• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auton navi pyörään?

Yksi reissu Jänkhällä jytisee takana verkkokauppa.com Photonavilla. n 45€ härpätin ja kyllä se perille vei. :p
Mulla oli sama laite endurossa puoli vuotta ja hyvin kesti mettäteillä ajella, oli ladattuna maastokarta ja pelittää vieläkin, telineenä oli nippusiteillä kiinnitetty vedenalaiseen käyttöön tarkoitettu kamerakotelo.Hintaa tais olla koko paketille 60€.

Nyt tuli autonavin tilalle oikein pyörään tarkoitettu malli. Kiinnityksen laitoin suoraan tuohon tarvikepleksiin, niin on hyvin näkökentässä eikä peitä mittareita. Samassa paikassa oli vanhakin navi kiinni.

04042012927.jpg

Nyt tuli autonavin tilalle oikein pyörään tarkoitettu malli. Kiinnityksen laitoin suoraan tuohon tarvikepleksiin, niin on hyvin näkökentässä eikä peitä mittareita. Samassa paikassa oli vanhakin navi kiinni.

04042012927.jpg

Mulla on samanlainen pyörä, kun kuvassa ja eilen kävin tälläämässä autonavin imukuppikiinnityksellä juuri tuohon samaan kohtaan, kuin kuvassa. Tuntui imukuppi ottavan kiinni pleksiin tiukasti kiinni. Ei lähtenyt irti, vaikka kuinka "kääntelin ja vääntelin". Kyseessä on Garminin navi ja täytyypi käydä sitä testailemassa. Olen kyllä vannoutunut gp-karttamies (lue levitettävä paperiversio) ollut ainakin tähän saakka ja aina pysähtynyt ja kaivanut kartan boxista. Näinköhän vanhoista tavoista pääsee eroon?:D

http://www.ultimate-mobiles.co.uk/m...essories/hard-wpcase-galaxys2-bike___1366.htm

Teline tuli ja asennettu pyörään ja vaikuttaa kunnon kapistukselta, kerrotaan kokemuksia kun on ekat testiajot suoritettu.

Ootko päässyt vielä koeajolle? Itseä mietityttää toi kotelon kiinnitys tohon telineeseen. Itellä on nakupyörä ilman etupleksiä. Eli jos päästät autobaanalla vähän kovempaa, nii tuleeko puhelin syliin?

Oliko siinä kiinnikkeessä paljon säätövaraa, ja laitoitko jotain tiivistekumia sinne tangon ja kiinnikkeen väliin?

Ootko päässyt vielä koeajolle? Itseä mietityttää toi kotelon kiinnitys tohon telineeseen. Itellä on nakupyörä ilman etupleksiä. Eli jos päästät autobaanalla vähän kovempaa, nii tuleeko puhelin syliin?

Oliko siinä kiinnikkeessä paljon säätövaraa, ja laitoitko jotain tiivistekumia sinne tangon ja kiinnikkeen väliin?

Hei kyllä teline vaikuttaa tukevalta ja tuskin lähtee irti kovassakaan nopeudessa, kunhan on lukinnut sen hyvin.

Jos on ohkanen tanko niin telineessä on valmiina kumitiiviste, omastani otin pois kun jouduin laittaa sen tangon kiinnikkeiden väliin kiinni missä tanko on kaikkein paksuin.

Säätövaraa on aika paljon tangon kiinnityksen paksuudessa ja telineen osa missä puhelin kiinni pyörii akselin ympäri mutta sivuttais kallistusta ei ole, harmin paikka jos laittaa puhelimen tangon sivuun kiinni.
Tajuskohan tästä mun selityksestä kukaan mitään :p

Vähimmillä osilla ja siistiin lopputulokseen pääsee jos virran ottaa naviin micro USB-laturista ja johdottaa sen suoraan ilman tupakinsytkäriä. Suunnittelen tällaista ensi kesäksi omaan TDM:än.
Ks OHJE

Ehkäpä vielä vähemmällä pääsee kun ostaa edullisen valmiin prätkiin tarkoitetun usb-laturin, joka on vielä kaiken lisäksi sateenpitävä. Toimiva ratkaisu tällaisessa 32 vuotta vanhassakin pyörässäkin - kännykän tai navin saa yleismalliseen telineeseen sateenpitävästi samoin helposti ja edullisesti. Tällaiseen ratkaisuun minä päädyin, mutta jokainen tietysti makunsa mukaan:
http://www.vanhamoto.net/2012/05/navigaattori-vanhaan-moottoripyoraan.html
KORJAUS 14.5.: muuten hyvät systeemit, mutta tuon nimenomaisen laturin teho ei näköjään riitä jatkuvaan navigointiin vaan akku lopulta tyhjenee. Täytyy hommata tehokkaampi... teline ja kytkennät kyllä jees.

Vähän kalliimpi ratkaisu on kaverin ratkaisu - hän osti upouuden BMW 1600 GTL:n, siinä on tehtaan oma navi vakiona... :D

Viimeksi muokattu:
Itse toteutin vastaavalla periaatteella kuin yllä, mutta hieman edukkaammalla periaatteella. Tosin ei ole ihan yhtä vedenpitäväkään välttämättä.

Pyörän takajakkaran alle asensin perinteisen tupakansytytin töpselin mallia motonet siihen sitten liitin kiinan mallia olevan 1000mA usb laturin (laturi) tuohon sitten liitin pitkän usb-jatkokaapelin jonka naaraspään vedin niparilla tangon viereen. Liittimen pään peitin tyylikkäästi teipillä jonka voin sitten avata tarvittaessa.
Toteutusperiaate siis vastaava kuin yllä esitetyssä. Naville vielä kotelo ebaystä (kotelo) tai joku vastaava.

Ehkäpä vielä vähemmällä pääsee kun ostaa edullisen valmiin prätkiin tarkoitetun usb-laturin, joka on vielä kaiken lisäksi sateenpitävä. Toimiva ratkaisu tällaisessa 32 vuotta vanhassakin pyörässäkin - kännykän tai navin saa yleismalliseen telineeseen sateenpitävästi samoin helposti ja edullisesti. Tällaiseen ratkaisuun minä päädyin, mutta jokainen tietysti makunsa mukaan:
http://www.vanhamoto.net/2012/05/navigaattori-vanhaan-moottoripyoraan.html
KORJAUS 14.5.: muuten hyvät systeemit, mutta tuon nimenomaisen laturin teho ei näköjään riitä jatkuvaan navigointiin vaan akku lopulta tyhjenee. Täytyy hommata tehokkaampi... teline ja kytkennät kyllä jees.

Oliko latauksessa puhelin vai kunnon navi? Itse olen ajatellut asentaa puhelimelle usb-laturin, ja mietin paljonko se vaatii tehoa.

Oliko latauksessa puhelin vai kunnon navi? Itse olen ajatellut asentaa puhelimelle usb-laturin, ja mietin paljonko se vaatii tehoa.

Sekä että - kokeilin kahta kännykkää ja navia. Saattaa olla kyllä syynä sekin, että ehkä sähkö ei ole 32-vuotiaassa kyllin tasaista... harkinnassa, että kokeilisi kytkeä sähköt suoraan akusta (väliin sulake ja katkaisija).

Sekä että - kokeilin kahta kännykkää ja navia. Saattaa olla kyllä syynä sekin, että ehkä sähkö ei ole 32-vuotiaassa kyllin tasaista... harkinnassa, että kokeilisi kytkeä sähköt suoraan akusta (väliin sulake ja katkaisija).

Veikkaan myös että vika on muualla, kuin itse usb-laturissa. Itselläni oli samanlainen laturi aikaisemmassa pyörässä ja latasi hienosti niin navin, kuin kännykänkin. Nykyisessä pyörässä (samanlainen cx500 kuin oma aika kirjoittajalla) myös sama laturi. En ole vielä ehtinyt testaamaan kunnolla miten toimaa, mutta eiköhän se selviä jossain välissä.

Veikkaan että edellisellä on joko huono kontakti johdotuksissa, tai sitten huonoa tuuria ja huono yksilö laturin osalta sattunut tulemaan.

Ja konkka väliin tasaamaan virtaa.

Vähimmillä osilla ja siistiin lopputulokseen pääsee jos virran ottaa naviin micro USB-laturista ja johdottaa sen suoraan ilman tupakinsytkäriä. Suunnittelen tällaista ensi kesäksi omaan TDM:än.
Ks OHJE
Vanha mutta uusi asia minulle KIITOS:jippikaijee: vinkistä:thumbup:

Näköjään ebuysta löyttyy vaihtoehtoja asialle.....

Viimeksi muokattu:
Back