• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

avattavat kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alkupupu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

alkupupu

New member
Tietääkö joku onko olemassa listaa kaikista avattavista kypäristä ja mistä niitä löytyy?

Tuommosen joskus väsäsin kun hain avattavaa. Muut täydentäkööt. Toivottavasti yhteystiedot on oikein  
tounge.gif

HJC Sy-Max ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
HJC CL-Max ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Nitro F317V ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Caberg J1 ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Schuberth Concept TOKIMOTO OY Tuupakantie 8-10 SF-01740 Vantaa Tel.: 00358-9-83 86 540
Schuberth C2 TOKIMOTO OY Tuupakantie 8-10 SF-01740 Vantaa
AGV Open GT DUELL BIKE CENTER OY, KAUPPATIE 19, 65610 MUSTASAARI
Shoei Syncrotec ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Caberg Justissimo ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Airoh PR2000 Mopo-Sport, Kehä III: Petikontie 22, 01720 Vantaa, p. 09-8545 1140
Airoh Mathisse Mopo-Sport, Kehä III: Petikontie 22, 01720 Vantaa, p. 09-8545 1140
Airoh SV55 Mopo-Sport, Kehä III: Petikontie 22, 01720 Vantaa, p. 09-8545 1140
Nolan N101 Storm-Motor Oy, Ruosilankuja 3, 00390 HELSINKI, puh. 09-894 6210
Nolan N100E Storm-Motor Oy, Ruosilankuja 3, 00390 HELSINKI, puh. 09-894 6210
Vega Summit XPV Modular Ei maahantuojaa (?)
Zeus ZS-508 Modular ALL RIGHT OY TEOLLISUUSKATU 16  , HELSINKI p: 09-8770500
Arrow Mono Convertible Ei maahantuojaa (?)
Iron Horse Dot Full Face Ei maahantuojaa (?)
X-Lite X1002 Elegance    Storm-Motor Oy, Ruosilankuja 3, 00390 HELSINKI, p. 09-894 6210
Vemar Dual 4mc , Kolmionkatu 5, 33900 Tampere

Lazer Revolution ja Century
revolution_1.jpg

OY DUELL BIKE-CENTER
HANDELSVÄGEN 19 — 65610 KORSHOLM
T. 063.22.75.00 — F. 063.22.22.31

Onkos se niin että avattava on parempi rillipäälle , vai
onkos sillä välii kun kuitenkii rillit pois päästä kun laittaa
kypärähupun ?                                                                
Onkos niin hyviä kypäriä että ei tarvi laittaa pumpulia korvat täys , muutenkin korvat täys pask** .
withstupid.gif

062802moto_prv.gif

biggrin.gif

Mulle ainakin osoittautui mahdottomuudeksi löytää umpikypärää, jonka sisään tälläinen vesipää saisi jälkeenpäin lasit ängettyä paikoilleen, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi avattava. Mulla on nyt toi CY-Max, ja oon ollut ihan tyytyväinen vaikka kyllä se vähän on äänekäs koassa nopeudessa. Such is life.

Onkos se niin että avattava on parempi rillipäälle , vai
onkos sillä välii kun kuitenkii rillit pois päästä kun laittaa
kypärähupun ?                                                                
Onkos niin hyviä kypäriä että ei tarvi laittaa pumpulia korvat täys , muutenkin korvat täys pask** .
withstupid.gif

062802moto_prv.gif

biggrin.gif
Mä pistän ainakin hupun ja kypärän päähän rillit päässä.

Mulla on "avattava" Bieffe

Mulle ainakin osoittautui mahdottomuudeksi löytää umpikypärää, jonka sisään tälläinen vesipää saisi jälkeenpäin lasit ängettyä paikoilleen, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi avattava. Mulla on nyt toi CY-Max, ja oon ollut ihan tyytyväinen vaikka kyllä se vähän on äänekäs koassa nopeudessa. Such is life.
Mulla se riippuu rilleistä. Mulla on ajelua varten omat lasit(vanhat sangat). ne menee hienosti tuonne kypärän sisään ja vielä oikealle paikalle. Mutta nämä arkilasit ei oikein 'taivu' tuohon. Tai siis taipuu liikaakin. Sangat on semmoiset letkut. Nykyisin tuntuu olevan vain noita huippukeveitä sankoja. Tai niitä ainakin markkinoidaan ahkerasti. Seuraavat lasit on sitten oikeesti tukevat.

Mulla on just semmoiset. Ultrakevyet titaaniliuskat sankoina. Hemmetin mukavat, mutta ei niitä kypärän ja läskipään väliin ängetä niin millään.

Rillipäisenä painin itse saman ongelman kanssa, autokoulun kypäröihin kun ei rillit oikein mukisematta menneet. Kävin kokeilemassa kypäriä ja löysin Shoein Raidin. Ko. kypärässä on urat kypärän sisäpuolisissa pehmusteissa joihin sangat menevät mukisematta. Kypärähupun kanssakin saa sangat tökättyä mukavasti korvien taakse. Suosittelen.

No meillä on Schuberth Concept kypärät melutasoon en ole oikein tyytyväinen, mutta menee rillit päässä erittäin hyvin päähän. Mutta mutta!!!!! Emäntä pudotti kypärän ja pudotus oli noin 35 senttiä ja kypärä halkes!!! Tokimoton kommentti oli tietysti että pitääkin haljeta?? Oma kypäräni on pudonnnut noin 95 cm korkeudelta eikä edes naarmuuntunut!! Nyt kyseinen kypärä ollut Saksassa jo puolitoista kuukautta eikä ole vielä kuulunut mitään meneekö takuuseen vai ei.

Se että halkeaako kypärä näkyvästi vai ei, ei vielä kerro siitä että hajosiko se. Kun kypärän jännitys on kerran hajonnut, ei se enää suojaa mitään. Periaatteessa tuo kommentti "sen pitikin haljeta" on ihan oikein. Murtamalla jännitteen ulospäin kypärä suojaa ihmisen päätä, mutta jos se jännite on pudotuksen seurauksena jo kadonnut, ei sillä tee enää mitään.

Kuitukypärissä ei ole mitään "jännityksiä"
Kypärä valmistajat kyllä yleensä takaavat tiettyyn asti tasaiselle pudotus kestävyyden.. ja se kyllä on enemmän kuin 35cm. Kuullostaa kyllä helv. oudolta että halkes?

Seuraavat kypärät saa pudottaa tasaiselle 1,85m korkeudelta ilman mitään vauriota kypärän rakenteelle: Huom:Ei koske visiirin rakenteita, jos visiiri on auki-asennossa, jolloin se voi vaurioitua.

AGV: TiTech, GP Pro, Demon Top, Day Star, AX-7
Arai: Astro, RX-7, Signet GT
HJC: AC-11, FG-14, ZF-8
Schuberth: S-1, Concept
Shoei: XSpirit, Z-One, XR1000, Raid, J-Gear, RJ Air.

Onko kellään kokemusta/tietoa Airoh Mathissesta? Onko hyvä/ok potta? Tuollaista hieman fighter-tyylistä, ei kuitenkaan hinnalla pilattua kypärää olen tässä etsinyt
wink.gif

Rillipäisenä pidän tuota avattavaa kypärää ainkin itselle ainoana oikeana vaihtoehtona. Huppu ja kypärä menee päähän ilman että tarttee ottaa rillejä pois. Mulla on itsellä kumpikin noista Laserin kypäristä eli Revolution jossa on "integroitu" aurinkolasi eli sisällä on toinen tummavisiiri jonka saa vedettyä alas sitä tarvittaessa. Revolutioni hommasin aluksi moottorikelkka käyttöä varten kun siinä on myös tuo irrotettava hengityksen ohjain, joten visiiri ei huurru.
Tykkäsin Laserin kypärän mallista(sopii meikäläisen päähän) joten hommasin tuon centuryn joka on hieman ulkomitoiltaan pienempi. Kumpaakin olen kumminkin käyttänyt moottoripyörä käytöss ja tyytyväinen ollut
smile_org.gif

Eikä avattava ole edes välttämättä paljoakaan meluisampi kuin umpineinen. Ainakin minun Syncrotec II on hiljaisempi kuin vanha Bieffe B20. Yksi syy hiljaisuuteen saattaa olla se, että Syncron leukaosa kaartuu alaosastaan aika lähelle leukaa, eli pään aukko on suhteellisen pieni.

Kokeilemallahan seitten selviää mikä on hyvä omaan päähän. Jos esimerkiksi Shoein Z-one tai Raid tuntuu hyvältä päässä, niin Syncrotec sopinee myös. Aika paljon samaa päämuottia taitavat käyttää kukin valmistaja eri malleissaan.

Kävin hakee viime viikolla stormilta syysräminöistä Nolanin N100E:n puoli-ilmaiseksi 186 egee. (normaalihinta 310€) Käy ainakin mun isoon päähän ku nenä, eikä näin alkutuntumalla ainakaan kamalaa meteliä pidä. Rillejäkään ei tarvitse ottaa pois, vaikka vanhasta tottumuksesta ne tulee otettuakin  
wink.gif

Hmm onkos tuo rillien päästä ottaminen kypärän päähänlaittamisen aikana niin kauhean vaikea toimenpide?  
nixweiss.gif
Itselleni ei ainakaan tuota tuskaa... Sehän niinkuin kuuluu ajoonlähtörituaaleihin  
cool.gif

Klips..

Kokeilemallahan seitten selviää mikä on hyvä omaan päähän. Jos esimerkiksi Shoein Z-one tai Raid tuntuu hyvältä päässä, niin Syncrotec sopinee myös. Aika paljon samaa päämuottia taitavat käyttää kukin valmistaja eri malleissaan.
Erilaisia päälestejä on mm. Shoeilla ja Arailla ainakin kaksi erilaista, joka on hyvä huomioida. Shoein Z-One ja Raid ovat samaa "sukua" keskenään kun taas XSpirit ja XR1000 samalla lestillä. Lisäksi eri maita ja maanosia varten löytyy useita eri muotoja. Suomessa on ns. EU-mallisto myynnissä.

Sovittaminen ja koeajo on siis perusteltua.
wink.gif

Erilaisia päälestejä on mm. Shoeilla ja Arailla ainakin kaksi erilaista, joka on hyvä huomioida. Shoein Z-One ja Raid ovat samaa "sukua" keskenään kun taas XSpirit ja XR1000 samalla lestillä. Lisäksi eri maita ja maanosia varten löytyy useita eri muotoja. Suomessa on ns. EU-mallisto myynnissä.

Sovittaminen ja koeajo on siis perusteltua.
wink.gif
"I stand corrected!"

wink.gif

EDIt: silti olen sitä mieltä, että Syncro ja Raidi tuntuivat aika paljon samalta päässä...

Back