskin piti suoralla näyttää kuinka kulkee, koska ei osaa kurveja ajaa
062802moto_prv.gif

Jatkakaa
033102beer_1_prv.gif

Oli aikoinaan 750 gixeri vuosmallia 86 persen alle,kyselin työkaverilta ku omisti tupplaturbo nissanin josko sen mittari näyttäis oikein ku oma mittari meni aina sököks kun tarpeeks kovaa ajoin.
Juu,kaveri oli mukana et mennään vaan ja katotaan mites noi mittarit näyttää keskenään,yritin sitten sanoa et jos vaikka aloitettais 250 km/h vaihdist niin kaveri vaan sanos et haista vittu ja meni ulos röökille  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Toi mun gixeri oli kutitettu rankkaasti ja pääsin mä kerran mottoripyöräpolisiakin karkuun (vanha bemarimalli),toki niin en kyllä motaria pitkin,piti kurvailla pikkuteille et sai jätetty ku oma pyörä oli mallia streetfighter ilman minkäänlaisia katteita ja siin 250 km/h vauhdis rupes jo olla semmoinen olo et hirttäytyy kypärän remmiin
crazy.gif

Mut siitäkin on jo niin monta vuotta et täsä iässä ei millään enää jaksais semmoista.

Ja jos kutitettu tupplaturbo 3000 nissani ei pärjäis m3,moselle niin .......
Ja nissani ei pärjää vanhalle gixerille niin .....

Se nytt on sitä ja tätä ym.

Sulla tarttis olla aina joku muu peli alla ku mikä on alunperin ollut?
....
Mun kuvitelmissa mä en pärjäis M3:lle, mut sullako on semmonen? Jos ei, niin mistä se tähän putkahti?
Juu, tarttis olla, muttei ole. Myin katsos vakipirssin vakuutusyhtiölle ja toisenkin laitoin lihoiksi, jotta tässä kesälomilla voin käydä hakemassa kolmannen. Eli erilaisia pelejä tässä on tullut aika paljon koeajettua ja vaimon Fiestalla uruteltua...

No juu, minunkin puolestani päätän tähän ja toivotan kaikille hienoja ajosessioita missä sitten liikuttekin.

Back