• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

AutoGlym - Ultra Deep Shine

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Korppi

New member
Tuossa aikaisemmin kun on ollut puhetta vahauksesta, taisin löytää hyvän uuden tuotteen. Olin pari viikkoa sitten Vantaan Bike Worldissä hakemassa täydennystä Autoglymin punainen/kultainen-yhdistelmään, kun se iso siili/silmälasipäinen myyjä kehotti harkitsemaan hetken. Kauppaan kun oli päivä tai pari aikaisemmin tullut Autoglymin uutta "Ultra Deep Shine"-vahaa (etiketti on musta), jota myyjä suositteli kokeilemaan.

Kun olen käsitellyt pyöräni aikaisemmin "Super Resin Polish/Extra Gloss"-yhdistelmällä ja ollut tyytyväinen tuloksiin, olin tietenkin vähän epäileväinen. Eihän toimivasta ratkaisusta kannata poiketa. Ja minusta pyörän pinnan pitää näyttää siltä, kuin maalipinnassa olisi ohut kerros lasia päällä (OK, vähän turhamaista, mutta kuitenkin...). No. Otin kuitenkin tuollaisen pullon mukaan, kun myyjä kertoi jonkun "vahausnihilisti" tuttavansa olleen oikeasti ihastunut tuohon mustaetikettiseen.

Kävin sitten pesemässä pyörän Glymin "Motorcycle Cleanerillä" (...juu. Luotan Glymin tuotteisiin). Tässä vaiheessa vielä mietin, vetäisinkö vanhan puna/kultaisen-yhdistelmän (joka oli mukanani), mutta sään näytettyä vähän epäilyttävältä, laitoin tuon uuden vahan pintaan. Noin levittämisen helppouden ja kiilottamisen kannalta tuote vastasi suunnilleen punaisen Glymin käyttöä.

Lopputulos olikin sitten yllättävän hyvä. Tai siis yllättävän hyvä verrattuna siihen, ettei tarvinnut thedä kahta vahausta. Vaikka minulla ei nyt vertailukohtaa ollutkaan vieressä, väittäisin tuloksen olevan täsmälleen yhtä kiiltävä kuin punainen/kulta-käsittelyn jälkeen. Kuten punainen/kulta-käsittelyn jälkeenkin, maalipinta näytti siltä, kuin siinä olisi ollut lasikerros päällä. Noin mutu-arviona ja muistikuvieni perusteella lopputulos taitaa kuitenkin erota perinteisestä käsittelystä siinä, että kiilto on jotenkin syvempi. Näyttäisi vähän siltä, kuin "lasikerros" maalin päällä olisi paksumpi. Tai jotain sellaista. Vastaavasti minusta näyttää siltä, että käsittelyn jälkeen maalipinta näyttäisi jotenkin "märältä". No. Tätä on vähän vaikeaa kuvata.

Niiden jotka ovat tottuneet luottamaan Glymin tuotteisiin, kannattaa kyllä kokeilla tätä. Vaivannäön kannalta vastaa tavallista vahausta, mutta lopputulos on ainakin omasta mielestäni upea. Ainakin itse aion siirtyä Glymin puna/kulta-käsittelystä tähän. Kun puolen litran purkki tuota maksoi 25 euroa, taitaa tulla halvemmaksikin, kuin vanhempi kahden vahan käsittely.

Tuosta tuotteesta ei nähtävästi ollut vielä juttua Autokemin sivuilla, mutta englannin sivuilta siitä jo löytyy vähän juttua. Kertovat kaman olleen kehitettävänä viimeisen 7 vuotta ja olevan Glymin ensimmäinen uusi vaha 23 vuoden aikana.

http://www.autoglym.co.uk/

Meinasin ostaa tuota vahaa mutta myyjä sanoi että sitä kannattaa vain käyttää uusille maalipinnoille... Se jäi sitten hyllylle sillä kertaa.

Onko jollain kokemuksia ton käytöstä vanhemmilla pinnoilla?

Itsekin glymin tuotteita käyttävänä häätyypi testailla uutuus. Saapi käyttää
cool.gif
kun tsiikailee mopotinta. Autoglym rokkaa
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Meinasin ostaa tuota vahaa mutta myyjä sanoi että sitä kannattaa vain käyttää uusille maalipinnoille... Se jäi sitten hyllylle sillä kertaa.
Kieltämättä oma maalipintani on uusi. Pyöräni on otettu käyttöön keväällä ja tämä oli ensimmäinen vahaus. Tuohon vahaan liittyy vielä se, että se on mainostekstien perusteella suunniteltu etenkin tummille pinnoille ja jossakin lukemani perusteella punaiselle (Oma pyöräni on punainen Ducatin 999, joten punainenkin on vielä aika tumma). Vanhemman maalipinnan osalta en sitten osaa sanoa, enkä myöskään siitä, miten tuo toimii muissa kuin tummissa maalipinnoissa.

Mitä noita Glymin tuotteita olen käyttänyt, olen kuitenkin ymmärtänyt vanhempien maalipintojen osalta punainen/kultainen-yhdistelmän yhden idean olevan se, että punainen tekee pinnasta tasaisen, jonka jälkeen kultainen luo pintaan lisää kiiltoa. Ja syvemmän kiillon aikaansaamiseksi kultaista voi sitten vetää vielä useampia kerroksia. Voi olla, että olen oikeassa. Mahdollisesti en. Tämä nyt on kuitenkin vain tällaisen satunnaisen puunaajan kommenttia. Varmaan Patrika tietäisi paremmin noin suoralta kädeltä. Mutta mikäli mielikuvani on oikea, ehkä vanhempaan pintaan kannattaisi käyttää perinteistä punainen/kulta-yhdistelmää.

Mutta noin yleisesti. Vaikka kommentissani on varmaan osa uutuuden viehätystä, olen oikeasti todella myönteisesti yllättynyt siitä, millaista jälkeä tuolla tökötillä sai aikaan. Ja siitä, miten helppoa hyvän lopputuloksen luominen on. Suosittelen. Tuntuu vähän siltä, että nyt yhdellä vahauksella saa aikaan paremman lopputuloksen, kuin vanhalla kahden vahan punainen/kulta-yhdistelmällä. Täytynee vielä kiittää Bike Worldin kaveria ammattaitaidosta. Ilman hänen suositustaan en olisi edes tajunnut kysyä tuota tuotetta. Ja lopputulos taitaisi tosiaan olla vähemmän täydellinen kuin nyt.

Nuo glymin vahat on mun mielestä todella rok. Tosin en ole kovin montaa muun merkkistä vahaa aiemmin käytelly. Jotenkin Korrek ainakaan ei ole mua vakuuttanu. Onkos kokemuksia muista vahoista?

Tänää kokeilin vahata tulla korrekin txt kestovahalla joka voitti auto bildin testin jossa oli myös tuo auto clymin punainen /kulta yhdistelmä vaha.Kyllä sanon nyt auto clymiä käyttäneenä että ei tuolla korrekilla kyllä sellaista kiiltoa saanut kuin clymillä , puhumattakaan helppokäyttöisyydestä.Eli kyllä clymi pysyy ainakin vielä mun vahana.Mielenkiintoinen tuo uutuus clymi ,täytyy heti kokeilla ,mulla kun on tuo musta mopo johon olen juuri kaipaillutsellaista vahaa joka jättäisi sellaisen niikuin märän näköisen pinnan.Tuo punainen /kulta clymi yhdistelmä ei märännäköistä pintaa jätä vaan sellaisen ehkä hieman samean lasimaisen pinnan,jos tuo uutuus nyt sitten jättäis ihka kirkaan lasi pinnan niin huippuvaha se olisi.

Tuo punainen /kulta clymi yhdistelmä ei märännäköistä pintaa jätä vaan sellaisen ehkä hieman samean lasimaisen pinnan,jos tuo uutuus nyt sitten jättäis ihka kirkaan lasi pinnan niin huippuvaha se olisi.
Tuossa ei ole kyllä kyse vahayhdistelmän huonoudesta, vaan virheellisestä vahaustekniikasta. Pohjatyöt, siis pesu ja pinnanhoito, voi olla huonosti tehty tai sitten vahakerrosten välissä ei ole riittävâsti kuivamisaikaa. Oikein tehtynä glymin punainen+kulta saa aikaan täysin kirkkaan lasimaisen pinnan.

edit. lisätään sen verran, että en ala tässä ruotimaan vahausta ja tekniikoita sen tarkemmin koska ensinnäkään mulla ei tietämys ole laisinkaan sillä tasolla kuin joillakin toisilla kirjoittajilla tässä foorumissa ja toisekseen vahauksesta löytyy hyviä ja seikkaperäisiä keskusteluja tästä foorumista jo ennestään.

pällistelimpä tuossa MP_liikkeen pihamaalla ja myyjä tuli sanomaan jotta ... eikös waan olekkin komia maalipinta ? Wahasin juuri Glymin uudella vahalla..!
olipas se waan
062802jumpie_prv.gif
ilmeisesti eritoten sopii metalliväreille / uusille maaleille.. on jotenkin ohuempaa se vaha ts. menee sinne maalin huokosiin paremmin ja nostaa viilausjätteen
biggrin.gif
paremmin esiin elikkäs tekee kertakaikkiaan loistawaa jälkeä....
Taidan kummiskin wahailla waan tuolla "punaisella" kun normi musta on mopon wäri,,, kotiloon vois tiätty kokeilla...
062802moto_prv.gif

kyllä glymin tuotteet toimii hyvin.Hinta tuntuu kovalta mutta ainetta kuluu vähän ja vahaus/kiillotus onnistuu ilman hikoilua.eli hintansa arvoista!toimii myös kotiloissa erinomaisesti.Vanhoille maalipinnoille löytyy myös oma tuote .

Kannattaa kokeilla tätä uutta turtle waxii, joka vedetään märkään pintaan... ei tietty ole niin hyvä kun noi hinkattavat vahat mutta menee siinä samalla kun kuivaa pyörän pesun jälkeen, ja siinä ihan selvästi on kiiltävä pinta. Tuota tulee vedettyä aina pintaan pesun jälkeen, on se niin helppoa.

Nuo glymin vahat on mun mielestä todella rok. Tosin en ole kovin montaa muun merkkistä vahaa aiemmin käytelly. Jotenkin Korrek ainakaan ei ole mua vakuuttanu. Onkos kokemuksia muista vahoista?
Vahatestissä Korrek pesi Glymit mennen tullen sekä kestossa että kiillossa. Että näin.

Itse kuitenkin käytän Glymiä
tounge.gif

mikäs korrekin vaha niin hyvää on?glymiin luotan itsekin mut voishan sitä"vierastakin"kokeilla
tounge.gif

mikäs korrekin vaha niin hyvää on?glymiin luotan itsekin mut voishan sitä"vierastakin"kokeilla
tounge.gif
Tuolta löytyy tietoa tuotteesta. Hinta on todella "houkutteleva" Glymeihin verrattuna. Aineen laatukin näyttää olevan kiitettävä.

http://www.korrek.fi/abs_testivoitto.html
Voi räkä, itse olen käyttänyt just tuota ja unelmoinut glymeihin
siirtymisestä koska en ole ollut ihan tyytyväinen tuohon sotkuun.
Eli kyse onkin ollut vaan omasta kädettömyydestä...
confused_orig.gif

tounge.gif
Tuolta löytyy tietoa tuotteesta. Hinta on todella "houkutteleva" Glymeihin verrattuna. Aineen laatukin näyttää olevan kiitettävä.

http://www.korrek.fi/abs_testivoitto.html
Voi räkä, itse olen käyttänyt just tuota ja unelmoinut glymeihin
siirtymisestä koska en ole ollut ihan tyytyväinen tuohon sotkuun.
Eli kyse onkin ollut vaan omasta kädettömyydestä...  
confused_orig.gif
Kyllä se siitä lähtee onnistumaan
062802jumpie_prv.gif

Puhtaalle ja kuivalle pinnalle maltillisesti vahaa, kunnollinen ja riittävä kuivuminen ja sitten kiilloitus puhtaalla pehmeällä kankaalla.

Tsemppiä uuteen yritykseen.

sanoi:
Testin päätarkoitus oli saada selville konepesun vaikutukset vahapinnan kestävyyteen. Testi osoitti, että Korrek Kestovaha on nimensä veroinen: 10 liuotinharjapesun jälkeen Korrek Kestovahan kiilto oli lähes ennallaan!

Joojoo. Kiilto lahes ennallaan, mutta alkuperaisen kiillon laadusta ei puhuta mitaan. Tama on taas sita rojua niille taunoille (sori Tane ;)) jotka ei vaadi sita parasta mahdollista kiiltoa, eivatka valita vehkeistaan sita vahaa etta tunkevat ne johonkin liuotin-harjapesuun
kaboom.gif

sanoi:
Testin päätarkoitus oli saada selville konepesun vaikutukset vahapinnan kestävyyteen. Testi osoitti, että Korrek Kestovaha on nimensä veroinen: 10 liuotinharjapesun jälkeen Korrek Kestovahan kiilto oli lähes ennallaan!

Joojoo. Kiilto lahes ennallaan, mutta alkuperaisen kiillon laadusta ei puhuta mitaan. Tama on taas sita rojua niille taunoille (sori Tane ;)) jotka ei vaadi sita parasta mahdollista kiiltoa, eivatka valita vehkeistaan sita vahaa etta tunkevat ne johonkin liuotin-harjapesuun  
kaboom.gif
Öööh, kannattaa lukea testi ennenkun arvioi noinkin vahvalla "tietämyksellä".

Kiillot mitattiin hyvin tarkkaan heti vahauksen jälkeen sekä konepesulla tehdyn kulutustestin jälkeen. Korrek oli paras sekä kiillossa että kulutuskestävyydessä.

Kyllähän tuolla Ultra Deepillä tuli ihan kelpo jälkeä. Tosin kun paskaisen pyörän pesee ja vahaa, niin hyvältä se aina näyttää.

Kommenttini perustin linkissa olleeseen tekstiin, ja vain siihen. Luin sen uudelleen, ja ei siina kylla muuta sanota.

Mutta kukin tyylillaan, paatin jo tuossa joku aika sitten, etta taalla on turha puhua vahoista, kiillokkeista etc. koska kuulevasta tahosta niin iso osa ei tarvitse/halua optimikiiltoa.

Ja varmistuksena, en ole toissa glymilla, enka muullakaan firmalla, ja itseasiassa en kayta edes pelkastaan glymia, muilta loytyy parempiakin tuotteita. Kritisoin vain tuota testista annettua reporttia.

Back