• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Autocom ja GSM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja barro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

barro

VTR SP-2
Hankin viime kesänä Active-setin ja laitteisto toimii moitteettomasti musiikkia kuunnellessa.

Nyt sitten päätin laittaa lisäksi kännyn kiinni. Nokia 9300i/6103 puhelimilla on kokeiltu; jos soittaa jonnekin (paikallaan tietysti;)) niin vastapuolen huutelu kuuluu mulle, mutta oma puhe ei kuulu vastapelurille. Tai jos mulle soitetaan automaattiaukaisu avaa linjan mutta mun puhe ei kuulu mihinkään.

On kokeiltu toista adapteria ja sama vika. Mikin toiminta on varmistettu että se pelaa.

Onko nyt pääteltävä että hommaan sellaisen kännyn jossa suora 3,5 mm plugi ahterissa; pääsee noista adaptereista eroon...

Vai onko kaikissa puhelimissa oltavakin adapteri?

Lueskelin aiempia topicceja ja tuntuu olevan muillakin muutamia murheellisia kokeiluja...

Että mitähän tekis...

Muuten loistosarja, muttei vaan pelitä;)

Itse huomasin samanlaisen ongelman... vastapuolen puhe kuului todella hyvin, tämä siis ajaessa. Sitten kokeilin uudemman kerran paikallaan, mutta loppu tulos sama: minä kuulin mutta vastapuoli ei...

Mulla kanssa ollut joskus sama juttu , mutta korjaantunut vaihtamalla piuha eri sisääntuloon .

Mietin itsekin sisääntulojuttua, mutta sekin tuli jo kokeiltua...

Oma villi arvaus alkaa kallistua tuohon kännyn liittimeen (TAAS).

Onkos kukaan kokeillut sitä että kuskin piuha on irti ja matkustajan piuha kiinni; kuuluuko musiikki tai pelaako puhelin silloin?

Vai pitääkö "master" linjassa olla kytkentä päällä?

Minulla on Nokian 5140i puhelin ja siinä se Pop-Port adapteri, ensimmäinen ei toiminut, vastapuoli kuuli mutta minä en. Sain uuden adapterin , täysin samanlaisen ja rupesi toimimaan. Vastaa automaattisesti jos joku soittaa, ja kun itse soitan niin toimii hyvin.  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kauppiaan kanssa juttelin se mainitsi että juuri tuo 5140 puhelin olisi yksi parhaista/varmimmista luureista Autocom-yhteensopiva.

Onkos siinä tuo liitin millainen? Leveä kampa vai pistoke?

Tuo leveä kampa ei herätä luottamusta....

Mulla toimii 9300 loistavasti kunhan piuha on oikeassa töpselissä (Aux 1). Itellä Autocomin 300-sarjan laite. Se piuhahan on kännyyn tarkoitettu ja siinä on päässä adapteri.

Autocomiin ja puhelimeen liittyen tuli nyt itsellenikin ekaa kertaa tenkkapoota eteen.

Käytössäni on tuo uus Super Pro kit 300 ja siinähän noita 3.5mm sisääntuloja on 4 kpl, kahdessa toimii suoraan "auto volume control" ja kahdessa ei.

Eli liitännät 2 & 3 ovat autolla, 1 & 4 ei - tämä siis ohjekirjan mukaan. Onko kellään kokemusta miten noi 1 & 4 sais kanssa tuon autovolakan piiriin?

Autocomin omalla bluetooth-adapterilla ja s60-puhelimella toimii kuin junan vessa, eikä tartte kaapelin kanssa askarrella. Riittää kun mopoon kun lyö virrat päälle, niin bt-yhteys muodostuu automaattisesti.

Autocomin omalla bluetooth-adapterilla ja s60-puhelimella toimii kuin junan vessa, eikä tartte kaapelin kanssa askarrella. Riittää kun mopoon kun lyö virrat päälle, niin bt-yhteys muodostuu automaattisesti.
Toimiiko myös musat tuon palikan kautta jos esim radiota haluaa kuunnella puhelimella?
Joo, kaikki puhelimen äänet tulee. Tosin äänenlaatuhan ei musiikinkuunteluun ole paras mahdollinen, niin kuin ei bt-hf:ssä yleensäkään. Mutta kyllä sitä silti hyvin voi kuunnella.

Sellainen miinus tuossa musiikin/radion kuuntelussa tietysti on, että kun toi bt-adapteri on kytketty aux1:een, niin autocom luulee kaiken puhelimelta tulevan äänen olevan "puhelua", joten kaikkiin muihin inputteihin tulevat signaalit vaimennetaan 100% (esim. navigaattori).

Joo, kaikki puhelimen äänet tulee. Tosin äänenlaatuhan ei musiikinkuunteluun ole paras mahdollinen, niin kuin ei bt-hf:ssä yleensäkään. Mutta kyllä sitä silti hyvin voi kuunnella.

Sellainen miinus tuossa musiikin/radion kuuntelussa tietysti on, että kun toi bt-adapteri on kytketty aux1:een, niin autocom luulee kaiken puhelimelta tulevan äänen olevan "puhelua", joten kaikkiin muihin inputteihin tulevat signaalit vaimennetaan 100% (esim. navigaattori).
Ok, no toi on kyllä huono... Elieli... hmmh...

Mistäs sä tuon tilasitkaan ja mitä maksoi? Jossain ketjussa puhuit tuosta mutta en vaan nyt löydä vaikka kuinka koitan katsoa...

Jos ton bt:n hommaa niin silti ongelma 1&4 inputtien välillä ei ole poistunut, eli lisää pitäisi ääntä sinne saada / auto volume control toimimaan.

Mistäs sä tuon tilasitkaan ja mitä maksoi?
Tuolta tilasin ja puntahan on aika tarkka ~1.5€. Tilasin sieltä vähän reilumman setin tavaraa ja toimituskulut oli £15, en sitten tiedä saisko pelkän ton palikan pienemmillä toimituskuluilla. Kannattaa kysyä, vastasivat sähköpostitiedusteluun parin tunnin viiveellä.

Edit: Taitaa olla tuolla palvelimella jotain häikkää kun ei linkki just nyt toimi, mutta pulju oli siis Headset Services Limited Iso-Britanniassa ja palikan hinta £72,75.

Mistäs sä tuon tilasitkaan ja mitä maksoi?
Tuolta tilasin ja puntahan on aika tarkka ~1.5€. Tilasin sieltä vähän reilumman setin tavaraa ja toimituskulut oli 15£, en sitten tiedä saisko pelkän ton palikan pienemmillä toimituskuluilla. Kannattaa kysyä, vastasivat sähköpostitiedusteluun parin tunnin viiveellä.
Vahvistaako tuo palikka muuten ääntä? Mulla ei nimittäin volat täysillä riitä ykkösportissa äänet tulppien kanssa puhelimessa (N73)

Vahvistaako tuo palikka muuten ääntä? Mulla ei nimittäin volat täysillä riitä ykkösportissa äänet tulppien kanssa puhelimessa (N73)
Tjaa, enpäs osaa sanoa, kun en ole kaapelilla kokeillut (ei ole sopivaa adapteria). Tulppiakaan en käytä, mutta todella hyvin kuuluu (=reilusti paremmin kuin puhelimen omasta kaiuttimesta) ainakin vielä 140km/h vauhdissa, vaikka e50:n volat on ~2/3. Kaiuttimien sijoittelu tietysti vaikuttaa kanssa, mulla ne on vähän liiankin lähellä korvia.

Tjaa, enpäs osaa sanoa, kun en ole kaapelilla kokeillut (ei ole sopivaa adapteria). Tulppiakaan en käytä, mutta todella hyvin kuuluu ainakin vielä 140km/h vauhdissa, vaikka e50:n volat on ~2/3. Kaiuttimien sijoittelu tietysti vaikuttaa kanssa, mulla ne on vähän liiankin lähellä korvia.
Ok, mikä autocomi sulla on?

Mulla on kuulokkeet ihan optimikohdilla ja esim vanhan activeriderin kanssa homma rokkasi todella hyvin. Nyt on tämän super pron auto volumen takia homma vaan hieman kadoksissa koska se säätää esim matkustajan ja kuskin väliä, sekä musaportissa olevaa minidiscia taustamelun mukaan.

Jos lisään volumeja nyt niin matkustajan avatessa suunsa räjähjtää pää (ei sillä ettei se muuten räjähtäisi, mutta nyt sitten se tapahtuisi volumen eikä sisällön takia =)

Pitää katsoa jos tilaisi tuon bt-palikan, kai sen saa myytyä jollekin jos ei itse tykkää
smile_org.gif

Ok, mikä autocomi sulla on?

Mulla on kuulokkeet ihan optimikohdilla ja esim vanhan activeriderin kanssa homma rokkasi todella hyvin. Nyt on tämän super pron auto volumen takia homma vaan hieman kadoksissa koska se säätää esim matkustajan ja kuskin väliä, sekä musaportissa olevaa minidiscia taustamelun mukaan.

Jos lisään volumeja nyt niin matkustajan avatessa suunsa räjähjtää pää (ei sillä ettei se muuten räjähtäisi, mutta nyt sitten se tapahtuisi volumen eikä sisällön takia =)

Pitää katsoa jos tilaisi tuon bt-palikan, kai sen saa myytyä jollekin jos ei itse tykkää
smile_org.gif
Super Pro AVi tuli hommattua. Activea aluksi meinasin mutta sit kävi vähän sellainen *nälkä kasvaa syödessä* -ilmiö
smile_org.gif

Romppeet tuli tosiaan asennettua vasta toissapäivänä, joten hirmuisesti ei vielä ole kokemuksia noista tasojen säädöistä yms. Viikonloppuna Keski-Suomeen testailemaan
sport05.gif

Mutta tota autocomin bt-palikkaa (1273) voin kyllä suositella ihan varauksetta ainakin puhelinkäyttöön. Ja jos se ei jostain syystä miellytä, niin tuskin on mitään ongelmia saada siitä omiaan pois. Tuolta saarivaltiosta tilattuna maksaa nimittäin korkeintaan 130€ kuluineen ja kunhan sitä Suomesta saa, niin hinta on varmasti 150€ pahemmalla puolella.

Back