B-king

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla olisi joutilaan vähän käytetty Pipercrossin pestävä vaparisuodin B-Kingiin, jos jotain kiinnostaa. Voin vaihtaa sen OEM ilmanputsariin tai vastaavaan määrään rahaa mitä OEM-suodin kustantaa. Filtteri on Espoossa. YV:llä tavoittaa.

Ilmeisesti aika moni käyttää näitä kn:n vapaavirtaussuodattimia?

Onko kellään millaista faktaa tai edes mutua kn- suodattimen tehohyöty/suodatustehon suhteesta? Onko järkevä vaihtoehto alkuperäiselle suodattimelle, kuitenkin vapaampi virtaus tarkoittaa lähes poikkeuksetta heikompaa suodatust....

Suodatinvalmistajien kotisivuilla on argumentteja ja mainosmiesten laatimia videoita, samoin YouTubesta löytyy runsaasti pätkiä esim. K&N vs stock -haulla, puolesta ja vastaan.

Faktan kanssa ei välttämättä paljoa tekemistä ....tai sitten on. Säätäjät noita on mulle suositelleet, DNA, K&N ja jotain muita racing-tuotteita. Kertakäyttöpahvi kyllä kätevämpi mun mielestä mut pitänyt kuitenkin harrastuksen vuoksi noihin rahansa tärvätä. Ja kurapyörien kanssa tulee pesemistä ihan tarpeeksi...

Muoks: DNA esim. lupaa mun vehkeen filtteriin >+40% paremman virtauksen vs oem. Tässä tapauksessa olen sen tarpeen itselleni perustellut kasvatetulla teholla ja ahtoilman lämmöntuoton hillitsemisellä.

Ollakkosnääsnääs vai eikösnääs:dunno:.

Ilman värilaseja homma lienee KÄYTÄNNÖSSÄ ja
juurikin KADULLA valitettavasti silläälailla että:

"Periaatteessa kyllä (kunhan sitten ihan todellisuudessakin
riittävän moni pieni reunaehto toteutuu öljysudin mukana)......
mutta käytännössä ei todellakaan maksa vaivaa".

Ei haittaa ollenkaan miettiä ihan tosissaan, mitä ja kuinka paljon
asioita on käytännön katuhommissa jo lähtökohtaisesti eri tavoin ja
alati muuttumassa.... versus "kaikin osin optimoiduissa vertailutilanteissa".....
joiden pohjalta siten käydään pääosin puuttuvin palikoin paremmuuskeskustelua.

Eihän se pitäisi olla niinkään, että yöllä nakkijonossa tulee kipiää jos alat vittuilemaan.
Käytännössä tilanne ja lopputulema onkin monista pikkujutuista johtuen ihan jotain muuta.

Back