• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auttakaa kaveria!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja asentaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

asentaja

New member
Tarina alkaa...
Tallissani on vuoden 2002 Honda VFR (vtec,abs,dual), jolla on nyt mittarissa 6800km. Pyörä on kuin uusi, mutta...

Jotenkin olen ruvennut kaipamaan kunnon kruisalu pyörää, eli sellaista, jossa on VÄÄNTÖÄ, pystympi ajoasento, ja lisää tehoa..

Nyt sitten pitäisi laittaa n.3-4KEUR lisää + "vanha" pyörä, jotta sais tilalle vääntävän "naku"pyörän..

Täytyy myös muistaa, että VFR on hiton hyvännäköinen peli verrattuna noihin vaihtoehtoihin....

Eli kysymykseni on:
Ajelenko edelleen VFR:llä (ja laitan kunnon pörinät siihen) vai otanko lisää änkytystä ja vaihdan?

Ja jos vaihdan, Yammu vai CB?

nim.epätietoinen
nixweiss.gif

Eli kysymykseni on:
Ajelenko edelleen VFR:llä (ja laitan kunnon pörinät siihen) vai otanko lisää änkytystä ja vaihdan?

Pyörän vaihto tuo aina sisältöä elämään
biggrin.gif

No joo, on kyllä niin erilaiset vaihtoehdot tarjottimella, että ei kai tuossa tilanteessa auta muu kuin koeajaa molemmat pari kertaa ja ottaa se kumpi enemmän miellyttää. Mutta jos sä sitä vääntöä ihan isoin kirjaimin etsit, niin miten fazeri on tuohon vertailupariin eksynyt. Jammulla kun olisi xjr:t ja mt-01:kin tarjolla.

Tuossa viikonloppuna koeajoin serkkupojan CBF 1000:n. Itselläni on vanhempi VFR joten vähän ehkä tiedän mistä puhut vaikka nöösi näissä pyörähommissa olenkin.

Sen verran voin kyllä kehua että tuossa tonnisessa sitä vääntöä on (mutta tehoa ei sitten olekaan paljoa enempää), (paljon) pystympi ajoasento ja tälleen VFR:n omistajaan tuo CBF:n ulkonäkö kolahtaa ainakin meikäläisellä. Onhan siinä tosin varttikate että ihan ei nakuilemaan pääse.
nixweiss.gif

Tosin itse en tuohon vaihtaisi kun ajoasento oli mielestäni jo liiankin pysty. Tuli olo että istuu jo nojatuolissa. Motti oli kyllä kiva...

Ei kait -02 VFR:n kanssa tarvii paljoakaan välirahaa, jos esim -06 FZ1-S:ää tarkoitat? Jos tarkoitat FZS 1000:sta niin vielä vähemmän.

Ton FZ1:sen kävin koeajamassa ja myyty olin. CBF:n tehot on aika paljon pienemmät kuin ton Yamahan ja jää aika lailla VFR:llekin.

Yammua kannattaa käydä päräyttämässä kunnolla. Tosta alhaalta omista tiedoista voi päätellä miten kävi koeajon jälkeen...

Ennen kuin kukaan Rex-porukasta kerkiää sanoa, niin tsekkaappa myös Kawa 1200ZRX! Vääntöä on ja tehoakin ihan sopivasti tuon tyyppiseen pyörään. Ja Kawan saa uutenakin kovasti halavala nykyään...
062802jumpie_prv.gif

Jep, hyvitys tosta mun fillarista on kuulemma noin 11KEUR, joten kyl siin saa viel kättä taskuun laittaa..
Paljonkos teillä on pyöristänne änkytystä vielä jäljellä?

PS. Kawa poissa laskuista, koska ei miellytä allekirjoittaneen silmää
wink.gif

Tarina alkaa...
Tallissani on vuoden 2002 Honda VFR (vtec,abs,dual), jolla on nyt  mittarissa 6800km. Pyörä on kuin uusi, mutta...

Jotenkin olen ruvennut kaipamaan kunnon kruisalu pyörää, eli sellaista, jossa on VÄÄNTÖÄ, pystympi ajoasento, ja lisää tehoa..

Nyt sitten pitäisi laittaa n.3-4KEUR lisää + "vanha" pyörä, jotta sais tilalle vääntävän "naku"pyörän..

Täytyy myös muistaa, että VFR on hiton hyvännäköinen peli verrattuna noihin vaihtoehtoihin....

Eli kysymykseni on:

nim.epätietoinen  
nixweiss.gif
Suosittelen laittamaan siihen kunnon "pörinät". ORG keskusteluista löytyy kyllä suosituksia putkille...

V4:n äänelle kun ei löydy voittanutta.

*puolueellinen kommentti*
tounge.gif

Jos CB on vaihtoehto niin miksei uus 1250 banditti? Taas tätä että jokainen kehuu omiaan, mut niinhän se pitääkin
062802moto_prv.gif

Jos sitä vääntöä kaipaa ja kohtuu hintaan niin suosittelen omien kokemusten perusteella -07 xjr:äää. Toi ruisku antaa mukavan lisän vanhempiin malleihin verrattuna ja ei tarvii yli 3000 kierroksia laittaa niin kiipee isompaakin puuhun ;)

Itse olisin ehkä tuossa tilanteessa kääntymässä Fazeriin. Siinä on MINUN mielestäni sitä jotain verrattuna tylsään 1300:n muskelimalliin...

Fazeri oli yhden päivän lainassa ja erinomainen allrounder
thumbs-up.gif
! Rento ajoasento, mutta ominaisuuksia reippaampaankin ajoon. Tehotkaan ei lopu kesken ja miellyttävä moottorin käytös. Hondaa en ole päässyt tyypittään, mutta varmasti loistava pyörä myös
smile_org.gif
! Käy koeajolla ja päätä sen perusteella.

juupa juu...

cb on ihan *tanan mukava fillari ajella missä tahansa ja varsinkin kaks päällä aivan kuningas, yllättävän helppo myös kaupungin pienimmillä kujilla vaikka painoa on enemmälti kuin Yammussa. Nättihän se on kuin mikä (puna-valkoinen), no etulampusta olen kuullut jonkun oksentavan, mutta jos haluaa perinteisemmän tyylisen niin se on valintasi. Säilytystilaa penkin alla paljon ja myös penkin päällä jos vaikka on iso
033102ass_1_prv.gif
kyytiläinen (anteeksi). Niin ja vaihteita ei tarvitse joka kurvassa räveltää vaikka olisi koko suku kyydissä. Valitse tämä jos tykkäät ottaa rennosti ja perinteisesti. Itse ehkä jopa hieman kaipaan
confused_orig.gif

Ja yammu puolella kokemukse rajoittuvat fz1n:ään. Nuorekkaampi, sporttisempi, nykyaikaisempi, kevyempi, ketterämpi, nopeampi...
Naku malli ei läheskään niin mukava kaksi päällä kuin Honda, mutta yksinään paahtaessa ihana (no ei se paska kahdestaankaan ole).

Eli mielestäni kaksi hieman erilaista vaihtoehtoa joista molempi parempi.

Kerro mihin päädyt
wink.gif

...2002 Honda VFR ...6800km...Jotenkin olen ruvennut kaipamaan kunnon kruisalu pyörää, eli sellaista, jossa on VÄÄNTÖÄ, pystympi ajoasento, ja lisää tehoa..

Nyt sitten pitäisi laittaa n.3-4KEUR lisää + "vanha" pyörä, jotta sais tilalle vääntävän "naku"pyörän...

-02 VFR, 6800 km...
eek.gif

Jos saat myytyä oman suoraan pois ja seuraavan mopon ei tarvi olla ihan uusi, niin ei siihen tarvi välttämättä lisää rahaa. Kympillä saa näpäkän uudenkarhean litrasen nakun. Esim. tuollaisessa vanhemmassa tonnisessa fasussa on hinta-teho suhde kohdillaan, esim. Tämä, klick

Tuo CB 1300 näyttäs yhtäkkiä katsottuna hieman "ylihintaiselta" ominaisuuksiinsa ja kilpailijoihinsa nähden? Tuo uuden mallin FZ1 on hieman tyyriimpi kuin edellinen malli, mutta onhan siinä kalliimpia teknisiä judansseja, alumiini runko, usd-keula...

Jos noita FZ:a ja CB:tä vertailee teknisesti, niin onhan tuo jammu sporttisempi ja tehokkaampi paketti. Hondasta löytyy enemmän vääntöä ja paremmat takatilat matkustajalle (kuten vanhemmassa fasussakin).

Jos minun pitäisi valita noista kahdesta uudesta moposta, niin ehdottomasti jammu, mutta S-mallina. Itse en pidä N:n ulkonäöstä ja pieni tuulilasi tekee maantiellä ajamisesta mukavampaa.

Nuo muiden merkkien retro-tyyliset mopot olisi pari tonttua halvempia... XJR1300, GSX 1400, GSF 1250, ZRX 1200...
nixweiss.gif
Sitten samaan hintaluokkaan kuuluvia: Speedtriple, Tuono, MT-01, Z1000...

Ei se auta, sinun pitää käydä koeajamassa noita eri malleja niin saat kuumeen tarpeeksi korkealle ja tiedät mikä malli miellyttää eniten
biggrin.gif

No nyt on ajeltu
062802moto_prv.gif

Luulen, että tuo yammu vie kisan, koska vaimokin on kortin ajellut ja toi yammu on niin paljon kevyempi...

Vai oliskos jollakin kauniimman puolen edustajalla (ei G miehet), kokemuksia CB1300:sesta??

nim.
nixweiss.gif

Pakkohan tähän on kommentoida, vaikka hieman puolueellinen olenkin
tounge.gif
Oli se vaan niin mukavaa ja kevyen helppoa taas tänään cruisailla pitkin maita ja mantuja. Ja pyörähän on kevyt kuin mikäkin
sport05.gif

Ja asiaan.... voisin kuvitella, että CB:n hallinta onnistunee naisväeltäkin helposti. Pyörän paino ei tunnu liikkeellä eikä paikallaan muuta kuin paperilla
biggrin.gif

Oli pakko päästää hieman höyryjä ulos, koska ajelu oli taas niin mannaa. Mutta Yammu on myös hyvä. CB on ehkä hieman rauhallisemman oloinen kuin Yammu, mutta molempi hyvä
smile_org.gif

No nyt on ajeltu  
062802moto_prv.gif

Luulen, että tuo yammu vie kisan, koska vaimokin on kortin ajellut ja toi yammu on niin paljon kevyempi...

Vai oliskos jollakin kauniimman puolen edustajalla (ei G miehet), kokemuksia CB1300:sesta??

nim.
nixweiss.gif
Varmaan olisi parempi antaa naisväen koeajaa molemmat?

CB on vauraasta vartalostaan huolimatta melko kevyt vietävä. Ainakin verrattuna muihin vastaaviin. Paikallaan tuupittuna se on tietty aikamoinen kasa. Jos jalat eivät yllä kunnolla maahan, niin varpustelemalla tätä ei pahalla alustalla paljon peruutella tms.

Fazeri on varmasti loistava fillari kaikin puolin ja veikkaan kyllä, että varsinkin jos kyse on paremman puoliskon ensimmäisestä pyörästä, niin tämä voisi olla mukavampi ratkaisu? Toisaalta, itse en kyllä lähes pakasta vetäistyä VFR:ää tähän vaihtaisi, mutta...
wink.gif

Back