• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Auttakee! :(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hans_81

New member
Kertokaa jos jollain on tietoo mistä kannattais hakee vikaa?

Eli tilanne on tämä: Pyörä on 1100 vesigixu. Jätin pyörän sateeseen maanantaina ja lähdin ma iltana töihin kun sade oli loppunu. Ei toiminu yhtään, kävi kolmella. Aamulla kun lähdin töistä niin toimi vähän paremmin. Sitten kun päivällä (tiistaina) lähdin ajamaan niin ei ollu mitään ongelmaa. Äsken kun taas sato vettä ja ajoin niin alko yhtä äkkiä röpeltää kesken ajon ja kävi taas kolmella.  
mad.gif
Ei se kyllä kokoajan käy kolmella kun kaikki alkukäyrät lämpeää, vaan silleen että kun kiihdyttää niin vetää, röpeltää, vetää, röpeltää.

Ajoin koneen kuumaks ja vein pyörän talliin. Oli about pari tuntia siellä tallissa ja lähdin ajamaan niin toimi taas normaalisti. Vaikka edelleen sato vettä.

Oon kattonu että johdot on hyvin kiinni, en vaan ymmärrä mistä vois johtua.  
nixweiss.gif
Ennen on tehny joskus samaa kun oon pessy pyörän mutta aattelin että oon ruikkinu vettä putsariin, tms.. Mutta nyt ottaa päähän kun ei enää sateella toimi kunnolla.  
mad.gif

Ei tää voi mun mielestä olla kun sähkövika koska ilmenee vaan sateella. Tosin kuivalla kelilläkin on havaittavissa että välillä ois tehoa/vääntöä enemmän, huomaa ihan perstuntumalla. Silloin kun tuntuu "mopommalle" niin isommilla vaihteilla röpeltää vähän 6-7t rpm:n välillä. Sit kun ei röpellä niin vetää oikein tasaseen joka vaihteella.

Eikös sen sillon luulis olevan just sähkövika jos sateella vaan ilmenee... Sähköviat ilmenee just kosteella. Tulpanhatut, tulpanjohdot, puolat, puolanjohdot; noista kandee ettiä syyllistä, jos se ilmanputsri ei tosiaan kastu.. Erilliputsarit aiheuttaa sateella kastuessaan yleensä ongelmia.

Eikös sen sillon luulis olevan just sähkövika jos sateella vaan ilmenee... Sähköviat ilmenee just kosteella. Tulpanhatut, tulpanjohdot, puolat, puolanjohdot; noista kandee ettiä syyllistä, jos se ilmanputsri ei tosiaan kastu.. Erilliputsarit aiheuttaa sateella kastuessaan yleensä ongelmia.

Ei tää voi mun mielestä olla kun sähkövika koska ilmenee vaan sateella...
Niinhän mä tarkotin että ei voi olla muu kuin sähkövika, kiireessä kun kirjotin niin saatto tulla ilmaistua asia epäselvästi.  
confused_orig.gif

Oon siis kattonu nuo kohdat mitä luettelit, puolasta tosin hankala sanoo mitään päältäpäin.
Voiskohan siellä olla, missä on syttypyörä ja muut sytytyshärpäkkeet, jotain häiriöö? Esim. johdoissa tms.? Olis siinä hyvällä paikalla että lentää vettä kun ajaa.

Ota tankki irti ja tsekkaa ensin tulpat, ei vettä siellä?Sit tulpanjohdot ja ruiskauttele jotain öljysumutetta kaikkiin liittimiin, jotka näet.Ja katso samalla, ettei akun liitoksissa tai muissa liitoksissa ole hapettumia...
Tuo kolmospytyn poisputoaminen vaikuttais niinkuin siellä olis vettä jossain, itselläni Kawasakissa kulki jäähdytysnesteputki kolmospytyn vierestä.Letku ei vuotanut, mutta se kartiokara, jolkase meni kannen läpi... tiivistävä o-rengas oli kovettunut ja pyttyyn ruiski pakkasnestettä...

Ei tää voi mun mielestä olla kun sähkövika koska ilmenee vaan sateella...
Niinhän mä tarkotin että ei voi olla muu kuin sähkövika, kiireessä kun kirjotin niin saatto tulla ilmaistua asia epäselvästi.  
confused_orig.gif

Oon siis kattonu nuo kohdat mitä luettelit, puolasta tosin hankala sanoo mitään päältäpäin.
Voiskohan siellä olla, missä on syttypyörä ja muut sytytyshärpäkkeet, jotain häiriöö? Esim. johdoissa tms.? Olis siinä hyvällä paikalla että lentää vettä kun ajaa.
Mun moka, luin liian nopeesti
omg.gif

No ensin kokeilisin kyl uusia tulpan- ja puolanjohdot, päälle päin ei nää onko ne kunnossa vai ei, vai oletko jo vaihtanu ne tai kokeillu toisilla? Voi lyödä meinaan läpi tms..

Kosteuden ei pitäs vaikuttaa mitenkään siihen syttypyörää lukevaan anturiin. Tietysti joku muukin liitos voi kärsiä kosteudesta, boksille tulevat piuhat/liitokset kandee suihkutella vaikka CRC:llä läpi...

Back