• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

avattavat kypärät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peepee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla kans Justissimo ja tyytyväinen olen ollut. Ostin sen viimme kesänä Jyväs-Marinesta. Maksoi alle parisataa.

c2-side-view.jpg
n102-White.jpg

acc_airohsv551.jpg
cabergjustissimohelmet.jpg

n102-White.jpg

Ja hinnat olivat:
Scuberth 428€ ++, ----
Nolan 300€ +, --
Caberg 269€ ++++, --
Airoh 139€ +++, -

Plussat ulkonäöstä ja miinukset hinnoista, ulkonäköpainotus on tietenkin henkilökohtainen ja miehillä mahdollisesti erilainen. Leuka minulla on siromman sorttinen
blush.gif
, mutta verrattuna AGV:hen Airohin kypärään AVG:ssä on vähemmän leualle tilaa, Kippari Kallen leuka ei sovi kumpaankaan.
biggrin.gif

Muuta huomioitavaa: Nolanissa aurinkovisiiri on kirkkaan visiirin päällä. Mihin ihmeessä se käännetään, kun sitä ei tarvita? Joku mainitsi, että Schuberthin aurinkovisiiri on aika korkealla, kuvista jokainen voi tilanteen todeta itse, vaikka kuvakulmat hiukan vaihtelevatkin.
Schuberthia ja Airohia olen kokeillut kumpaakin. Cabergin on cool
cool.gif
, ehkäpä siihen voisi joku kaunis päivä haksahtaakin. Airohista kiinnostuneille; hinta on taas 139,-, kokoa L saatavilla Louisista, toimikaa sillä nopeat syövät hitaat!

Schubert C2, musta, 325 € Biker-Land.de ja jos Suomeen tilaa postikulut on 25 €. Biker-landissa voit kilpailuttaa hintoja, eli jos löydät jostain paremman tarjouksen, liitä linkki ja ne yrittää pistää paremmaksi. Preis-Teufel24 tarjosi kypärää hintaan 329.95 ja postikulut 25 €m joten biker-land veti paremmaksi.
Jäätelökauppiaiden X-lite on kuulemma ihan paska, ainakin melun ja kestävyyden suhteen.
Suubertti ei ole halpa, mutta ei o soheikaan...

Cabergin avattava oli ennen ja se oli kyllä ihan hyvä. Uutta kun olin ostamassa myyjä "pakotti" kokeilemaan Arain umpipottaa ja nyt en enään pois antaisi, istuu todella hyvin myös lasien kanssa! Kakkoskypäränä kaupunki ajeluun löytyy avattava malli, muttei tuu koskaan lähdettyä sen kanssa
tounge.gif

Esim. HJC-FS-Max on lasikuitua muuten, mutta leuka osa on muovia, onkohan tämä yleinenkin käytäntö avattavissa? (Nolanit taitaapi olla muovia kokonaan...)

En mä sillä että sillä nyt mitään isompaa merkitystä välttämättä olisi, kunhan kiinnitti huomiota tuo kahden eri materiaalin käyttö...

Missähän tota Schubert C2:sta myydään pk-seudulla, että noin niinkun voisi käydä kokeilemassa???

Alkoi kiinnostamaan ja eihän sitä etenkään pitempää reissua viitsi alkaa tekemään nykyisellä kypärällä (avopotta puolivisiirillä + korvatulpat)  
smile_org.gif

Onko kellään tota Nolanin avattavaa? Kävin vähän hypistelemässä jo mutta jäi mietityttämään miten ton aurinkovisiirin käy reippaassa motari nopeudessa, jos sen kääntää ylös? Äkkiä vaan vois kuvitella että jos ei se lennä huitsin nevadaan niin ainakin lisää kypärämelua.
nixweiss.gif

Ainakin 750 äffän kanssa (vakiokate) ei häiritse ollenkaan. Kaipa siinä silti sama varaus on ku tuuletusaukoissakin yms, että pyörän kate, ajoasento jne saattaa vaikuttaa...

Cabergin avattava oli ennen ja se oli kyllä ihan hyvä. Uutta kun olin ostamassa myyjä "pakotti" kokeilemaan Arain umpipottaa ja nyt en enään pois antaisi, istuu todella hyvin myös lasien kanssa! Kakkoskypäränä kaupunki ajeluun löytyy avattava malli, muttei tuu koskaan lähdettyä sen kanssa  
tounge.gif
just  
omg.gif

mutta ku niitten rillien kans temuaa, ni väistämättä ne joskus putoo asfalttiin(ehkä säilyy ehjänä ehkä ei)
mutta tää onkelmä ratkes mun kohalta, (kärsimättömyyttäkin)
siten että ostin tänään n102 potan.
myrskyssä ja raesateessa testasin, ja ihan älyttömän hyvä on. melusta en tiiä, ainaki väheni jopa näissä olosuhteissa, mut ei mulla hiljasta kai ole ollukkaan?
buttrock.gif

(sitöpaitsi autossa on aina volumet kaakossa ja system of a down soi joten n102 on hiljainen)

Onko kellään tota Nolanin avattavaa? Kävin vähän hypistelemässä jo mutta jäi mietityttämään miten ton aurinkovisiirin käy reippaassa motari nopeudessa, jos sen kääntää ylös? Äkkiä vaan vois kuvitella että jos ei se lennä huitsin nevadaan niin ainakin lisää kypärämelua.
nixweiss.gif
joo, tota mietin itekki, mut en jaksanu käyttöohjetta lukee, et onko se "sallittua" vai pitääk se irrottaa jos ei tarvi!!!!?
mutta kai se pitää tarkistaa, tosin olen jo viimeset ?? vuotta ajanu mustalla visiirillä, niin että....
cool.gif

Onko kellään tota Nolanin avattavaa? ... Äkkiä vaan vois kuvitella että jos ei se lennä huitsin nevadaan niin ainakin lisää kypärämelua.
nixweiss.gif
Mä olin vähän yllättynyt kun kävin moista testaamassa. Riuhdoin nakupyörällä aurinkovisiiri ylhäällä reilut 170 (reipas motarinopeus?) ja siinähän tuo tuntui ihan tukevasti pysyvän, eikä edes pitänyt mitään ääntä.

Back