• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auttakee! Hermo palaa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gikseri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gikseri

New member
Eli kohta on kolme viikkoa tapeltu gsx-r 750 -96 alipainebensahanan kanssa.  
veryangry.gif


Faktaa:
-Korjaussarja vaihdettu -> kalvo ja tiivisteet ehjät
-Putsattu huolellisesti paineilmalla (noin sata kertaa)
-Alipaineventtiili toimii eli bensaa tulee alipaineen alaisena
-Alipaineen loputtua hana jää "alipainelukkoon" eli uittaa koneen täyteen. Totta, siis todellakin jää alipainelukkoon. Testattu ja todettu. Asia on vilpitön.
-Hana kasattu ja purettu ja testattu ja mietitty läpi öpaut 200 kertaa

Miten ko. alipainelukko aukeaa. Mitä on kasattu väärin?? Mielestäni hana on kasassa ainoalla oikealla tavalla. Olen kokeillut muillakin tavoilla eikä ole toiminut senkään vertaa. Nyt sitten tietoa kehiin ne jotka olette kikkaileet alipainehanojen kanssa. Luulisin että useassakin suitsassa on samanlainen hana. Voi olla muissakin merkeissa. Merkki tietysti mikuni.
withstupid.gif


edit: Hana siis teki tätä jo enne kuin purin sen ensimmäisen kerran korjaussarjan asentamista varten
 
Mulla sama, 1100 Gixxussa.  
confused_orig.gif
Viime kesänä vaihdoin kahteen otteeseen hanan korjaussarjan. Jälkimmäinen toimi viime kesän ja vähä aikaa nyt keväällä. Joku aika sit otin tankkia pois niin bensaa valuu. Nyt pitää vaan toivoo että kaasareiden neulaventtiilit pitää siihen saakka kun keksin jonkun muun ratkaisun tähän ongelmaan, enää en korjaussarjaa laita. Hyvin on kuitenkin kuukauden pitäny bensut sisällä.

Jostai kun löytäis "tavallisen" hanan ilman alipaine systeemejä missä on vaan on/off, ehkäpä myös vara-asento. Niin semmonen ois toimiva ratkaisu. Joku suositteli mulle "kisahanoja", mutta en oo löytäny niitä vielä.  
sad_orig.gif


edit: Siis jos jollain on tietoo mistä vois saada noita hanoja mitä mainitsin tuossa ylempänä, niin oisin kiitollinen.  
062802jumpie_prv.gif
 
Jossain on joku roska joka toimii takaiskuventtiilin tavoin hanassa taikka alipaineletkussa... putsausta ja hermojen kasausta. Tai sitten siellä hanassa on jotain mikä tosiaan jää jumiin, onko alipainekalvon takana mitään tappia tms? Jos on niin hiukka jotain rasvaa ehkä auttaisi. Suhahtaako alipaineletkuun ilmaa kun irroitat sen hanasta?
 
Onhan se hanan sulkeva jousi tallessa? En tunne korjaussarjan sisältöä, mutta hanan käyttötvivun alla oleva pala voi olla kulunut.
 
Jousi on tallessa mutta alipaineletkun liittimessä tuntuisi olevan takaiskuventtiili. Ihmettelinkin miksi siellä sellainen on. Se on siis todennäköisesti joku roska. Ihmettelin koko rakennetta että jos kalvo ja tiiviste ovat ehjiä ja liittimessä on takaiskuvena niin kuinka ihmeessa alipaine pääsee "purkautumaan". No ei muuta kun uudestaan putsaamaan. Kiitoksia.

Edit: alipaineletkun liittimellä tarkoitin siin hanassa olevaa 90 asteista liitintä, johon letku kiinnitetään.
 
Lisää faktoja. Piti alkaa putsaamaan paineilmalla ja raivolla sitä alipaineletkun liitintä mutta kun edelleen tarkastelin sitä totesin että siinä tosiaan on takaiskuventtiilt. Haulilla toteutettu.

Kuva 1 - alipaineliitin
Kuva 2 - alipaineliitin

Mitähän ton kans pitäis tehdä. Leka olis vieressä valmiina. Hermot on ollu päreinä jo pari viikkoo. Ei vaan ei näiden kanssa parane hermojaan polttaa. Tossa on varmaan vaan joku pikku juttu jotan en vaan huomaa
withstupid.gif
 
Korjatkaa tietäväisemmät jos olen väärässä päätelmäni kanssa.
Takaisku sydeemi on hanassa sen takia että, se tasaa bensan tuloa kaasareille, kun alipaine imetään ainoastaan yhdeltä kurkulta niin alipaine letkussa ei ole tasainen ja hanan kalvo läpättäisi kuin jänöpupun sydän, ajokoiran jäljestämänä. Onko ajatus Ok? Nonniin jos näin on niin sittenhän tuon takaiskun ei pitäisi olla täysin tiivis, vaan eräänlainen kuristus alipaineen pitämiseksi tasaisempana. Ja silloin sen pitäisi "vuotaa" hieman. Eli gikseri, onko takaisku tiivis vai antaako hieman ilman kulkea myös toiseen suuntaan?
 
Korjatkaa tietäväisemmät jos olen väärässä päätelmäni kanssa.
no, en ole yhtään tietäväisempi, mutta arvelisin että ilman takaiskuventtiiliäkin tuo systeemi toimisi (vanhoista suzukeista en ole edes mitään kuulaa löytänyt... tosin en ole hoksannut katsoakaan...)

kalvon ja kannen välissähän on jousi joka alipaineen loputtua työntää kalvon takaisin kiinni ja toisaalta estää alipainetta vetämästä kalvoa ihan teltaksi... eiköhän se jo tasaa kalvon liikettä tarpeeksi ?

mahtaisko se takaiskuventtiili olla mahdollista vuotoa varten eli estää bensan tulvimisen imuputkeen ja koneeseen ??
 
Hahaa!!! Vika löytyi. Siinä alumiinisessa noin 10mm halkaisijalla olevassa pohjalevyssä, jonka alla on takaisku, on noin 0,5mm reikä jonka juuri ja juuri huomaa silmällä. Paineilma siihen ei auttanut mutta tökkäsin sinne parsinneulan ja pyörittelin ja välillä crc:tä ja lopuksi paineilmaa. Sitten testailin keuhkoilla tuotetulla ilmanpaineella takaiskun toimintaa ja huomasin että se pikkureiän tarkoitus on vapauttaa alipaine. No tulipahan tapeltua mutta nyt on todella hyvä fiilis
062802jumpie_prv.gif


Kaljaa!!!!
buttrock.gif
 
Mikään ei ole sen hienompaa kun kunnon ahaa elämys rirveen väännön jälkeen!
Se kalja kuullostaa hyvältä!
 
Ajatelmahan oli oikea
062802jumpie_prv.gif
Onneksi otin kaljaa viikonloppuna ja nyt jo keksin hyvän syynkin siihen...
 
Back
Ylös